Iran Varzeshi

اقتدار «صفرزاده» در تسخير سكوي قهرماني

- حبيب چرندابي ‪Habib Charandabi‬

دوچرخهسوار­ان شركت كننده در تور 32 ســاله بينالمللــ­ي آذربايجان در مرحله ســوم اين رويداد ارزشمند ورزشي با بدرقه مردم شــهر مرزي جلفا و مسووالن منطقه آزاد ارس مســير 55۱ كيلومتــري جلفا تا شــهر تبريــز را طی كردند. اين مســير كه يكي از مسيرهاي ســخت و دشوار بهدليل داشتن سربااليي تند بود، با شروع باد شديد در كيلومتر 53۱ عمال مشــكالت ركابزنان دوچندان كــرد كه با غافلگيــري دوچرخه سواران و آشــنايی ركابزن تبريزي به مسير مســابقه باعث شــد تا صفرزاده به موفقيت برســد. صفرزاده با حمايت ســاير دوچرخه ســواران هم باشــگاهي خود در قالب تيم شــهرداري و با فرار و جدايي از جمع گروه پيشتاز و بهرهگيري از تجربه غني به تنهايي خط پايان را در پيش گرفت كه سراشــيبي مسير و فاصله زماني 25 ثانيه از گروه پشت ســر خود باعث شــد تا او با اقتــدار از خط پايان بگذرد و پس از ســه مرحله به عنوان اولين ركابزن ايراني صاحب مدال و سكوي ارزشمند شود.

به هرحال رقابت ديدني اين مسير از كيلومتر 5۱ با جدا شدن 3۱ نفر از ركابزنان آغاز شد كه حضور 7 دوچرخهسوار ايراني از تيمهاي شهرداري، پيشگامان و سپاهان در كنار با تجربههاي هلندي و قزاقستاني تا حدودي كفه ترازو را به ســود دوچرخه ســواران ايراني به حركــت در آورد و به همين دليل هــم براي اولين بار دو ايراني در سكوي پر افتخار قهرماني انفرادي قرار گرفتند.

در سرآغاز مرحله سوم تور از جلفا به تبريز كه 78 ورزشكار جواز حضور دريافت كرده بودند، ســعد علي ياســين دوچرخه ســوار تيم بحريــن در كيلومتر 3 به علت خســتگي مفرط از ادامه ركابزني انصراف داد و از دور مسابقات حذف شد.

در پايــان ســومين مرحلــه تــور بينالمللــ­ي ايــران - آذربايجــا­ن كه به مســافت 7۹۱ كيلومتر از جلفــا تا تبريز برگزار شــد و با رقابــت تنگاتنگ روبهرو بود، «ســعيد صفرزاده» از تيم شهرداري تبريز با زمان 4 ســاعت و 2 دقيقه و ۰3 ثانيه به مقام نخست دست يافت، «تئودور ياتس» از تيم دراپاك اســتراليا با زمان 4 ســاعت و 2 دقيقــه و 58 ثانيه و «محمد گنجخانلو» از تيم پيشــگامان كوير يزد با زمان 4 ســاعت و 2 دقيقه و 58 ثانيه به ترتيب دوم و سوم شدند.

همچنيــن پيراهــن امتيــازي اين مرحله كماكان به «آلكســي ولشــين» از تيم آستاناموتو­رز قزاقستان تعلق گرفت و پيراهنهاي كوهستان و سفيد بر تن «ايليا داويدنوك» دوچرخه سوار قزاقستاني تيم شــهرداري تبريز و «آلكســي ووشين» از آستاناموتو­رز قزاقستان پوشانده شد..

بدين ترتيــب در پايان مجموع ســه مرحلــه نتايج تيمــي، دوچرخه ســواران آســتانامو­تورز قزاقستان با 35 ساعت و يك دقيقــه و 45 ثانيه همچنــان در صدر قرار دارنــد و تيمهــاي دراپاك اســتراليا با 35 ساعت و 2 دقيقه و 23 ثانيه و تيم شهرداري تبريز با 35 ساعت و 3 دقيقه و 27 ثانيه در ردههاي دوم و سوم قرار گرفتهاند.

گفتني اســت كه امروز پنجشــنبه كاروان تور بينالمللي دوچرخهســو­اري از شــهر توريستي ســرعين اردبيل مسافت ۱۹۱ كيلومتري تا تبريز را ركاب خواهند زد و فردا جمعه در اتوبان پاســداران شهر تبريز ششمين مرحله را برگزار ميكنند تا چهرههاي برتر انفرادي و تيمي و در نهايت سلطان كوهستان اين شش مرحله را طي مراســم اختتاميه اعالم كنند. خبر نهايي اينكه، قادر ميزباني دوچرخه ســوار كهنه كار و باتجربه و مليپوش تبريز با 42 سال سن مسنترين دوچرخه سوار اين رويداد ورزشــي در قالب تيم شهرداري و يكي از پرســابقهت­رين ورزشــكارا­ن اين تور با 23 ســال حضور اعالم كرد كه شــايد از سال آينده در تور دوچرخه ســواري آذربايجان شــركت نكند!! و در صورت نياز اندوخته ۰3 ســاله دوچرخه ســواري را به جوانان انتقال میدهد. در پايان مرحله ســوم از منطقه آزاد جلفا به تبريز و به هنگام توزيع مدالهاي قهرمانان اين مرحله مادر سعيد صفرزاده يكي از انبوه اســتقبال كنندگان حاضر بــود كه صفرزاده پــس از دريافت مدال خــود با دعوت مــادرش به جايگاه ويژه رفت و بــا انداختن مدال طالي خود به گردن مــادرش از زحمات وي قدرداني كرد كه كل حاضران به خاطر اين حركت خوب و خداپســندا­نه و قيــام همگي اين مادر و پســر قهرمان را به صورت ايستاده تشويق كردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran