Iran Varzeshi

سربلند از آزمون سخت کازان

-

سه شــنبه 96/17/18 ، ساعت ،19:30 ديدار دوستانه،ورزشگاه كازان روسيه داور: ميلوراد مازيچ (صربستان) روسيه يك گل:پولوز(47) ايران يك گل:سردار آزمون(75)

روســيه: ندري لونف، ایلیا کوتپوف، ویکتــور واســین 46( - ژیکیــا)، فــدور کودریاشوف، ماریو فرناندز(66 - سامدوف)، دیمیتــري تاراســوف 64( -کوزیائــف)، الکســاندر اروخیــن، کنســتانتی­ن رائوش، الکســي میرانچوك 56( -پولوز)، اسمولوف 83( -زابولتني) و الکساندر کوکورین

سرمربي: استانيسالو چرچسوف ايران: علیرضا بیرانوند، ســید جالل حســیني، مرتضــي پورعلي گنجــي، وریا غفــوري 83( -رامین رضاییان)، احســان حاجی صفي، امید ابراهیمي، ســعید عزت اللهي 80( -روزبه چشــمي)، وحید امیري، علیرضا جهانبخش 64( - ســامان قدوس)، مهدي طارمي 75( - اکبر ایماني) و ســردار آزمون (کاوه رضایي - )63

سرمربي: كارلوس كيروش تیم ملي در آزمون سخت کازان سربلند بود و با نمایش خوبي توانست مقابل روسیه به تســاوي یک بر یک برســد. بعد از بازي نسبتا آســان مقابل توگو، کيروش در این بازي ترکیب اصلياش را به زمین فرســتاد و بازیکنان با نمایشــي شجاعانه و کماشتباه میزبان جام جهاني را متوقف کردند. برنامه اصلي تیم ملي مطابق ســالهاي مربیگري کيروش روي ضدحمالت بود و روي یکي از همین فرارهاي سریع در شروع نیمه دوم با بغل پاي آزمون به گل رسید. اگر مهاجمان تیم ملي دقت بیشتري داشتند، پیروزي در کازان هم دور از دسترس نبود.

دقایق اول بــازي هر دو تیم با احتیاط شــروع کردند. مردان کــيروش که بعد از مدتها بــا تیم قدري روبهرو شــده بودند، ترجیح ميدادند ریســک نکنند و روســیه هم مقابــل بهترین تیم آســیا، بــه تایید ســرمربياش نميخواســت بيگدار به آب بزنــد. در این شــرایط 20 دقیقه اول بدون حادثه مهمي گذشت تا اینکه ایران نخستین خطر جدي را خلق کرد. جهانبخش پشــت ضربه ایستگاهي ایســتاد که پشت محوطه جریمه بــود، ولي ضربهاش بــا برخورد به مدافع میزبان منحرف شد تا با فاصله کمي از باالي دروازه به بیرون برود.

در دقیقه 25 نوبت ســردار آزمون بود که دروازه روســیه را به خطــر بیندازد. این بار ضربه ایستگاهي را حاجیصفي به درون محوطه جریمه فرســتاد که آزمون زودتر از یار مستقیمش به توپ رسید، ولي ضربهاش قدرت کافي نداشت و لونف آن را مهار کرد.

بعد از این دو صحنه روســیه به بازي ســرعت داد و ســرانجام در دقیقــه 28 نخســتین خطر جدي را خلــق کرد. روي یک ضربه کرنر ســید جالل با وجود خروج بیرانوند توپ را با ســر دفع کرد و به خاطر ایــن ناهماهنگــ­ي توپ به مهاجم روســیه رسید، ولي او در شرایط نامتعادل ضربهاش را به بیرون زد.

قبل از پایان نیمه اول نوبت جهانبخش بود که بــه گل نزدیک شــود. او روي یک ضدحمله از ســمت چپ و از گوشه محوطه جریمه شوت نرمي زد که دروازهبان روسیه آن را مهار کرد.

بازي در نیمه دوم با ســرعت بیشتري شــروع شــد و هر دو تیم احتیــاط را کنار گذاشته بودند. در دقیقه 47 نخستین خطر روي حرکت کوکورین ســاخته شــد، ولي میرانچــوك از داخل محوطه جریمه توپ را بــه بیرون زد. در دقیقه 50 تیم ملي به این حمله پاسخ داد. شروع سریع یک ضربه خطا با زیرکي جهانبخش، وریا غفوري را پشــت دفاع روســیه صاحب توپ کــرد و پاس به عقب او روي خط محوطه جریمه به آزمون رسید، ولي ضربهاش آسمان را شکافت.

هفت دقیقه بعد تیم ملي سرانجام روي ضدحمالت ســریعش به گل رسید. طارمي در میانــه زمین توپ خوبي از امیري گرفت و بعــد از عبور از یک مدافع روســیه حدود 40 متر را با توپ طــي کرد و در حالي که مدافع دیگر میزبــان مزاحمش بود توپ را در محوطه شــش قدم براي سردار فرستاد تا آسانترین کار را در پیش داشته باشد. سه دقیقه بعد این همکاري تکرار شد و طارمي یــک بار دیگر آزمــون را در موقعیت خوبي صاحب تــوپ کرد، ولي این بــار دو مدافع روســیه پوشــش خوبي دادند و با همکاري لونف، دروازهبانش­ان خطر را دفع کردند.

بعد از این صحنه کيروش دو تعویض در خــط حمله داشــت کــه کاوه رضایي و ســامان قــدوس را به جــاي جهانبخش و آزمون به زمین فرستاد. چرچسوف هم براي فرار از شکســت تغییراتي در تیمش داد که مهمترین آنها ورود سامدوف به جاي فرناندز در دقیقه 66 بود. او در پســت گوش راست بازي ميکرد و بیشتر حمالت روسیه متمایل بــه جناح چپ خط دفاع ایــران بود، جایي که ســامدوف وظیفه داشت حاجيصفي را دور بزند و خطر بســازد. روسیه همچنین با سرعت دادن به بازي ســعي ميکرد بلوك دفاعي تیم ملي را باز کند.

در دقیقه 73 تیم ملي ضدحمله خوبي داشــت که ميتوانســت به گل دوم برسد، ولي طارمي با وجــود برتري عددي ترجیح داد شانســش را از وسط زمین امتحان کند. این ضربه دقت کافي را نداشــت و لونف که کمي از دروازه خارج شــده بود توانست آن را مهــار کند. همین توپ در برگشــت به ســامدوف رسید که سانتر سرضربش دور از دســتان بیرانوند به تیر افقي خورد و خارج شــد. روسیه یک دقیقه بعد در تکرار همین حرکت به گل رسید. این بار سانتر سامدوف روي زمین، سریع و دقیق بود و پولوز که در در دقیقه 63 به زمین رفته بود، آن را با یک بغل پا تبدیل به گل کرد. ســرعت طراحي روسیه در این صحنه باعث شد خط دفاعي تیــم ملي جا بماند و حاجي صفي و پورعلي گنجي جا ماندند.

بازي بعد از این گل هم کامال در اختیار میزبــان بود و کيروش با ورود چشــمي و ایماني تازهنفس به خط میاني ســعي کرد از شــدت این حمالت کم کند، ولي کاري از دست آنها ســاخته نبود. بهترین فرصت روسیه در این لحظات در دقیقه 91 بود که ضربه ســر مدافع پیشتاختهاش را بیرانوند مهار کرد تا بازي با تســاوي یک بر یک به پایان برسد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran