Iran Varzeshi

مثل بنــز برديم

-

سهشــنبه ،96/7/18 روز دوم مرحله گروهــي رقابتهــاي جــام جهاني نوجوانان،گروه ورزشــگاهپ­اندیت جواهر لعل نهرو، ساعت 18 ایران 4 گل: یونــس دلفــي 6( و ،)42 الهيار صيادمنش ،)49( وحيد نامداري )75( آلمان صفر داور: جير ماروفــو، كمكها: فرانك اندرســون و كوري راك ول (هر سه از آمریكا) اخطــار: محمــد شــریفي و محمد غبيشاوي از ایران آبوچاكابا از آلمان بازیكن برتر: یونس دلفي ایران: علي غــام زاده، اميرحســين اســماعيل زاده، طاهــا شــریعتي، احمدرضاجال­ي، علي ستاوي، محمد غبيشاوي، محمد شریفي ،84( مجيد نصيري)، محمد قــادري، یونس دلفي ،66( وحيــد نامداري)، اميرحســين حســين زاده ،55( ســعيد كریمي)، الهيار صيادمنش

سرمربي: عباس چمنيان

دومين بازي نوجوانان در جام جهاني برابــر يك حريف مدعي بود. آلمان تيمي كه در همه ردهها به ويژه در رده پايه يك تيم مدعي و درجه يك محسوب ميشود. تيمــي كه فوتبال تاكتيكــي و منظمش هميشه معروف بوده و در نخستين بازي گــروه C كاســتاريك­ا را در دقايق پاياني شكست داده بود.

در مقابل شــيربچهها­ي ايران بعد از پيروزي جالب در روز نخست برابر گينه، با روحيهاي مضاعــف برابر حريف مدعي و نامــدار پا به ميدان گذاشــتند و قصد داشــتند با برتري مقابل حريف نامدار و مدعي شماره يك گروه C عالوه بر قطعي كردن صعــود خود از اين گــروه، فينال گــروه C را به نفع خود بــه پايان برده و يكه و تنها در صدر جدول بنشينند.

شــيربچهها­ي ايران با روحيه برتري جويي و انگيزه فراوان بازي را طوفاني آغاز كردند و از همان ثانيه نخست توپ را به زمين حريف بردند و حريف را در منگنه قرار دادند كه نتيجه اين حمالت پردامنه يك گل زودهنگام بود. در دقيقه 6 و روي يك توپ ارسالي از سمت راست، توپ با دفع ناقص پلوگمــن دروازهبان آلمان در يك رفت و برگشت به يونس دلفي رسيد و ضربه دقيــق او از ميان پاهاي مدافعان و گلر آلمان به تور دروازه رســيد تا ثابت كند كه تيم برتر كيست.

بعــد از ايــن گل زودهنــگام تيــم نوجوانان ايران بدون استرس و با اعتماد به نفس بيشتري به توپ ضربه زد و بازي را كامل به زمين حريــف برد. بازي برتر و يكطرفه نوجوانان ايــران موقعيتهاي فراوانــي را روي دروازه حريف ختم كرد اما بيدقتي، دســتپاچگي و البته هيجان بيش از اندازه ســبب شد تا موقعيتهاي ايران يكي پس از ديگري از دســت برود. دلفــي، صيادمنش و شــريفي چندين و چند بار موقعيتهاي طاليي و حتي تك به تك را از دست دادند و حتي تير دروازه را هدف قرار دادند. بازي يكطرفه و كامال برتــر نوجوانان ايران باالخره نتيجه داد و گل دوم از راه رسيد.

در دقيقــه 42 روي يــك ضربــه ايستگاهي و ارسال قادري از راست، توپ در دهانه دروازه آلمان با ســايش به سر دلفــي و تاثيرگذاري او بــه كنج دروازه غلتيد تــا مهاجم بلندباالي ايران خودش و تيمش را دو گله كند و نوجوانان ايران با برتري مطلق به رختكن بروند.

نيمه دوم امتداد نيمه نخســت بود. بــازي برتر و طوفانــي نوجوانان ايران در ايــن نيمه هــم ادامه يافت تا گل ســوم خيلي زود از راه برسد. حركت شريفي از چپ و ارســال مواج او به محوطه جريمه با ضربه ســر دقيق صيادمنش به ســقف دروازه آلمان چسبيد تا كار تقريبا يكسره شــود. اين گل حكم آب سردي را داشت كه بر پيكر آلمانيها ريخته شــد. تيمي كه بعد از فاجعه نيمه نخســت آماده بود تا در نيمه دوم جبران مافات كند اما گل زودهنگام شيربچههاي ايران سبب شد تا اميدهاي آلمانيها خيلي زود بر باد رود.

بعد از ايــن گل زودهنــگام توپ و ميدان به طــور كامل در اختيــار بود و آلمانها نااميــد و بيهدف به توپ ضربه ميزدند و همين سبب شده بود تا همانند نيمه نخست موقعيتهاي ايران از تعداد انگشتان دو دست فراتر رود. موقعيتهايي كه البته تكروي، دســتپاچگي و بيدقتي مانع از آن شد تا به گلهاي بعدي برسيم.

با وجود اين بازي يكطرفه و حمالت پردامنه ايران سرانجام به گل چهارم ختم شــد. در دقيقــه 75 روي يك ضدحمله برق آسيا صيادمنش از زمين خودي پا به توپ شد و به زمين حريف رفت و با يك پاس در عمق وحيــد نامداري را صاحب تــوپ كرد تــا ضربه زمينــي او براي بار چهارم تــور دروازه آلمان را بلرزاند. آنچه كمترين پاداش براي بازي برتر و يكطرفه شيربچههاي ايران بود.

دقايق پاياني چمنيان، سرمربي ايران به بازيكنانش دســتور داد تا بازي را اداره كنند و ديگر به آب و آتش نزنند تا انرژي خود را براي بازيهاي آتي و مراحل باالتر ذخيره كنند.

آنچه در طول مسابقات فرسايشي و البته بازيهاي حساستر در مراحل باالتر بسيار كليدي و مورد نياز است. در نهايت تيم ايران با ارائه يك بازي برتر و يكطرفه بــا 4 گل حريف نامــدار و مدعي خود را له كــرد، نتيجهاي كه البتــه با توجه به موقعيتهاي فراوان ايــران و بازي كامال برتر به نظر كم ميرسيد!

ايران با اين برد خوب با 6 امتياز يكه و تنها در صدر جدول نشســت تا قبل از بازي پاياني برابر كاستاريكا صعود خود را مســجل كرده و از حاال به فكر بازيهاي مرحله بعدي باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran