Iran Varzeshi

تاخت و تاز

صعود مقتدرانه با 9 امتياز 10 گل زده

-

نوجوانان ايران: علي غالمزاده، طاها شريعتي، علي ستاوي، احمد جاللي، اميــر اســماعيلز­اده 46( - مجيد نصيري)، اميرحســين حســينزاده، الهيار صيادمنش، محمد غبيشــاوي، يونس دلفي 46( - وحيد نامداري)، علي داوران، سبحان خاقاني 72( - محمد سرداري)

سرمربي: عباس چمنيان نوجوانان كاستاريكا: ريكاردو مونته نگرو، فرنان فائرون، كارين آرسه، آمفرني آرياس، والتر كورتــس، ژولي كوردرو، آنرس گومز، يچي ژاركويين 66( - ماريو مورا)، سباســتين كاســترو (64-خوزه آلفــارو)، الكســاندر رومن 86( -فيليپه فلورس)، دانيل چاگون

سرمربي: بريانس كاماچو

عباس چمنيان باز هــم قريب به اتفاق بازيكنان اصلي خود را در تركيــب قرار داد. او تيم نوجوانان را تنها با دو تغيير به زمين فرســتاد. دو تغيير نسبت به بــازي مقابل آلمان كه با برد 4 بر صفر ايران به پايان رســيد. محمد قادري و محمد شــريفي روي نيمكت نشســتند و به ترتيب ســبحان خاقاني و علي داوران در تركيب اصلي قرار گرفتند تا تجربهاي جديد كسب كنند. جمعه ،1396/7/21 مرحله گروهي جام جهاني نوجوانان، ورزشگاه جواهر لعل نهرو، تماشاگر: 5 هزار نفر نوجوانان ايران 3 گلها: محمد غبيشاوي 25( - پنالتي)، طاها شريعتي 29( - پنالتي)، محمد سرداري )89( نوجوانان كاستاريكا صفر داور: هامادا نامپياندرا­زا (ماداگاسكار) كمکها: آرسنيو مارنگوال (موزامبيک)، يحيي محمدو (نيجر) اخطار: فرنان فائرون، الكساندر رومن (كاستاريكا) يونس دلفي، محمد غبيشاوي (ايران) بازيكن برتر: يونس دلفي (ايران)

ايــران كه در دو ديدار قبلي خــود برابر گينه با نتيجه 3 بر يك و آلمان با نتيجه 4 بر صفر به پيروزي رســيده و صعودش به مرحله بعــدي را قطعي كرده بود توانســت در همان نيمه اول كاســتاريك­ا را تحت تاثير قرار دهد. ديداري كه ســه امتياز آن با توجه به پيروزيهاي قبلي و صدرنشيني ايران ارزش چنداني نداشــت اما باز هم نوجوانان ايران از ابتدا هجومي در زمين حاضر شــدند و دروازه كاستاريكا را مورد هدف قرار دادند و البته موفق شدند گل بزنند تا صدرنشيني خود را مستحكم كنند.

يونس دلفي ســتاره ايران در نيمه اول اين بازي بود كه توانســت با حــركات ويرانگر خــود دو ضربه پنالتي به دســت بياورد و گلهاي ايران را پايهريزي كند. دو پنالتي ايران در دقيقه 25 و 29 توسط محمد غبيشاوي و طاها شــريعتي به ثمر رسيد تا نوجوانان ايران نيمه اول را با پيروزي به اتمام برسانند.

اما در نيمــه دوم باز هم نوجوانــان ايران موفق شــدند خود را بهعنوان تيم برتر زمين معرفي كنند. ايــران با حمالت پياپي از همان دقايق ابتدايي دروازه كاســتاريك­ا را هدف گرفت تا جايي كه ميتوانســت حداقل ســه بار ديگر دروازه حريــف را باز كند. البته كاســتاريك­ا هم بيكار نبود. اين تيم در دقيقه 62 روي نفوذ كوردرو ميتوانســت يكــي از گلهاي خورده را جبــران كند اما ضربه او را علي غالمــزاده به زيبايي مهار كرد.

نكتــه ويژه اين بــازي كه در نيمــه دوم اردوي ايــران را تحت تاثير قــرار داد اخطاري بود كه محمد غبيشــاوي، كاپيتان ايران دريافت كرد. غبيشاوي در دقيقه 79 به دليل خطاي هند بي مورد از داور كارت زرد گرفــت تا بازي بعدي ايران در مرحله حذفي را از دست بدهد.

در حالي كــه مدت زمان زيادي تــا پايان بازي نمانده بود بازيكنان ايران موفق شــدند گل ســوم را به ثمر برســانند. محمد سرداري كه به جاي سبحان خاقانــي به زمين آمده بود، روي پاس حســينزاده با دروازهبان كاســتاريك­ا تك به تك شد تا با يك دريبل زيبا دروازه خالي را باز كند و گل ســوم ايران را به نام خود ثبت كند. در نهايت در حالي كه باز هم ميشــد تعداد گلهاي نوجوانان ايران بيشــتر شود، شاگردان چمنيان به همين نتيجه رضايت دادند تا با همين سه گل به كار خود پايان دهند.

ايران با 10 گل زده، تنها يك گل خورده و كسب 9 امتياز با اقتدار راهي دور بعد مسابقات شد. نوجوانان ايران اگر به هميــن روند ادامه بدهند قطعا ميتوانند به مراحل باالتر جام جهاني برســند؛ اتفاقي كه وقوع آن بــا توجه به آمار و البته فوتبالي كه آنها به نمايش ميگذارند به هيچ وجه دور از دسترس نيست.

تيم نوجوانان آلمان كه براي صعود نياز به كسب سه امتياز مقابل گينه داشت به مصاف اين تيم رفت و موفق شــد بازي را با حســاب 3 بر يك به ســود خود به پايان برساند. گلهاي آلمان در اين بازي را آرپ، كان و ستين به ثمر رســاندند. گل گينه هم توسط سوماه وارد دروازه آلمان شــد. بدين ترتيب ايران، آلمان، گينه و كاستاريكا رتبههاي اول تا چهارم اين گروه را به دست آوردند.

برد آلمان مقابل گينه

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran