Iran Varzeshi

از فدراسيون كشتي توقع داريم به استان مازندران بيشتر توجه كند

- ناصر انصافی مقدم ‪NASER ENSAfi MOGHADDAM‬

کار ثبت نام از کاندیداهاي ریاســت فدراسیون کشتي از روز شنبه هفته جاري آغاز شد و «رسول خادم» رییس این فدراسیون بهعنوان نخستین فردي که تمایل به حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتي را دارد، در همان نخستین روز ثبت نام کرد. خادم که از چهار ســال پیش در باالترین نقطه مقام اجرایي کشــتي کشور قرار گرفته، با این تصمیم نشــان داد براي دومین دوره ریاست خود در فدراسیون کشتي از حمایت کامل هیاتهاي کشتي استانهاي کشور برخوردار است.

«اصغر ثمربخش» رییس هیات کشــتي استان مازندران و یکي از باسابقه ترین روساي هیاتهاي کشــتي استانهاي کشتي کشــور در گفت و گو با روزنامه ایران ورزشــي درباره تمایل حضور رسول خادم در انتخابات آینده فدراسیون کشتي اظهار داشــت: «در پایان آخرین مجمع عمومي روساي هیاتهاي کشتي استانهاي کشور که هفته گذشــته در خانه کشــتي برپا شد، روســاي هیاتها یک نشست خصوصي بدون حضور مسووالن فدراسیون کشتي از جمله شخص رسول خادم داشتند که در آن نشســت همگي متفق القول حمایت کامل خود را براي حضور خادم در انتخابات آینده فدراسیون کشــتي اعالم کردند و خواستار آن شدند خادم براي اهداف مهم و ســربلندي کشتي مملکت در این انتخابات شرکت کند.» وي ادامه داد: «خود رسول خادم براي ماندن یا نماندن خود در مســوولیت ریاست فدراسیون کشتي در شک و تردید قرار داشت و این مســاله را در مجمع عمومي روساي هیاتهاي کشتي اعالم کرد لیکن درخواســت و حمایت کامل روساي هیاتهاي کشتي کشور از وي، دلیل ثبت نام و حضور او در این انتخابات است.»

رییس هیات کشــتي اســتان مازندران در بخش دیگري از گفت و گوي خود با ایران ورزشي، حمایت بیشــتر فدراسیون کشتي و رسول خادم را از بزرگترین قطب کشتي ایران اعالم کرد: «جایگاه کشتي استان مازندران در هر دو رشته آزاد و فرنگي در ایران را همه مردم و مسووالن به خوبي ميدانند. ما از نظر هزینه در زمینه برگزاري مسابقه ها، اعزام تیمها به رقابتهاي بینالمللي، تشــکیل کالسهاي مربیگري و غیره با مشــکالت زیادي روبهرو هستیم و اگرچه توقع زیادي از فدراسیون کشتي نداریم اما انتظار داریم فدراســیون، مساعدت و اعتبار بیشتري به هیات کشتي استان مازندران اختصاص دهد. این هیات ســاالنه به اعتباري بین 300 تا 400 میلیون تومان نیاز دارد که بیشــتر نیازهاي مالي این هیات از ســوي شــرکتهاي خصوصي طرفدار و دوستدار ورزش کشــتي در اســتان مازندران نظیر شــرکت لبنیاتي هراز در شهرســتان آمل تامین ميشود. ما ســعي ميکنیم تیمهاي خود را با نام این شــرکتها در رقابتهاي داخلي و برون مرزي شــرکت دهیم. سال گذشته اعتباري که فدراســیون براي هیات کشتي مازندران در نظر گرفت، فقط 30 میلیون تومــان بود و همین مقدار هم از اداره کل ورزش اســتان مازندران دریافت کردیم.» رییس هیات کشتي اســتان مازندران درباره شرایط حال حاضر حسن یزداني و رضا یزداني نیز اظهار داشــت: «این دو کشتي گیر پرافتخار جویباري در شهر خود تمرین ميکنند. همه ما باید نســبت به سرمایههاي ملي خود همچون حسن یزداني و رضا یزداني احســاس مســوولیت کنیم. جراحي عمل پاي رضا یزدانــي بهبود یافته و او تمرینات بدنســازي خود را آغاز کرده و هدفش در حــال حاضر حضور در بازيهاي آسیایي 2018 جاکارتاي اندونزي است.»

ثمربخش درباره حضور مربیان مازندراني در کادر فني تیمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي هم گفت: «در حال حاضر عباس حاج کناري قهرمان اسبق کشتي آزاد جهان در کادر فني تیم ملي کشتي آزاد حضور دارد و در تیمهاي ردههاي ســني نوجوانان و جوانان هر دو رشــته آزاد و فرنگي ميتــوان حضور مربیان مازندرانــ­ي را دید اما انتظار داریم با توجه به جایگاه کشــتي اســتان مازندران در کشــتي ایران، حضور مربیان مازندرانــ­ي در کادر فني تیمهاي ملي بیش از این باشــد تا انگیزه ســازندگي آنها از بین نرود. اصغر بذري و یک مربي دیگر از مازندران هم براي کادر فني تیم زیر 23 ســال به فدراســیون کشتي معرفي شــدهاند.»رییس هیات کشتي اســتان مازندران ادامه داد: «ما درخواست خود را براي میزباني مســابقهها­ي کشــتي آزاد جام باشگاههاي جهان در شهرستان جویبار که قرار اســت آذر ماه برگزار شــود، به فدراسیون کشتي دادهایم لیکن هنوز جواب نهایي را نگرفتهایم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran