Iran Varzeshi

از‌ايران‌و‌عربستان‌تا‌مسي‌و‌سوارس

تمام ركوردهاي مقدماتي جام جهاني

-

رقابتهــاي انتخابي جــام جهاني به پايان رســيد و تنها بازيهاي پليآف باقي مانده است. در اين بين سايت فيفا ركوردهاي قابل توجه اين دوره از رقابتها را اعالم كرد كه نام ايران نيز در آن به چشــم ميخورد. تيم ملي فوتبال ايران با 12 بازي بدون گل خورده صاحب ركورد جالبي شد و موفق شد در اين عرصه در صدر قرار گيرد. به همين خاطر فيفا از اين ركورد بهعنوان يكي از ركوردهاي به ياد ماندني اين دوره از رقابتها ياد كرد. دروازه تيم ملي فوتبال ايران، 18 ساعت و 41 دقيقه بسته ماند تا اينكه ســوريه دروازه اين تيم را باز كــرد. بعد از مقدماتي جام جهاني 2017 برخي ركوردهاي مربوط به جام جهاني تغيير كرد.

ركوردهاي ثبت شده در انتخابي جام جهاني

* كوچكترين كشور: كشور ايســلند كه تقريبا ۵33 هزار نفر جمعيت دارد، كوچكترين كشوري اســت كه به جام جهاني صعود كرده. پيش از اين ترينيــداد و توباگو با 1/3 ميليون نفر جمعيت در ســال 2006 به جام جهاني راه يافت.

* باالترين رده: عربستان ســعودي كه در ردهبندي فيفا رتبه 98 دارد به جام جهاني صعود كرده است. اين در حالي است كه شيلي كه چهار ماه پيش در رده بندي فيفا رتبه چهارم را داشت، در بين 32 تيم صعودكننده حضور ندارد.

* پليآف با بيشترين برد: سوييس 90 درصد بازيهاي خود در گروه B را برد اما دوم شد و نتوانست به صورت مستقيم به جام جهاني برود و به پليآف رفت. هيچگاه يك تيم اروپايي كــه اين ميزان از بازيهاي خود را در گروهش برده به پليآف نرفته است.

* بيشترين امتياز: برزيل با 41 امتياز دومين تيم آمريكاي جنوبي است كه با بيشــترين امتياز به جام جهاني صعود كرده اســت. پيش از اين در سال 2002 آرژانتين با 43 امتياز به جام جهاني رفت.

* بهتريــن ركورد و تفاضــل گل: آلمان بــا 43 گل زده و 4 گل خورده، اختالف گل خورده و زدهاش 39 بود كه در اروپا ركورد به حســاب ميآيد. تيم آلمان هر 10 بــازي خود را برد. اين تيم با بهترين ركورد به جام جهاني 2018 صعود كرد.

* دور از انتظارترين ناكامي: هلند بعد از 32 سال از صعود به جام جهاني باز ماند و در گروه خود سوم شد.

* طوالنيتريـ­ـن انتظار براي صعود: مصر بعد از 28 ســال به جام جهاني صعود كرد. اين تيم آخرين بار در سال 1990 به جام جهاني رفته بود.

* بيشترين گل آمريكاي جنوبي: ليونل مسي و لوييس سوارس هر كدام 21 گل در مقدماتيهاي جام جهاني در آمريكاي جنوبي به ثمر رساندند. اين ميزان باالترين ركورد گلهاي زده تاريخ مقدماتيهاي جام جهاني آمريكاي جنوبي است. پيش از اين مسي 14 و سوارس 16 گل زده بودند و بعد از زامورانو ،)17( مارسلو ساالس )18( و هرنال كرسپو )11( قرار داشتند.

* ناكامي با بيشترين گل زده: تيم آمريكا در مقدماتي جام جهاني 17 گل به ثمر رســاند، بيش از هر تيم ديگري. با اين حال اين تيم در گروه خود پنجم شد و به جام جهاني نرسيد.

* بيشــترين گل زده: رابرت لواندوفســ­كي در اين دوره از مقدماتي جام جهاني در 10 بازي 16 گل به ثمر رســاند كه بيشــترين گل زده توسط يك بازيكن است. رونالدو يك گل از او كمتر زده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran