Iran Varzeshi

25 دقيقه توفاني، اميدواري به آسيا

-

پنجشــنبه ،96/7/20 هفتــه نهــم هفدهمیــن دوره لیــگ برتر، ورزشــگاه غدیــر اهــواز، ســاعت:71، تماشــاگر:02 هــزار نفر استقالل خوزستان یك

گل: رضا كرمالچعب )33( پرسپولیس3 گلها: علــي علیپور 15( و ،)18 شــجاع خلیلزاده )24( داور: محمدحسین زاهدي فر كمكها: آرمان اسعدي، محمد عطایي اخراج: موسي كوليبالي (اس خوزستان - )36 بازیکن برتر: سیامك نعمتي(پرسپولیس)

استقالل خوزســتان: گودرز داودي(5)، عقيــل كعبي(6)، موســي كوليبالــي(۲)، ميثم دورقــي(3)، ســلمان بحراني(۲)(65 - ســعيد زارع(۴)) ، حســين بهرامــي(۴)، ابولفضل عاليي(3)، كلوديــو ماريني(۴) 63( حسني) ســابا تابــادزده)، ســيد عليرضا زنــدوي(۴)، فريد بهزادي كريمــي(۴)، رضا كرمالچعب(5)(۲7- ابوالفضل محمد

سرمربي:عبدا... ویسي

پرســپولیس: بوژيــدار رادوشــووي­چ(5)، محمــد انصاري(6)، شــجاع خليلزاده(6)، حســين ماهيني(5)، صادق محرمي(۴)، محســن ربيعخواه(۴)، كمال كاميابينيا(6)، محســن مسلمان(6)(08-احســان علوانزاده)،سيامكنعم ناياش-88()8/5(يت مصلح)، علي عليپور(8)، گادوين منشا(۴)(56-بشار رسن)

سرمربي: برانکو ایوانکوویچ

ايران ورزشــي – پرســپوليس در اهواز برد تا به آرامش نسبي برسد. شايد براي اين بازي كيفيت در درجه دوم اهميت قرار داشــت و مهم اين بود كه تيم برانكو بعد از پشــت سر گذاشتن مقطعي دشــوار، اتفاقات اخير را پشت سر بگذارد و براي بازي برگشــت با الهالل به لحاظ رواني آماده شود كه اين اتفاق با وجود كمبودهايي كه در تركيب ســرخها ديده ميشــد رخ داد. فقط 0۲ ثانيه از بازي گذشته بود كه مهاجم اســتقالل خوزستان از اشتباهات خط دفاع پرســپوليس استفاده كرد و با رادوشوويچ تك به تك شــد. در حالي كه رادو هم تسليم شده بود، مدافعان پرسپوليس توپ را از مقابــل دروازه خالي دور كردند تا تيم برانكو خيلي زود به خودش بيايد. لحظاتي بعد اما پرسپوليس سوار بازي شد و دقيقه 7 ايستگاهي خطرناك منشا سرخها را تا آستانه گل پيش برد؛ اتفاقي كه دقيقه 15 افتاد. در اين لحظه پاس عمقي مسلمان، منشا را با گلر ميزبان تك به تك كرد اما منشــا موفق نبود تا در ريباند عليپور با شوتي دقيق توپ را از بين سه بازيكن حريف وارد دروازه كند. سه دقيقه بعد با پاس عمقي ديدني مسلمان، فرار عليپور و ضربه زيباي او شوك دوم هم به پيكر ميزبان وارد آمد اما اين پايان كار نبود. در اوج اشتباهات و در هم ريختگي تيم استقالل خوزستان، پرسپوليس با ضربه ايستگاهي مسلمان، پاس ديدني ماهيني با ضربه سر و در نهايت ضربه خليل زاده در آستانه دروازه استقالل خوزستان در دقيقه ۴۲ به گل سوم رسيد و كار حريف را در همين زمان تمام كرد. سه دقيقه بعد از گل سوم نعمتي با حركت انفرادي دفاع تيم خوزســتاني را بههم ريخت اما ضربه نهايي را بد زد. در اوج حمالت پرسپوليس، آفسايدگيري اشــتباه مدافعان پرسپوليس با پاس عمقي بهزادي كريمي، كرمالچعب را با رادوشــووي­چ تك به تك كرد و بازيكن سابق پرسپوليس با خيالي راحت دروازه را باز كرد. 5 دقيقه بعد اما تيم ميزبان كه به بازگشت اميدوار شده بود با اشتباه داودي، دخالت نعمتي و خطاي كوليبالي شوكه شد. در پي اين خطا مدافع ماليايي اخراج شد و يك پنالتي به پرسپوليس تقديم شد اما داودي جبران كرد و اجازه نداد ضربه منشا فاجعه را در نيمه اول تكميل كند. ميزبان بعد از اين پنالتي در وقت تلف شده موقعيت گل ديگري خلق كرد اما شوت كريمي را رادوشوويچ دفع كرد. تيم ده نفره ويسي اما در نيمه دوم تيم ديگري شد و در همان شروع كار فشار زيادي روي دروازه پرسپوليس آورد كه حاصلي نداشت. مهمترين موقعيتهاي اين تيم در دقايق 57 و 61 با ضربات زندوي و كعبي همراه شد اما حاصلي نداشت. بعد از حدود 0۲ دقيقه طبيعي بود كه اين تيم با يك بازيكن كمتر نتواند تا پايان فشــار بيــاورد. در پي عقب رفتن ميزبان شــوت مسلمان در دقيقه 65 نخســتين موقعيت جدي سرخها در نيمه دوم بود. يك دقيقه بعد هم پرســپوليس ميتوانست با پاس به جلوي ديدني بشار به گل برسد اما نعمتي در حالتي نامتعادل توپ را بيرون زد. مسلمان در دقيقه 69 موقعيت ديگري را هدر داد و در حالي كه ميتوانست همبازيانش را صاحب موقعيت كند اين شانس صد در صد گل را هم از دست داد. دقيقه ۴7 هم اشتباه مدافعان استقالل با شوت نعمتي همراه شــد كه اين توپ هم گل نشد و بالك شد. پرســپوليس در دقيقه 79 شانس ديگري را از دســت داد و بعد از حركت زيبــاي نعمتي و پاس او عليپور در موقعيتی عالي توپ را به باالي دروازه زد. آخرين موقعيت سرخها هم دقيقه 86 اتفاق افتاد كه با قيچي برگردان محرمي و ضربه ســر بشار رسن تير دروازه استقالل خوزستان لرزيد و گل نشد تا بازي با همان نتيجه 3 بر يك نيمه اول تمام شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran