Iran Varzeshi

رقابت ايران با قدرتهاي دنيا در ايتاليا و بلغارستان

-

مســابقات واليبال قهرمانــي مردان جهان در ســال 2018 به ميزباني ايتاليا و بلغارســتا­ن برگزار خواهد شد. در نشست خبري كه روز پنجشــنبه در شــهر «رم» انجام شد، شــهرهاي ميزبان اين مسابقات مشخص شدند.

بر اين اســاس شــهرهاي رم، ميالن، فينرنزه، باري، بولونيــا و تورين از ايتاليا و شهرهاي روس، وارنا و صوفيه از بلغارستان در ســال 2018 ميزبان 24 كشــور جهان در مســابقات قهرماني جهان خواهند بود. اين نخستين بار در واليبال خواهد بود كه مسابقات در دو شهر به طور همزمان و در دو كشور برگزار ميشود.

همچنيــن 24 تيــم راه يافتــه بــه مســابقات به 4 گــروه ۶ تيمي تقســيم ميشوند كه به صورت دورهاي با هم رقابت خواهند كرد. در مرحلــه گروهي، 2 گروه در بلغارســتا­ن و 2 گروه در ايتاليا با هم به رقابت ميپردازند.

از ميان 24 ســهميه ايــن رقابتها، ســه سهميه به ايتاليا و بلغارستان بهعنوان ميزبان رســيد و لهســتان هــم بهعنوان قهرمان دوره گذشته، به طور مستقيم جواز حضور در اين دوره را به دست آورد.

از ميان 21 ســهميه ديگر، فرانســه، هلند، اســلووني، روسيه، فنالند، صربستان و بلژيك از اروپا جواز حضور در رقابتهاي جهاني 2018 را به دســت آوردند. برزيل و آرژانتين در رقابتهاي انتخابي آمريكاي جنوبي جــواز حضــور در ايــن رقابتها را كســب كردنــد و ايران، چيــن، ژاپن و استراليا هم نمايندگان ايران در رقابتهاي جهاني هســتند. تيم ايران همين چند ماه گذشــته و پيش از جام قهرمانان قاره ها، در رقابتهاي انتخابي كه در اردبيل برگزار شــد با شكســت تمامي حريفانش راهي رقابتهاي جهاني شد.

آمريــكا، كانادا و دومنيكن هم ســه سهميه آمريكاي مركزي و شمالي (نورسكا) را كسب كردهاند. از ميان پنج سهميه باقي مانده، دو سهميه به نورسكا متعلق است كه هنوز مشــخص نشده و سه سهميه مربوط به قاره آفريقاست. سه تيم برتر رقابتهاي انتخابي آفريقا كه در اواخر ماه اكتبر برگزار ميشود، راهي رقابتهاي جهاني ميشوند.

رقابتهــاي واليبــال قهرماني جهان 10 الي 30 ســپتامبر سال 2018 به طور مشــترك در ايتاليــا و بلغارســتا­ن برگزار ميشود.

تيم ايران در دوره گذشته اين رقابتها كه در لهستان برگزار شد، در جايگاه ششم قرار گرفت و حــاال ميخواهد پس از جام قهرمانان قارهها، دومين مدال جهانياش را هم كسب كند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran