Iran Varzeshi

كيفيت مسابقات باال خواهد بود

- فرزاد كوهيان

رقابتهاي ليگ برتر بســكتبال قرعه كشي شــد و برنامه برگزاري اين مسابقات هم از ســوي فدراســيون اعالم شد. چند روز ديگر هم اين رقابتها شــروع میشود تا رقابتهاي ليگ برتر بسكتبال رسما كار خود را در فصل جديد آغاز كند. فصلي كه به نظر با ســالهاي گذشته هم تفاوتهاي زيادي خواهد داشــت و به نظرم امسال با توجه به تصميماتي كه اتخاذ شــد، شرايط بهتــري را در پيــش خواهيم داشــت. با وجودي كه امســال از تعداد تيمهاي حاضر در ليــگ، يكي كم شــده امــا تصميمات خوب و موثري در نشســت ســازمان ليگ گرفته شــده كه حداقل اگر از نظر كميت دچار ضعفي باشــد به لحاظ كيفيت شايد شــرايط مطلوب را بتواند حفظ كند و حتي از سالهاي گذشته هم بهتر باشد.

به اعتقاد من برنامه و جدول مناسبي بــراي ليگ پيــش رو انتخاب شــد كه به تصويب همگان هم رســيد. ايــن برنامه و جدول انعطاف بيشتري نسبت به سالهاي قبــل دارد به اين ترتيب كه در صورت بروز هــر گونه مشــكل، ميتــوان برنامه جديد را به خوبي جايگزين كرد و ليگ آســيبي نميبيند. در اين برنامه كه تصويب شــده، زمان حضور تيمهاي باشــگاهي و ملي در مســابقات قهرماني آســيا هم لحاظ شده است. بنابراين، كيفيت مسابقات باال خواهد رفت.

در ســالهاي گذشــته، تصميــم فدراســيون بسكتبال بر اين بود كه هر تيم فقط 3 سهميه ملي جذب كند ولي امسال اين قانون برداشته شده و بازيكنان و تيمها براي عقد قــرارداد، محدوديتي ندارند. در زماني كه هر تيم اجازه جذب 3 ملي پوش را داشــت، قدرت بين تيمها تقسيم ميشد ولــي اگر حامي مالــي و منابع مالي خوبي در ليگ حضور نداشــته باشــد، بازيكنان مليپوش، آســيب ميبينند. به اين شــكل ممكن بود تعدادي از مليپوشــان در عين شايستگي يا در تيم خوبي بازي نكنند و يا اصال تيم پيدا نكنند. در مجموع از خروجي ليگ امســال ميتوان در مورد سال آينده تصميم درستي گرفت. هر چند با اين قانون هم شــايد همه خوبهاي بسكتبال در يك تيم جمع شــوند اما حداقل اين اســت كه بازيكن خوب بيرون نخواهد ماند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran