Iran Varzeshi

شفر:استقاللمري­ضاست

-

وينفريد شفر ســرمربي استقالل اعتقاد دارد تيمش در برابر فوالد بازي خوبي ارائه كرده اما بايد بســيار بهتر از اين شــود. او در ابتدا درباره تحليلــش از بازي گفت: «نيمه اول خوب بــازي كرديم. از دفاع و رو به جلــو بوديم و مطمئن بــازي كرديــم. تنها يك شــانس گلزني داشــتيم. يكي از مشــكالت بزرگ ما اين بود كه شانس گلزني ايجاد نكرديم. تا وســط زمين خيلي خوب كار ميكرديم اما پاس نهايي را نمیتوانســ­تيم ارسال كنيم. روز اول نيز گفتم كه خيلي كار داريــم و بايد تمرين كنيم. ۰6 درصد خواســتهها­ي من در زمين پياده شد. تعويض منطقه بازي را خوب انجام نداديم. تيــم دفاعي مانند فوالد را تنها با ســانتر و شــوت ميتوان تهديد كــرد اما ســانترهاي ما به محوطه جريمه نرســيد و ســانترهاي­مان بلند و كوتاه بودنــد. خيلي خوب بود كه مشكالت را ديديم تا در تمرينها بيشتر روي آنها كار كنيم. ناهماهنگي و پاسهاي اشــتباه بازيكنــان را ديديم و هنوز ناهماهنگ هستيم. ميتوانستيد ببينيد كه با گذشت دقايق بازي، استرس ما بيشتر ميشد. طي روزهاي آينده بايد روي نقاط ضعف كار كنيم و هماهنگي را باال ببريم. هر فردي بايد بدانــد كه چه كاري انجام دهد و اين موضوع را با اســتفاده از آناليز به آنها ميگوييم تا خود آنها ببينند تصميم درست چيست.»

شــفر درباره انتخاب تركيب استقالل و شباهت آن به تركيب تيــم منصوريان گفت: «من فيلــم بازيهاي قبلي، عملكرد بازيكنان در تمرين و بازيهاي تيم ملي را تماشــا كردم. من عالقه داشــتم تا بازي را با قرباني شروع كنم اما به دليل مشــكل مصدوميت از شــهباززاد­ه استفاده كردم. استقالل پارسال تيم خوبي بود اما شرايط امسال تغيير كرده اســت و بازيكنان اســترس دارند زيرا از جايگاه اصلي خود خارج شدهاند. ديديم كه همه بازيكنان ميخواستند بهترين باشــند اما اين موضوع شايد به چشــم نيامده باشد. صد در صد در بازي بعدي خط هافبك و حمله مانند مدافعان ظاهر میشوند، ما عالي ميشويم.»

خبرنگاري از شفر پرسيد آيا به آينده استقالل اميدوار هســتيد؟ و او پاســخ داد: «هر تيمي ميخواهــد ببرد اما نتيجه مهمترين نيســت. ما توانايي اين را داريم تا بهتر بهتر بشــويم زيرا بازيكنان خوبي داريم اما به تمرين نياز داريم. من ميخواهم تمامي بازيكنان بهتر بهتر بشــوند. رســيدن بازيكنان به توانايي اصلي، هدف ما است و البته شانس مهم است زيرا ما گاهي برنده ميشويم بي آنكه تيم خوبي باشيم. ما ميتوانيم با دو مهاجم بلند قد بازي مستقيم انجام دهيم اما من ميخواهم فوتبال بازي كنم. گفتم كه بايد ســخت و با هدف كار كنيم. بازيكنان بايد آن چيزي كه در تمرين ياد ميگيرند را در زمين ارائه دهند و بعد از آن ما مطمئنا برنده خواهيم بود زيرا توانايي آن را داريم. وقتي يك تيمي بســته بازي ميكند، بايد با سانتر شكســتش دهيم. سانترهاي ما يا بلند و يا كوتــاه بودند. بازيكنان بايد از نظر تكنيكي بهتر شوند. همانگونه كه ديديم در بازي ايران و روسيه، تيم ملي چگونه عمل كرد و ما نيز ميخواســتي­م اينگونه عمل كنيم. بازيكنان را نميشــود مانند كامپيوتر كنترل كرد. وقتي يك تيم دفاعي بازي ميكند، خلق موقعيت بســيار سخت است. يا بايد از طريق شــوت موقعيت بســازيم يا بايد با ســرعت توپ را به بازيكنان كناري برسانيم اما ما توپ را به گوشهها ميبرديم و نگه ميداشتيم. نميشــود در يك هفته به اين موضوع دست پيدا كرد.»

ســرمربي آلماني اســتقالل درباره بــازي بزرگ هفته آينده تيمش در شــهرآورد نيز تاكيد كرد: «خوشــحالم كه در شــهرآورد بازي ميكنيم زيرا شــهرآورد تهران از جمله مهمترين شهرآوردهاي دنيا اســت و خبرنگاران آلماني نيز ميخواهند آن را پوشــش بدهند. من شهرآوردهاي زيادي را بازي كردم و تماشــاگرا­ن نگران نباشند. بازيكناني كه من ديدم، همگي ميخواهند بهتر بهتر شوند. من به آنها كمك ميكنم تا مشكالت برطرف شود و انرژي مثبت براي برد به تيم تزريق شود. در زمين حريف توپهاي زيادي را از دست داديــم. وقتي يك تيم دفاعي بازي ميكند، كار ما ســخت ميشود. بازيكنان بايد مرتب حركت كنند تا فضا ايجاد شود. اگــر همه اين اتفاقات رخ مــيداد، من اينجا نبودم و تيم ما صدر جدول بود. اين تيم از نظر فوتبالي مريض است اما من تالش ميكنم تا با كمك اعضا به مسير اصلي برگرديم.»

او دربــاره ضعف مهاجمان تيمش نيز گفت: «مهاجمان ما بايد بيشــتر بازي بدون توپ انجام بدهند. توقع دارم بهتر كار كنند و بايد با تمرين يكســري مشــكالت را حل كنيم. ما اول جام حذفي را داريم و ســپس شــهرآورد پيش روي ما است.»

آخرين ســوال از شــفر درباره بهنام برزاي بود. از شفر پرســيدند برزاي بــا توصيه فرهــاد مجيدي به اســتقالل آمــده؟ او با نگاهي به خبرنگاران با اشــاره به مترجم گفت: فرهاد مجيدي كيســت؟ (مترجم شفر سپس توضيحاتي را به صورت آهســته درباره مجيدي به ســرمربي آلماني ارائه كرد). شفر حرفهايش را اينطور تمام كرد: «فرهاد مجيدي االن كجاســت؟ آلمان است يا يك كشور ديگر؟ درباره بازي صحبت كنيد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran