Iran Varzeshi

حاجيصفي به باقري رسيد

-

احســان حاجيصفــي خالــق ركورد جالبــي در فوتبال ايران اســت. چپ پاي پانيونيوس و تيم ملي ايران، در 27 سالگي 87 بازي ملي انجام داده اســت. اين تعداد بازي ملي بــراي بازيكني كه به تازگي 27 ساله شــده، آماري درخشــان و شايد غير قابل تكرار باشــد. حاجيصفي نخستين بار سال ،2008 زماني كه تنها 18 سال داشت توســط علي دايي به تيم ملي بزرگساالن دعوت شــد. او آن زمان، حــدود يكي دو ســالي بود كه به تركيب سپاهان راه يافته بود و براي اين تيم در ليگ و ليگ قهرمانان آسيا بازي ميكرد.

احسان نخســتين بازيهايش را زمان دايــي براي تيــم ملي انجــام داد و پس از آن هم مورد توجه افشــين قطبي، عليرضا منصوريان و كارلوس كي روش قرار گرفت. حاجيصفي از ســال 2008 تا كنون هرگز حضور در اردوهاي تيم ملي را از دست نداده – مگر به دليل محروميت يا مصدوميت – و تا جايي كه يادمان ميآيد يكي از بازيكنان ثابت بوده اســت. چه در زمــان مربيگري افشــين قطبي و چه كي روش كه حدود 7 سال است روي نيمكت تيم ملي مينشيند.

حاجيصفي در طول اين ســالها، دو بــار حضور در جام ملتهاي آســيا را تجربه كــرده و يك بار هم همراه تيم ملي در جام جهاني حاضر شده و در اين مسابقات مهم ســه بازي انجام داده اســت. احسان البته سابقه بازي در بازيهاي آسيايي گوانگ ژو را نيز در كارنامه خود دارد.

هافبك اين روزهاي پانيونيوس، مقابل توگو نيز يكــي از بازيكنان اصلي تيم ملي بود و البته پس از مدتها در پست دفاع چپ بازي كرد. او بازوبند كاپيتاني تيم ملي را بر بازو بست و البته هشــتاد و هفتمين بازي ملي خود را پشت سر گذاشت.

حاجيصفي بــا حضور مقابــل توگو، در تعداد بازي ملي به كريم باقري رســيد. باقري حد فاصل سالهاي 1993 تا ،2010 87 بازي ملي در كارنامــه خود ثبت كرده اســت. حاال حاجيصفي در 27 سالگي به كريم باقري رســيده و فقط شــش بازيكن ديگــر به نامهاي جواد نكونــام، علي دايي، علي كريمي، جالل حسيني، مهدي مهدوي كيا و آندرانيك تيموريان را پيش روي خود ميبيند.

با توجه به ســن و سال حاجيصفي و آمادگي او، بعيد نيســت احسان بتواند اين شــش بازيكن را پشت سر بگذارد و آماري درخشان به نام خود ثبت كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran