Iran Varzeshi

پرسپوليس براي كارهاي بزرگ ساخته شده

نعمتي: فکر كنم جواب اعتماد برانکو را به خوبی دادم

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

در شرایط كنونی به این برد نیاز داشتیم و خدا را شکر كه به تیمم كمك كردم كه این اتفاق بیفتد. در جدول لیگ هم به این سه امتیاز نیاز داشتیم. فکر كنم نسبتا خوب كار كردم اما هنوز صددرصد نیستم و امیدوارم در آینده بتوانم همه توانایيهای­م را نشان دهم.

بعد از برد كوبنده و روحیه بخش مقابل اســتقالل خوزســتان حاال همه از علي علیپور ميگویند. بازیکني كه درخشــشاش در اهواز با گلزني به چشم آمد اما در این تیم پرســپولیس بازیکن دیگري هم بود كه نمایشي تحســین برانگیز ارائه داد. اهواز جایي براي بازگشت سیامك نعمتي بود. او كه مقابل تیم سابقش نمایش ناامیدكنند­هاي ارائه داده بود براي بار دوم به تركیب اصلي رســید و این بار بهترین هافبك و البته برترین بازیکن میدان بود. شــماره 88 دقیقه 88 از بازي بیرون رفت اما قبل از آن همه كار كرد. به نوعي پرتحرکترین هافبك تیمش بود و ميتوانســت گلزن و ســازنده گلهاي دیگري هم باشد كه بدشانسي آورد. او در توپگیــري و كمــك به دفاع همان كاري را كرد كه برانکو و كي روش از امیري ميخواهند و البته در فاز حمله ماموریتش را به ســرانجام رســاند.

بعد از بازي با پیکان شــاید كار برایت سخت شده بود بخصوص كه مقابل سپاهان و الهالل هم بازي نکــردي. چه كار كردي تا دوباره به تركیب اصلي برسي؟

خب بلــه، من در بــازي با پيكان شــرايط خوبــي بخصوص از نظر بدني نداشــتم چون دچار سرماخوردگي شــده بودم و شرايط خوبي نداشتم. در اين چنــد وقتي كه بازي نكردم خيلي ســخت تمرين كردم چــون منتظر اعتماد دوبــاره بودم. خدا را شــكر اين اتفاق در اهواز افتاد و فكر ميكنم توانستم به بهترين شكل جواب اين اعتماد را بدهم. اميدوارم در آينده از اين بــازي هم بهتر و بهتر كار كنم و بتوانم به كادر فني و تيمم كمك كنم.

بازي كــردن در اهواز همیشــه براي پرسپولیس سخت بوده اما این بار بازي خیلي آسان شــد چون در 25 دقیقه اول سه گل زدید. فکر ميكردي بازي را اینطوري شروع كنید؟

بله، اســتقالل خوزســتان تيــم قهرمان دو فصل قبل ليگ با همان مربي اســت. شــرايط خيلي ســخت بود بخصــوص در زمين حريف ولي فكر كنم خودمان را آمــاده كرده بوديم كه يك برد خوب بياوريم و گلهاي زيــادي بزنيم تا با آمادگي صددرصــد به بازي الهالل برويــم چون بزرگترين بازي فصل مان اســت. خدا را شكر نيمه اول موفق شــديم فرصت هايمان را گل كنيم امــا نيمه دوم متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.

در دومین حضــورت بهعنوان بازیکن ثابت نمایش خیلي خوبي داشــتي. در حمله و دفاع خوب بــودي و همه از بازيات تعریف ميكنند. بعد از این بازي چقدر راضي هستي از خودت؟

خدا را شــكر موفق شــدم بهعنوان بازيكن اصلي بازي كنم. در اين شرايط رواني به اين برد نياز داشتيم و خدا را شــكر كه به تيمم كمك كردم كه اين اتفاق بيفتد. در جدول ليگ هم به اين سه امتياز نياز داشتيم. فكر كنم نسبتا خوب كار كردم اما هنوز صددرصد نيســتم و اميدوارم در آينده بتوانم همه توانايي هايم را نشان دهم.

شــاید این برد یك جورهایــي تیم را به آرامش رســاند و البته براي بازي الهالل امیدوار كرد. چقــدر امیــدواري به بازی برگشت در مسقط؟

بله، صددرصد نياز داشتيم به سه امتياز چون دو سه بازي خوب نتيجه نگرفته بوديم و شرايط رواني تيم با اين برد خيلي خوب شد. اميدوارم در مسقط هم همينطوري شروع كنيم و سريع ميخ مان را در زمين بكوبيم و گلهاي زيادي بزنيم. بله، حتما اميدواريم و ميرويم كه ببريم و جبران كنيم. با اينكه بازي خيلي سخت است اما ما پرســپوليس هستيم و پرسپوليس براي كارهاي بزرگ ساخته شده. حاال امیدواري كه مقابل الهالل بازي كني؟

اين ديگر بســتگي به شــرايط بازي دارد. اگر بازي كــردم صددرصــد بهترين عملكــردم را ارائه ميدهم و اگر بازي نكردم براي تيم دعا ميكنم چون به اين برد نياز داريم.

در سیســتم 4-4-2 لوزي پرسپولیس، هافبك چپ بهترین جایي اســت كه ميتواني بازي كني.

خب من در پســتهاي زيادي بازي كردهام و خيلي برايم اهميت ندارد كجا بازي كنم. من در پيكان هم هافبك چپ بودم و مقابل استقالل خوزستان هم در اين پســت بازي كردم. خب اينجا خيلي راحتترم اما همه چيز به نظر سرمربي بستگي دارد.

یکي دو تا شانس گل هم داشتي كه نزدي. یك پــاس عالي هم به علیپــور دادي كه نزد. ميشد این بازي را با نتیجه بهتري هم برد؟

ماشاءا... علي خيلي سر حال است و خيلي دارد به تيم كمك ميكند. اميدوارم همين روندش را ادامه دهد. او ميخواســت پاسي كه من دادم را گل كند كه يك مقدار خستگي باعث شــد آن توپ گل نشود كه اينقدرها هم مهم نيست. مهم كمكي است كه به تيم ميكند و زحمتي اســت كه ميكشد. ان شاءا... از اين به بعد، هم ما بيشــتر به او پاس بدهيم هم علي بيشتر گل بزند.

راستي واقعا كولي بالي روي تو خطا كرد؟ چون گزارشگر اهواز تاكید داشت خطا نبوده.

توپ دقيقا زير پاي ما بود اما مدافع وســط آنها طوري مــن را زد كه همان جا افتــادم. الزم نبود من كار خاصي كنم و يك پا ميانداختم گل ميشد چون دروازه هــم خالي بود. اصال در پنالتي بودنش شــكي نيست. نه صد در صد بلكه 00۲ درصد پنالتي بود. فكر كنم قانون جديد اين است كه وقتي پنالتي ميگيرند كارت زرد ميدهند اما شرايط خطا طوري بود كه داور كارت قرمز مستقيم داد چون خيلي پنالتي بود.

تو با منشــا هم اتاقي هستي و با هم رابطه خوبي دارید. منشــا این بازي هم گل نزد و یك مقدار كالفه است. چرا كم گل ميزند به نظرت؟

فكر ميكنم منشــا خوب بازي كرد و نسبت به بازي قبلش بهتر بود. خب منشا هم نياز به زمان دارد كه در تيم جا بيفتد كه كمكم اينطوري ميشود. االن شرايط دوندگي، جايگيري و پاس دادنش خيلي بهتر شده و جا ميافتد. فداي ســرش هم كه پنالتي را گل نكرد چون همه ما ميدانيــم كه توانايي بااليي دارد و مطمئنا گلهاي بيشــتري ميزند. در بازي با االهلي ديديد كه پنالتي را خيلي خــوب گل كرد اما اين بار متاســفانه نتوانســت. با اين حال حتما در بازيهاي بعدي گلهاي خوبي براي پرسپوليس ميزند.

حرف آخر درباره الهالل و بازي حســاس سه شنبه؟

شــايد خيليها فكر كنند ما شــانس زيادي مقابل الهالل نداريم اما فكــر كنم همانطور كه چهار گل در نود دقيقه خورديم، ميتوانيم همين تعداد گل را بزنيم و شايد بيشتر چون شــرايط بازي با دو هفته پيش خيلي فرق ميكند. در آن مقطع تيم ما سر حال نبود اما االن همه تيم از نظر روانــي و بدني آمادهاند. اميدوارم بتوانيم بزرگترين اتفاق چندين ســال اخير فوتبال ايران را براي پرسپوليس رقم بزنيم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran