Iran Varzeshi

كلمبيا و پرو تباني كردند؟

-

فوتبال كه در سالهاي اخير بارها با رسواييهاي متعدد حتي در بين مقامات بلندپايــه فيفا دســت به گريبــان بوده، اكنون با يك شــوک ديگر روبهرو شــده. گفته ميشــود در ديدار پرو و كلمبيا در مقدماتي جام جهانــي -2018 احتماالتبا­ني شده است.

پرو و كلمبيا در آخرين روز از مرحله مقدماتي جــام جهانــي در حالي با هم روبهرو شدند كه اين مسابقه با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد. با توجه به شكست 3 بر صفر شيلي مقابل برزيل، پرو توانست به پليآف صعود كند و كلمبيا به صورت مستقيم به جام جهاني راه يافت.

بــا اين حال تصاويــري از اين بازي منتشر شده كه نشــان ميدهد احتمال تباني ميان دو تيم وجود داشــته است. در جريان بازي، رادامــل فالكائو بارها با بازيكنان پرو صحبــت كرد، ضمن اينكه هنــگام حــرف زدن جلــوي دهانش را ميگرفت تــا امكان لب خوانــي از بين برود. با توجه به اينكه شكســت شــيلي در دقايــق ابتدايي نيمه دوم مشــخص شــد و كلمبيا هــم در دقيقه 56 با پاس فالكائو و ضربه تمام كننده خامس از پرو پيش افتاد، بعيد نيست بازيكنان دو تيم كلمبيــا و پرو تباني كرده باشــند چون خوســه پائولو گــررو در دقيقه 76 روي يك ضربه ايســتگاهي با اشــتباه عجيب اوسپينا توانست گل مساوي را براي پرو به ثمر برســاند. البته اوســپينا در بازي قبلي كلمبيا برابــر پاراگوئه هم يك گل بد خورده بود و از اين منظر شايد او فقط مشكل فني داشته است.

در نهايت، چيزي كــه بيش از همه باعث ترديد شــده اين است كه بازيكنان كلمبيا موقعي كه مسابقه يك بر يك بود، نتيجه بازي شيلي را به فالكائو ميرسانند و فالكائو هم در حالي كه جلوي دهانش را گرفته، با بازيكنان پرو گپ ميزند. معلوم نيســت او چه ميگويد امــا بعد، واكنش بازيكنان پرو به همديگر اين است: «آرام باشيد» و دســت از تاش براي زدن گل پيروزي برميدارند، چون به نظر ميرسد تســاوي براي هر دو تيم كافي اســت و كلمبيا به جام جهانــي ميرود و پرو هم روانه پلي آف خواهد شــد. نكته مهم اين اســت كه زبان تمام كشورهاي آمريكاي جنوبي به جز برزيل، اســپانياي­ی است و بنابراين ارتباط برقرار كردن بين آنها كار سختي نيست.

در هر حال، رفتار فالكائو براي خيلي از مردم ناراحت شيلي، مدركي شفاف از تباني اســت، هرچند دادگاه ورزشــي يا خود فيفــا احتماال دليل محكمتري الزم دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran