Iran Varzeshi

دكتر‌حيدري‌محتم ‌لترين‌گزينه‌براي‌قضاوت‌شهرآورد

- مهدیه دریابيگی ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

اين بار خبــري از چهره تكراري نيســت. آنهايي كه چندين و چند بار ســوت بازي شــهرآورد را به صدا در آوردند بازنشســته شــده و رفتهاند و فقط يك نفر مانده اســت. تنها چهره تكراري شــهرآورد كه به ركورد تركي نزديك ميشــود، عليرضا فغاني است اما مخاطب ايــن فوتبال تنها بازمانده ركوردداران شهرآورد را هم نميبيند.

فغاني درســت زمــان برگزاري شــهرآورد در كشــور اندونزي است و نميتواند اين بازي حســاس را سوت بزنــد و اين بــار به طــور حتم بازي شهرآورد چهره تازهاي به خود خواهد ديد و قاضي اين ميدان براي نخستين بار ســوت بازي را به دســت خواهد گرفــت. جوانترها وارد گود شــدهاند و شــايد آنها هم روزي چهره تكراري بازي شوند اما براي آنها نخستين گام خيلي مهم و حساس است.

بد نيست به بهانه نزديك شدن به شــهرآورد از چهرههاي اول كانديداي قضــاوت اين بــازي رونمايــي كنيم. بيژن حيدري و اشــكان خورشــيدي دو كانديــداي اصلي قضاوت اين بازي هستند و براي رســيدن به اين بازي حســاس رقيب ديگــري را نخواهند داشــت. محمد حســين زاهدي فر و حســين زرگر شــايد تا قبل از هفته نهم ميتوانستند در فهرست كانديداها باشــند ولي عمال به خاطــر قضاوتي كه اين هفته براي ســرخابيها دارند از گردونــه رقابــت كنــار رفتهاند و نميتوانند جزو فهرســت اصفهانيان باشند.

عليرضا فغاني نيز به دليل حضور در كشــور اندونزي به عنوان نفر سوم در فهرســت حضور نخواهد داشت و در بيــن داوراني كه شــانس قضاوت شهرآورد را دارند همان دو گزينه باقي خواهند ماند شــايد حميد حاج ملك هم ميتوانست ضلع سوم اين فهرست باشــد اما اين داور اهل صومعهسرا به دليــل اينكه در فصل جــاري چندان نتوانســت رضايت كميتــه داوران را جلب كند در نيم فصل اول شانســي براي قضاوت در بازي شهرآورد ندارد.

با توجه به مواردي كه ذكر شد شايد ذهن مخاطب فوتبال روشن شود كه چرا بيژن حيدري و اشــكان خورشيدي تنها انتخابهــا­ي اصفهانيان هســتند اما در بين ايــن دو داور هــم ميتوان حدس زد كه بخت با كدام يك از آنها بيشــتر يار اســت و كدام يك ميتواند اميدواري بيشــتري براي حضور در بازي شهرآورد داشته باشد.

نگاهي به فهرســت داوران هفته نهم ايــن كمك را به فوتبالدوسـ­ـتان ميكنــد تا بتوانند بــه آنچه در ذهن اصفهانيــا­ن ميگذرد، پــي برده و نفر اصلي را براي قضاوت شــهرآورد پيدا كنند.

اشكان خورشــيدي در هفته نهم قضــاوت دارد و شــايد در بــازي كه قضــاوت ميكند حوادثــي پيش آيد كه او را از بازي شهرآورد دور كند اما بيژن حيدري در هفته قبل از شهرآورد بــازي ندارد و كميتــه داوران براي او اســتراحت در نظر گرفته تا شــايد به دور از هياهــو بتواند براي بازي هفته دهم ريكاوري روحي داشته باشد.

به نظــر ميرســد اصفهانيان از همين حاال انتخاب خود را انجام داده اســت و ميتوان حدس زد كه اين بار سوت بازي شهرآورد را به دكتر بيژن حيدري بدهد.

حيــدري اگر براي قضــاوت اين بازي انتخاب شــود به جاي پوشيدن پيراهن اتاق عمل و آماده شــدن براي جراحي اين بار براي بزرگترين ميدان ورزشــياش آماده شــود. دو هفته تا بازي شــهرآورد باقي مانده اما اين بار انتخاب اصفهانيــا­ن براي قضاوت اين بازي جراحي اســت كه ســوت را به جاي تيغ جراحي به دست ميگيرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran