Iran Varzeshi

بازيكنان شب در هتل نميماندند

-

ماجــراي اردوي اخير پرســپوليس در دوبي و حاشــيههاي­ش باز هم پرونده تخلفات رو نشــده بازيكنان فوتبال ايــران را باز كرده اســت. جالل طالبي كه مدتي ســرمربي تيم ملــي بود پرده از اتفاقاتي برداشــته كه پيش از اين حداقل به صورت رســمي تاييد نشده بود. او از خوشــگذران­يها و شبنشــينيه­اي بازيكنان مليپوش ايران حرف ميزند؛ در جام ملتهاي آسيا كه سال 2000 در لبنان برگزار شد. طالبي ميگويد: «زماني كه من تيم ملي را در جــام ملتهاي آســيا هدايت ميكردم تا دلتــان بخواهــد بيمعرفتــي و اختالف بين بازيكنان پرسپوليس و استقالل وجود داشت. آنها چشــم ديدن همديگر را نداشتند. اينكه ميگويــم نداشــتند، يعنــي نميتوانســ­تند همديگر را ببيننــد. از طرفي، به جاي تمركز روي تيم ملي، به فكر مسائل ديگري بودند.»

طالبي درباره حواشي اردوي تيم ملي در لبنان هم صحبت ميكند: «من شــب ميآمدم البي هتل، ميديدم برخي از بازيكنان به دنبال مســائل ديگري بودند و به جاي استراحت، به ســر و وضع خود ميرسيدند. به موهايشان ژل ميزدند. ميرفتم باال و نيم ساعت بعد ميآمدم، ميديــدم دو نفر ديگــر در البي نشســتهاند. ماموران حراست هم كه كنار تيم بودند، شبها بيــرون بودند و دير به هتــل ميآمدند. به آنها ميگفتم كجا بوديد؟ ميگفتند رفتيم ســراغ بازيكنان كه در خيابان نباشند.»

طالبــي صحبتهايــش را اينگونــه ادامه ميدهد: «جاي تاسف بود كه يك ملت اينطور بــراي تيم ملي ســكته ميكنند امــا برخي از بازيكنان اينقدر بياهميت هستند. نه به خاطر من و فدراسيون، بلكه به خاطر خودشان و ملتي كه عاشقشــان بودند، بايد به تيم ملي اهميت ميدادند. مســابقات شروع شــد و ما در گروه اول شــديم. فقط يك مساوي با تايلند داشتيم كه خيلي چيزها كنارش اســت. بازيكناني كه به ظاهر ســاكت بودند، چــه زيرآبيهايي كه نميرفتند. شايد دليل تساوي مقابل تايلند در بازي نخست نيز همين مساله بود.»

طالبي به داليل كســب تســاوي مقابل تايلنــد در جام ملتهــاي 2000 نيز اشــاره ميكند: «دو ســال بعد از انقالب، من مدتي در امــارات كار ميكردم و بــه همين خاطر من را ميشــناختن­د. بعد از تساوي با تايلند، يكي از خبرنــگارا­ن اماراتي گفت كه چندتا از بازيكنان ايران، ســاعت چهار صبح به اشتباه به هتل خبرنگاران آمــده بودند و پولي براي برگشــتن به هتل نداشــتند و ما بــراي آنها تاكسي گرفتيم. من كه كف دستم را بو نكرده بودم و همان بازيكنان را در بازي با تايلند در تركيب گذاشتم. نميدانستم كه آنها استراحت نكردهانــد و در نهايت هم بازي با تســاوي به پايان رسيد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran