Iran Varzeshi

آلمانرابرد­یم،نهآلمان«ب»یا«پ»را

کریمی: پرسپولیس از حیثیت خودش و ایران دفاع کند

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

پیروزی پر گل نوجوانان کشورمان مقابل یکی از بهترین تیمهای فوتبال جهان که ابداعکننده سبک منحصر به فردی در این رشته هســتند بازتابهای زیادی داشت. علی کریمی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که ســابقه حضور در تیمهای بایرنمونیخ و شالکه آلمان را دارد و به خوبی هم با ســاختار فوتبال در دیار ژرمنها آشناست، این پیروزی را بسیار شیرین میداند. کریمی بر این باور است که کار بزرگ تیم نوجوانان به هیچ وجه اتفاقی نبوده و نباید با ضعیف شمردن حریف مطرح، کار بچههای نوجوان را کم ارزش کرد. او همچنین از بازیکنان پرســپولیس انتظار دارد در بازی برگشــت مقابل الهالل عربستان از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند.

نوجوانان فوتبال کشــورمان تیمی را شکســت دادند که در جهان فوتبال صاحب ســبک اســت. آن هم با نتیجه قاطع 4 بــر صفر که اگر خــود باوری بیشتری داشــتند تعداد گلهایشان دو برابر هم میشد.

باید به آنها دســت مریزاد گفت چون کسی فکرش را نمیکرد. من آن تیم آفریقایی را خوب نمیشناســم اما آلمان همیشــه به فوتبال بابرنامه معروف بوده است. باید به تک تک بچهها خســته نباشید و تبریک گرفت و امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشند.

بعضیها معتقدند که آلمان از شرایط آرمانیاش دور بوده...

یادمــان باشــد که ما به عنــوان تیم ایران مقابــل آلمان بازی کردیــم. تیمی که همینطوری به خاطر نــام بزرگش در دنیای فوتبال قبــل از ورود به زمیــن از حریفانش پیش اســت. از آنجا که همــه تیمها در جام جهانی با تمام قدرت حاضر میشــوند آلمان هــم از این قاعده مســتثنی نبــود. در واقع نوجوانان ما تیم اصلی آلمان را شکست دادند نه تیم آلمان ب یا آلمان پ را.

این انتظار وجود دارد که تیم فعلی به خوبی حمایت شود.

باید این اتفاق بیفتد. اما شما میتوانید از فدراســیون بپرســید که چقــدر به بچهها پــاداش دادهانــد. البته نباید انتظار داشــت به اندازه تیم بزرگســاال­ن پــاداش بگیرند اما امیدوارم پاداش صعود از هر مرحله جامجهانی به آنها داده شــود. تا جایی کــه من میدانم این بهترین نتیجه تمــام تیمهای ملی ما در ردههای مختلف جام جهانی بود.

آینده فوتبال آلمان را قرار اســت همین تیمی بسازد که چهار گل از ایران دریافت کرد.

شاید آلمان در هیچ دوره جام جهانی نوجوانان قهرمان نشــده اما اگر اشتباه نکنم چند دوره بــه فینال رســیده و حتی عنوان سوم و چهارمی هم دارد. شما شک نکنید که آنها برنامهریزی بلندمــدت دارند و اینطوری نیســتند که همین تیمشــان حتما باید جام بگیرد. آنها طبق برنامه پیش میروند. من باز هم میگویم که بچههای تیم ایران کار بزرگی انجام دادند و امیدوارم مسووالن فدراسیون به خوبــی از آنها تقدیر کنند چون از همین تیم نوجوانان آلمان در آینده ستارههایی به فوتبال جهان معرفی میشــوند، همانطور که پیش از این هم اینطور بود.

یک نگرانی وجود دارد و آن اینکه بازیکنان تیم نوجوانان به خاطر ســن کمشان دچار غرور شوند.

بــه هر حــال غرور به وجــود میآید چون کار بزرگــی کردند. قطعا کادر فنی تیم نوجوانــان از این به بعد روی مســائل روحی روانــی کار میکنند تا شــرایط بهتری برای تیم رقم بخورد. من امیدوارم فدراســیون هم بــا اختصاص پاداش صعود بــه مرحله بعد به بازیکنان تــوان روحی آنها را افزایش دهد. به هر حــال با امکاناتی که فوتبــال ما دارد این بچهها دور از انتظار ظاهر شدند.

اما پرسپولیس، که در بازی برگشت با الهالل عربســتان نیاز به یک معجزه دارد تا صعود کند.

مــن هم فکر میکنــم باید معجزهای رخ دهد. اما بازیکنان پرســپولیس باید همه تالششان را به کار گیرند تا از حیثیت فوتبال ایران و نام پرسپولیس دفاع کنند. شاید صعود از این مرحله خیلی ســخت باشد اما حداقل پیروز شدن در بازی برگشت میتواند به لحاظ روحی کمک زیادی به خودشــان کند. ما هم امیدواریم در نهایــت بهترین اتفاق برای تیم رقــم بخورد تا پس از ســالها به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم.

البته باخت 4 بر صفر در بازی رفت کار را سخت کرد.

من فکــر میکنم بــازی رفت روز بد پرســپولیس بود و هیچ کــس انتظار چنین باختی را نداشت. شاید اگر با نتیجه 2 بر صفر میباختند تا این اندازه نوک پیکان انتقادها به سمتشان نشانه گرفته نمیشد. در هر صورت یک بازی و 90 دقیقه فرصت مانده و امیدوارم که در نهایت هواداران تیم خوشحال شوند.

دیروز مسوول کمیته نقل و انتقاالت ســازمان لیگ مدعي شد که مالک نفت طالییه دو روز پیش نامه قطع همکاري با شما را فرستاده ضمن اینکه نامهاي مبني بر سرمربي بودن امامي فر را به سازمان لیگ داده بود.

من بعد از آخرین جلسه تمرینمان که در را بســته بودند و با رسانهها صحبت کردم، دیگر هیچ مصاحبــهاي انجام ندادم اما االن خوشــحالم که افــرادي مثل آقاي محمودزاده در ســازمان لیگ و فدراسیون حضــور دارند که پیگیر واقعیت هســتند و پافشــاري ميکنند تا مــردم عالقهمند به فوتبال با حقایق روبه رو شــوند. اگر امثال ایشــان در فدراســیون زیاد باشند خیلي مسائل و مشکالت حل ميشود.

فکر میکنم بازی رفت روز بد پرسپولیس بود و هیچ کس انتظار چنین باختی را نداشت. شاید اگر با نتیجه 2 بر صفر میباختند تا این اندازه نوک پیکان انتقادها به سمتشان نشانه گرفته نمیشد. در هر صورت یک بازی و 90 دقیقه فرصت مانده و امیدوارم که در نهایت هواداران تیم خوشحال شوند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran