Iran Varzeshi

فوتبال، جام جهاني را به مسي بدهكار بود

-

خورخه سامپائولي، مربي آرژانتين پــس از پيروزي 3 بر يك شــاگردانش مقابــل اكــوادور در دور آخــر مرحله انتخابي جــام جهاني 2018 روســيه كه صعود مســتقيم آنها به جام جهاني 2018 روسيه را در پي داشت، از ليونل مسي كاپيتان تيمش به شيوهاي خاص قدرداني كرد.

آرژانتيــن در حالــي بهعنوان تيم سوم منطقه آمريكاي جنوبي صعود كرد كه شكســت و حتي تساوياش مقابل اكوادور اين تيم را از ســفر به روســيه باز ميداشت اما ســه گل ليونل مسي نگذاشــت چنين اتفاقــي رخ دهد و به همين دليل طبيعي بود كه سامپائولي به شيوهاي خاص به تمجيد از كاپيتان تيمش بپردازد.

ســامپائول­ي گفت: «مسي بهترين بازيكن تاريخ اســت. مــن در آخرين صحبتــي كه قبل از بــازي با بازيكنانم داشــتم از آنهــا خواســتم هرطور كه ميتوانند به مســي كمــك كنند تا به جام جهاني برود. بــا توجه به گل زود هنگامــي كــه خورديــم، كار ما كمي پيچيده شــد. بــا اين حال هــر چه از زمان مسابقه ميگذشت، وضعيت رواني بازيكنان ما بهتر شــد. من قبل از بازي به بازيكنانم گفتم كه مسي جام جهاني را به آرژانتين بدهكار نيست اما فوتبال جام جهاني را به مســي بدهكار است. خوشحالم كه مليت بهترين بازيكن دنيا آرژانتيني اســت. فوتبال و جام جهاني نميتوانســ­ت بدون مسي باشد. ما با در نظر گرفتن اين موضوع به ميدان رفتيم و در نتيجه آن فشار رواني، االن قويتر هســتيم. اين صعود قــدرت ما را براي چالشهاي پيشرو بيشــتر ميكند. ما اين شانس را داشتيم كه به مسي براي حضــور در يك جام جهاني ديگر كمك كنيم. او بهترين بازيكن تاريخ اســت و من بسيار خوشحال و هيجانزدهام كه در گروهي هســتم كه نزديك به او كار ميكند.»

ســامپائول­ي ادامــه داد: «اميدوارم كــه با گذر زمان مــا بتوانيم يك گروه جنگنــده و آماده بــراي رقابت در جام جهاني بســازيم. اين پيــروزي متعلق به بازيكنان ماســت چــون آنها بودند كه شــرايطي ســخت را تحمل كردند. در ضمن ما بــراي دومين بار در خاك اكوادور پيروز شديم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran