Iran Varzeshi

اونيل: از هيچ تيمي نميترسيم

-

جمهــوري ايرلند بــا گل دقيقه 57 جيمز مك كلين، بال وســت برومويچ در استاديوم كارديف سيتي ميزبان خود ولز را شكســت داد و بهعنوان تيم دوم گروه D پشت سر صربستان به مرحله پليآف راه يافت. ضربه سنگيني براي تيم كريس كولمن بود كــه قبل از اين بازي باالتر از ايرلند قرار داشت و حتي به صدرنشيني فكر ميكرد تا ولز بعد از 60 سال به جام جهاني برســد اما ولز كه نخستين بار در 12 بازي مقدماتي جام جهاني شكســت خورد و اولين بار در چهار ســال گذشته در خانه باخت، تاوان تساويهاي متعدد در آغاز اين مرحله را داد.

كولمــن كه بعد از مــرگ تلخ گري اســپيد در ســال 2012 مربي ولز شد، گفــت: «تنها چيزي كه ميتوانم در حال حاضر دربارهاش فكر كنــم چهره غمبار بازيكنــان در رختكن و ناراحتي شــان است. آنها تسلي ناپذير هستند اما بايد به كارشــان افتخار كنند. كمي زمان ميبرد تا گرد و غبار اين شكســت فرو بنشيند و بعــد از آن درباره آينــده فكر ميكنيم و تصميــم ميگيريم. ايــن اولين باخت خانگي ما در چهار سال است. چهار سال قبل مقابل مقدونيه برابر هشــت هزار نفر بازي كرديم اما حاال همه چيز فرق دارد.»

كولمن به تمجيــد از مارتين اونيل مربي ايرلند پرداخت: «او كار فوقالعادها­ي كرده و برايش آرزوي موفقيت دارم. ما در نيمه اول تيم مســلط بوديم. ميدانستيم چه برنامــهاي دارند، برنامه شــان را به بهترين شكل اجرا كردند.»

اونيــل كــه تيمش در قرعهكشــي سهشنبه آينده حريف خود در پليآف را ميشناسد، گفت: «ما در پليآف هستيم و هر تيمي كه برابرمان قرار بگيرد، تمام تــالش خود را ميكنيم. از هيچ تيمي در پليآف ترس نداريم.»

او ادامه داد: «واقعا از كليت عملكرد خــود در مرحله گروهي راضي هســتم. وقتي مشخص شد در چنين گروهي بايد بازي كنيم، ميدانستم كار خيلي سختي داريــم و اينكه توانســتيم از اين مرحله عبور كنيم، فوقالعاده اســت. گرجستان در ميــان تيمهاي ششــم گروهها بدون شــك قويترين بود. همــه تيمها از هم امتيــاز گرفتند، پيشبيني مــن از ابتدا درســت بود. ما در ميان تيمهاي چهارم بوديم و صعود كرديــم. خود اين گوياي همه چيز است.»

اونيل درباره بــازي گفت: «بايد در برابر فشار مقاومت ميكرديم اما در عين حال اين را هم ميدانستيم كه در فرصت مناسب بايد به دنبال پيروزي باشيم. نيم ســاعت آخر بازي عالي بود، ما به دنبال حفــظ نتيجــه بوديم و به هــدف خود رسيديم.»

ايرلنــد بعد از ســال 2002 به جام جهاني نرفته و خاطــره تلخي از پليآف دارد بــه دليل باختي كه برابر فرانسه با گل جنجالي آنری در ســال 2009 متحمل شد. سيموس كولمن كه در جريان بازي با ولز در دوبلين پايش شكســت و هفت مــاه بازي نكرده، ميتواند بــراي بازيهاي مــاه آينــده پلــيآف به تركيب تيم برگردد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran