Iran Varzeshi

عليدوستي:‌اين‌نتايج‌حاصل‌برنامه‌سه‌چهار‌ساله‌فدراسيون‌و‌كادر‌فني‌است

-

حميد عليدوســتي ســابقه و تجربه زيادي در فوتبال نوجوانان و جوانان دارد. او از اينكه نوجوانان كشورمان توانستند در دو بازي اخير نتايج درخشاني كسب كنند خوشحال است و اين را حاصل برنامهريزي خوب و چند ساله مسووالن فدراسيون ميداند و البته زحمات بازيكنــان و بخصوص كادر فني را هم يادآور ميشود.

دو بــازي و دو برد مقتدرانه؛ بــازي نوجوانان را چطور ديديد؟

عالي بود، با نمايشي كه نوجوانان داشتند حرفي براي گفتن نميماند، به همه تبريك ميگويم و اميدوارم در همه ردههاي ســني، ظرفيت واقعي فوتبالمان به نمايش گذاشته شود.

نتيجه بسيار خوبي مقابل آلمان رقم خورد، پيش از بازي اين پيروزي قابل تصور بود؟

اگــر واقعبينانه نــگاه كنيم، نوجوانان شايســته اين پيروزي بودند و ميشــد تصور كرد، چــرا كه اين نوجوانان توانســته بودند بازي اول را مقتدرانه پشــت سر بگذارند و البته در بازيهاي دوستانه هم فرانسه را از پيش رو برداشته بودنــد. هــر چند بايد مواظــب اين هم باشــيم كه در اين مقطع ســني نتايج خيلي شــكننده و كم دوام هستند اما واقعا اين دو پيروزي حق نوجوانــان بود و عالي كار كردند.

فكر ميكنيد دليل اين پيروزي و شــايد بتوان گفت افتخار چه چيزي است؟

ببينيد خوشبختانه فدراســيون فوتبال در سه چهار ســال اخير خوب برنامهريــ­زي كرد و بــا حمايت خوب از نوجوانان اين تيم را ساخت. فدراسيون فوتبال با يك برنامه هدفدار و منظم روي نوجوانان توانســت تيم خوبي را مهيا كند. اســتعدادي­ابي گسترده و خوبي صورت گرفت و كميته جوانان هم چيزي در اين راه كم نگذاشــت و عملكرد قابل توجهی داشت. البته داليل ديگري هم داشت. چه داليلي؟

خب نميتــوان از درايــت و برنامهريزي خوب كادر فني و بخصوص آقاي چمنيان هم چشمپوشي كرد، سرمربي نوجوانان با آموزش خوب و صحيح و زحمت چندساله، تيمي كامال آماده و خوب را روانه مسابقات كرده است. چه تصوري از پايان كار اين تيم داريد؟

من اميدوارم و آرزو ميكنم اين تيم را براي نخستين بــار در جمع 4 تيم برتر دنيا ببينم. ما پيش از اين دو بار از اين مرحله عبور كرديم و اينبار به ياري خدا و زحمت همه دوستان به مراحل باالتر خواهيم رفت تا افتخار ديگري براي فوتبال كشورمان باشد.

در اين راه آســيبي هم براي تيم نوجوانان قابل تصور است؟

خب بازيكنان اين تيم سن زيادي ندارند و بايد بيشتر مراقبت شوند كه البته به طور حتم كادر فني همه جوره اين تيم را آماده كرده و خواهد كرد. به هر حال شرايط تيمهاي پايه با بزرگســاال­ن كامال متقاوت اســت و واقعا كار در اين تيمها سنگين است. فكر ميكنم بايد توان و ظرفيت بچهها را بــازي به بــازي تقويت و حفظ كنيم تــا بتوانيم در همه ديدارها بهترين عملكرد را داشــته باشيم. مطمئن هستم با برنامــهاي كه كادر فني براي نوجوانان دارد، اين تيم باز هم توان عبور از سد حريفان را خواهد داشت.

تيم ملي بزرگســاال­ن هم نتيجــه خوبي مقابل روسيه كسب كرد؟

همينطور است، اين هم جاي تبريك دارد، بخصوص كه بر عكس همه ديدارهاي گذشته تيم ملي مقابل روسيه، اينبار نه تنها تيم ملي كشــورمان پا به پاي روسيه در زمين جنگيد و ترســي از حريف نداشــت بلكه ايــن تيم را تحت فشــار قرار داد و توانست گل برتري را زودتر به ثمر برساند. ديدارهای اخير تيم ملي به خوبي نشان ميدهد كه اين تيم به بلوغ بســيار خوبي رسيده و حاال حريفان حساب ويژهاي روي تيم ملي باز ميكنند. اميدوارم شــاهد بازيهاي بسيار خوب تيم ملي در جام جهاني روسيه باشيم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran