Iran Varzeshi

ماسلين: اين يك دستاورد تاريخي است

-

استرس و هيجان در بلگراد موج ميزد اما بعد از گل دقيقه 74 الكســاندر پريوويچ و پيروزي يك بر صفر مقابل گرجســتان كه صعود صربســتان به جــام جهاني را قطعي كرد، شــادي و لذت پايتخت اين كشــور را فــرا گرفت. با اين پيروزي كه در ورزشــگاه ســتاره ســرخ، رايكو ميتيچ، جشن گرفته شد، كشور منطقه بالكان با 21 امتياز از 10 بــازي در صدر جدول گــروه D قرار گرفت بــا 2 امتياز اختالف نســبت بــه جمهوري ايرلند كه با پيــروزي يك بر صفر در ولز به پليآف صعود كرد. صربستان بعد از استقالل نخستين جام جهانی را در مسابقات آفريقاي جنوبي 2010 تجربه كرد اما سه جام بزرگ بينالمللــ­ي را از دســت داد. اســالوولي­وب ماســلين كه ســابقه مربيگري در تيمهاي متعدد اروپايي را داشــت، بــراي بازيهاي مقدماتي انتخاب شــد و بعد از اينكه تيمش را به هدف رســاند، گفت: «انتظار يك بازي ســخت را مقابل گرجستان داشتم و حدس ميزدم كه آخرين بازي گروهي سختترين بازي باشد. گرجســتان تيم بهتري در نيمه اول بــود و من از بازيكنان خواســتم با يك دنــده بيشــتر حركت كنند عــالوه بر آنكه مجبــور بوديم در دفاع هــم محكم و خلل ناپذيــر باشــيم.» او ادامــه داد: «خيلي از هــواداران باور نميكنند كه دوري هشــت ساله ما از مسابقات بزرگ به پايان رسيده و ما به جام جهاني صعود كرديم. آفرين به اين بازيكنان كه در هر مسابقه تمام تالششان را كردند. هواداران هم در هر بازي نقش مهمي داشــتند و از آنها متشــكرم. ما يك سال و نيم با هم زحمت كشيديم و به اين دستاورد تاريخي رسيديم.»

نمانيا ماتيچ ســتاره منچســتريو­نايتد و معروفترين بازيكن صربســتان اســت؛ او گفت: «من خوشحالترين آدم اينجا هستم، از كساني كه از ما حمايت كردند، متشكرم. ما روحيه جنگندگي با پيراهن صربستان را نشــان داديم. خيلي زيبا بازي نكرديم چون در همــه اين رقابتها همينطــور بوديم اما جنگيديم و ثابت كرديم شايستگي رفتن به روسيه را داريم.»

پريوويچ كه براي پائــوك يونان بازي ميكند، نيز گفت: «شايد اين مهمترين گل دوران حرفهاي من باشد، آرزوي زدن چنين گلي را داشــتم و وقتي اين گل را زدم خدا را شكر كردم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran