Iran Varzeshi

سكوتبرانكو­وباشگاهازر­ضایتنيست

بازي در ليگ به فاصله 48 ساعت بعد از بازي ملي براي دومين بار

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

به فوتبال اروپا نگاهي بيندازيد و ببينيد هيچ تيمي مثال پنجشنبه شب در ليگ اروپا به ميدان نميرود كه 48 ساعت بعد در ليگ داخلياش به ميدان برود و حتما مسابقه آن تيم نه شنبه بلكه يكشنبه يا دوشنبه هفته آيندهاش برگزار ميشود و البته اين تدبير از ابتداي فصل انديشيده شده است.

اردوي تيم ملي تمام شد. كي روش برنامههايش را پي گرفت و دو بازي تداركاتي هم انجام شد. بازيكنان ملي پوش صبح ديروز به ايران برگشتند و حاال ليگ با ملي پوشان هر تيم ادامه خواهد يافت اما اين وضعيت براي پرسپوليس اتفاق نخواهد افتاد. قبل از اين و شايد يك ماه قبل از برگزاري اردوي دو هفتهاي، از اين مقطع بهعنوان زماني براي تقابل دوباره برانكو - كي روش ياد ميشد اما خبري از دعوا و درگيري نشد. البته كه برانكو ميتوانست شروع كننده اين دعوا باشد و حق هم داشت اما سر و ته قضيه را با يك اعتراض نرم در فاصله سه روز قبل از بازي با استقالل خوزستان هم آورد و البته به صورت غيرمستقيم گفت نميخواهد دوباره وارد دعوا با فدراسيون و كي روش شود و برنامههاي تيم ملي را به هم بريزد.

برانكــو اعتراضي نكــرد و دعوايي هم درنگرفت اما چهره پرســپوليس پاي سفر به اهواز گرفته شــد. ســيدجالل حسيني، وحيد اميري و عليرضــا بيرانوند هر كدام نود دقيقه مقابل روســيه در زمين بودند و البته خستگي ســفر بامدادي به تهران هم مزيد برعلت شــد تا با كوفتگي برگردند و برانكو قيد دو نفرشــان را بزند. اما موضوع بازي كردن همه ملي پوشــان پرسپوليس در تمام زمان بــازي هم عجيب بود. پيش از اين و در بازيهاي مقدماتي جام جهاني و دوســتانه وحيد اميري اگر بازيكن اصلي بود تعويض ميشد يا به صورت تعويضي به ميدان ميرفت و البته سيدجالل حسيني كه تازه از مصدوميت برگشــته نود دقيقه بازي كرد كه اين هم عجيب بود.

اين شرايط باعث شــد كه برانكو غير از بيرانوند دو نفر ديگــر را به اهواز نبرد و اعتراض نرمي به دير برگشتن ملي پوشانش داشته باشد. يادتان باشد اين براي دومين بار اســت كه پرســپوليس ۸4 ساعت بعد از بــازي تيم ملي بايــد در ليگ برتر بازي كنــد كه در هيچ جاي دنيا اتفاق نميافتد. شايد ســازمان ليگ بگويد مجبور است تا بازيهاي پرســپوليس را جلــو بيندازد تا فاصله كافي با مســابقات آسيايياش ايجاد شــود امــا كار اصولي و درســت اين بود كه آنها با فرض پيشــروي پرســپوليس تا فينال و حتي حضــور در اين مرحله زمان برگزاري مسابقات تيم ملي و پرسپوليس را هماهنگ ميكردند. حتما مديران سازمان ليگ و فدراسيون ميدانند كه روز دوشنبه هم روز فيفا بود و ميشد بازي با روسيه را در آن تاريخ هماهنگ كرد تا پرســپوليس بتواند پنجشنبه با استفاده از ملي پوشانش در اهواز بازي كند اما حاال برانكو و تيمش دو نفر از مهمترين بازيكنانشا­ن را در اختيار نخواهند داشت و بعيد نيست از اين مساله لطمــه بخورنــد. اين اتفــاق عجيب البته براي دومين بار اســت كه گريبان تيم اين فصل پرســپوليس را ميگيرد. پيش از اين پرسپوليس مجبور شد در فاصله ۸4 ساعت بعــد از بازي تيم ملي با ســوريه در تهران مقابل گســترش فوالد در تبريز بازي كند كه در آن مقطع هم سازمان ليگ به خاطر بازي برگشــت اين تيم بــا االهلي چنين برنامه فشــردهاي را ترتيب داده بود. اتفاقا در همان مقطع برانكو مجبور شد بازيكنان ملي پوشــش را به تبريز ببــرد و نيمكت نشين كند كه با ورود آنها در نيمه دوم ورق بازي برگشــت و برنده شــد اما آيا هميشه اين اتفاق خواهد افتاد؟ بازيهاي فشــرده پرســپوليس در حالي برنامه ريزي و برگزار ميشــود كه فيفا به تمام زير مجموعههاي خود تاكيد داشــته هيچ بازيكني در فاصله ۸4 ساعت در دو مسابقه به ميدان نرود چرا كه حداقل زمان الزم براي ريكاوري و خارج شدن اسيد الكتيك از بدن ۸4 ساعت است اما متاسفانه در فوتبال خودمان و فعال براي پرســپوليس اين قانون رعايت نميشــود. كافي است به فوتبال اروپا نگاهي بيندازيد و ببينيد هيچ تيمي مثال پنجشنبه شب در ليگ اروپا به ميدان نميرود كه ۸4 ساعت بعــد در ليگ داخلياش بــه ميدان برود و حتما مسابقه آن تيم نه شنبه بلكه يكشنبه يا دوشنبه هفته آيندهاش برگزار ميشود و البته اين تدبير از ابتداي فصل انديشــيده شده است.

همچنين بايد اين نكته را در نظر گرفت كه سهشــنبه شــب در كازان تمام بازيكناني كه در تركيب تيم ملي به ميدان رفتند چه لژيونر و چه شاغل در ليگ برتر خودمان امروز در ليگ بازي نميكنند و اين اتفاق ويــژه فقط براي بازيكنان پرسپوليس افتاده است تا برانكو مجبور به محروم كردن ناخواسته آنها از بازي امروز تيمش شود. به نظر ميرســد چون پرسپوليس با تيم ته جدولي مسابقه داشته ســازمان ليگ بي سر و صدا اين برنامــه را اعالم كرده اما اگر پرســپوليس مقابل همين تيم ماقبل آخر جدول نتيجه نگيرد صداي اعتراض مديران باشگاه پرسپوليس و برانكو بلند نميشود؟ قبل از بازي البته نه برانكو و نه باشگاه پرســپوليس در قبال اين ظلمي كه به حق تيم شان شــده موضعي نگرفتهاند اما سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بايد در تقويم بازيهاي ملي و باشگاهي بازنگري و دقت بيشتري داشته باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran