Iran Varzeshi

فرار استراليا از كابوس

-

استراليا -2 سوریه یك

سهشــنبه ،1396/7/18 پليآف مرحله مقدماتي جام جهاني ،2018 ورزشگاه آنز سيدني، ساعت: ،12/30 تماشاگر: 42136 هزار نفر استراليا 2 گل ها: تيم كيهيل 13( و 109 ) سوریه یك گل: عمر السوما 6( ) داور: روشن ایرماتوف كمك ها: عبدو حميد رسول اف و جهانگير سعيدوف اخطار: متيو لگي و مارك ميليگان(استراليا) مردیك مردیكيان و هامویا(سوریه ) اخراج: الماواس(3+09 از سوریه ) بازیكن برتر: تيم كيهيل (استراليا ) استراليا: متيو رايان، ترنت ســينس باري، متيو يورمان، براد اسميت(11- آرون مــوي)، ميلــوس دگنك، مارک ميليــگان، متيو لكي، تــام راگيچ -90+6( جوريچ)، تيم كيهيل، جيمز ترويسي 73( -روكاويتسيا)، رابي كروز

سرمربي: آنجلوس پوستگولو سوریه: ابراهيم آلما، جاهد البوار، موئد آجان، تامر حاج محمد، محمد الماواس، حميد ميدو(57- ايســرا هامويا)، اودي الجفال(06 -فارس الخطيب)، زهير ميداني، فهد يوسف، عمر السوما، مرديك مرديكيان(1+ 90 اسامه عمري ) سرمربي: ایمن الحكيم

اســتراليا توانســت با تير خالص خود در نيمه دوم وقتهاي اضافه خود را به مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني برساند تا در پلي آف دوم با تيم چهارم منطقه كونكاكاف روبهرو شود. بازي مطابق انتظار با حمالت استراليا آغاز شــد و از همان دقايق ابتدايي آنها به دنبال راحت كردن خيال خود بودند اما ايــن اتفاق نيفتاد تا ابتدا اين ســوريها باشند كه به گل ميرسند.

سرخپوشــان كه به ماننــد بازي قبل ضدحمــالت خطرنــاک را در دســتور كار داشتند، با اســتفاده از يكي از همين تدابير گل اول بازي را به ثمر رساندند و پاس پشت مدافعان اين تيم در موقعيتي ايدهآل به عمر السوما رسيد و او نيز با ضربهاي دقيق گلزني كرد اما چند دقيقه بعد يك بازيكن باتجربه ديگر گل تساوي را به ثمر رساند.

ارسال ديدني از سمت راست با ضربه سر تيم كيهيل به گل تساوي اســتراليا تبديل شــد. پس از اين گلها بازي عليرغم حمالت فراوان با تساوي در نيمه اول به پايان رسيد.

در نيمــه دوم نيز دو تيم به همان ترتيــب به كار خود ادامه دادند. البته اســتراليا­ييها در اين نيمه توپ و ميدان را به طور كامل در اختيار داشــتند اما نتوانستند از فرصتهاي ايجاد شده استفاده كنند. اين نكته را هم بايد اضافه كرد ســوريه عليرغم تحت فشــار بودن توانست بازي منطقي از خود به نمايش بگذارد و از فرصتهاي ايجاد شده در رساندن توپ به دروازه استراليا استفاده كند.

هر آنچه كه بود بازي با تســاوي به پايان رســيد تا وقتهاي اضافه تكليف تيم صعود كننده را روشــن كند. هر چند ســوريها در سومين دقيقه وقتهاي اضافه يكي از بازيكنان مهم خود را از دست دادند اما به خوبي مقاومت كردند تا شــايد بتوانند بازي را به ضربات پنالتي برسانند كه در نهايت اين اتفاق نيفتاد و بازهم كاپيتان باتجربه استراليا در نقش يك گلزن تمام عيار ظاهر شد و گل دوم تيمش را به ثمر رساند.

استراليايی­ها پس از اين گل به الک دفاعي رفتند و حاال آنها بودند كه در مقابل حمالت سوريه مقاومت ميكردند و در نهايت از گل حساس خود محافظت كرده و بازي را با پيروزي به پايان بردند.

درخشــش ابراهيم آلما درون دروازه سوريه يكي از داليل موفقيت سوريه در 90 دقيقه بود.

البته در ثانيههاي پاياني بازي هم بخت با اســتراليا يار بود. چرا كه ضربه ايستگاهي عمر السوما به تيرک عمودي دروازه خورد تا استراليا از خطر حذف رها شود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran