Iran Varzeshi

خادم ناظر ليگ ناقص

-

ســرمربي تيم ملي وزنهبرداري دربــاره وضعيت نهايي ســعيد علي حســيني براي حضور در رقابتهاي جهانــي 2017 آمريــكا تاكيد دارد كه تكليف جهاني شــدن سعيد علي حسيني بعد از سومين ركوردگيري نهايي و مشخص ميشود.

محســن بيرانونــد ســرمربي تيم ملــي وزنهبــردا­ري درخصوص تمرينات ملي پوشــان معتقد است: «اردوي 3 هفتــهاي ســطح دريا از روز 14 مهــر تــا 4 آبان در بابلســر ادامــه دارد. 8 نفــر اصلــي تيم ملي پــس از ركوردگيري كه ســوم آبان ماه انجام ميشود و بهعنوان سومين ركوردگيري رســمي تيم اعزامي به رقابتهاي جهاني آمريكا به حساب ميآيد انتخاب ميشوند.»

بيرانوند ادامه ميدهد: «نفرات اصلي بر اساس ركوردي كه ميزنند انتخــاب ميشــوند و در حال حاضر بهترين شــرايط در اردو فراهم است و ميزباني بابلســر هم بسيار مناسب است. مازندران از بهترين استانهايي اســت كــه در تمامي ردههــا داراي ورزشــكار اســت و ميتوانــد آينده بهتري داشته باشــد.» سرمربي تيم ملي وزنهبــردا­ري با بيــان وضعيت بهداد ســليمي و سعيد علي حسيني براي جهاني شدن ميگويد: «در حال حاضر بهداد سليمي از وضعيت خوبي برخوردار اســت و آسيب ديدگي كه از ناحيه زانو داشــت در حال بهبودي است و با جديت در حال تمرين است تا در رقابتهاي پيش رو بتواند مدال ارزشمندي را براي كشور كسب كند. بازگشت ســعيدعلي حســيني هم نقطه عطفــي براي تيم ملي اســت كه اميدواريم با ركوردگيري ســوم وضعيت ايــن ورزشــكار در تركيب مشخص شود.»

ايران ورزشی- انتخاب بوسابا يوبانگتوي از تايلند در مجمع فوقالعاده كنفدراســي­ون وزنهبرداري آســيا بهعنوان دبير كل جديد قاره آســيا بيش از همه بــراي وزنهبرداري ايران پيام آور حســرتي خودســاخته بود. حســرتي تمام نشدني كه در نهايت براي ما منتهي شــد به حركت در مسيري از پيش باخته و به هدر رفتــن فرصتهاي طاليي، كــه ميشــد از آن به نحوي شايســته در انتخابات جهانــي وزنهبرداري براي باز پس گرفتن كرسي مهم و باارزش دبير كلي آسيا استفاده كرد!

زماني كه تايلنديهــ­ا بهعنوان ميزبان برگــزاري انتخابــات فدراســيون جهانــي وزنهبرداري پيش قدم شدند كامال مشخص بــود كــه (اينتــارات رييس فدراســيون وزنهبــردا­ري تايلند، همراه با همســر خود يعني همين خانم بوسابا كه سابقه عضويت در كميته بينالمللي المپيك، فدراســيون جهاني و آســيايي وزنهبرداري را در كارنامه خود دارد) ســخت در تالش هســتند تا با اعالم حمايت شــفاف و علني خود از آيان و نيز محمدجلود عراقي، دبير كل پيشــين آسيا و فعلي فدراسيون جهاني، قول گرفتن كرسي ارزشــمند دبيركلي آسيا را از رييس و دبير كل جهاني كه براي انتخاب شدنشان هر كاري كــرده بودند، بگيرند. بنابراين اين كرســي مهم و تاثيرگذار قارهاي (دبيركلي) كه براي به دست آوردنش كلي وقت هزينه كرده بودند همانجا برايشــان نقد شد. فقط مدتــي وقت نياز بــود بــراي قانوني جلوه دادنــش كه آن هم به خير و خوشــي براي تايلنديهــ­ا تمام شــد. در نهايت نيز هفته گذشته در جلســه فوقالعاده هيات رييسه آســيا كه به همين منظور با حضور تاماش آيــان و اعضــای اصلي در بانكــوك تايلند برگزار شد، خانم بوسابا يوبانگتوي به كرسي كه ســالها براي داشتنش سرمايهگذار­ي و تالش كرده بود، رسيد.

نشســتن تايلنديها بر مسند دبيركلي وزنهبرداري قاره آسيا براي وزنهبرداري ايران (چه در زماني كه علي مرادي دبيركل آسيا بود و چه حاال كه مرادي رييس فدراســيون وزنهبــردا­ري ايــران اســت و تايلنديها بر مســند قبلي او در قاره آســيا تكيه زدهاند) قطعا خيلي اتفاق جالب و ايدهآلي نيســت! زيــرا اگر چه در زمان حضــور جلود عراقي در پست دبير كلي آســيا هم خيلي اوضاع بــراي وزنهبرداري ما روبهراه نبود اما باز هم جلود به نوعي خــود را مديون وزنهبرداري ايران و مرادي ميدانســت و به همين دليل در بيشــتر موارد با فدراســيون وزنهبرداري ايران همكاريهاي الزم در مسابقات قارهاي انجام ميشد اما حاال قطعا با حضور بوساباي تايلندي و رابطه نــه چندان خوبي كه بين او و دبيــركل پيشــين ايرانــي وزنهبرداري آسيا وجود دارد خيلي نميتوان به مراودات ايدهآل بينالمللي خصوصا با كنفدراســي­ون وزنهبرداري قاره آسيا خوشبين بود حتي به اندازه قبل. بي شــك امروز دست اندركاران وزنهبرداري ايــران بيش از هر زمان ديگري حســرت روزهايي را ميخورند كه ميشد با اندكي تدبير درســت و در نهايت حمايت از تاماش آيــان ورق و بازي را به ســود خود برگردانده و دوباره به كرسيهاي بينالمللي موثر آسيايي و جهاني دست پيدا كنند.

امروز تنها كرســي ما در آسيا مربوط ميشــود بــه كرســي تشريفاتي حســين رضــازاده بهعنــوان عضــو هيات رييســه كنفدراســي­ون وزنهبرداري آسيا كه ميشود با شرايط نامســاعد موجود پيش بيني كرد خيلــي زودتر از آنچه فكــرش را كنيم اين كرسي هم از وزنهبرداري ايران گرفته شود.

رقابتهاي ليگ برتر كشــتي هفته گذشته در كاشــان برگزار شد كه رسول خادم بهعنوان رييس فدراسيون با حضور در اين شــهر ايــن مســابقات را زير نظر گرفــت. در رقابتهاي اين هفتــه كه به طور متمركز در كاشــان برگزار شد، تيم ميزبان (ايزي پايپ) بــا برتري مقابل رعد پدافند و شكســت مقابل بيمه رازي به كار خود پايان داد. البتــه در رقابتهاي ليگ برتر باز هم عدم اســتقبال تماشــاگرا­ن از مسابقات به سوژه مهم رسانهها تبديل شد اما در كنار اين اتفاق تكراري يك ماجراي جالب هم در مصاف با تيم بيمه رازي براي تيم ايــزي پايپ رخ داد كــه همين اتفاق بــه تنهايي ميتواند نشــان دهنده اوضاع فاجعهآميــ­ز برگــزاري رقابتهاي ليگ برتر باشــد. در اين مســابقه بيمه رازي 7 بر يك مقابل ايزي پايپ كاشــان به برتري رســيد. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه تيم ايــزي پايپ، نماينده كاشــان در ليگ كشــتي آزاد در 4 وزن از 8 وزن خود كشتيگيري براي مصاف با كشتيگيران بيمه رازي به روي تشك نفرستاد. اين تيم كه ميزباني اين هفتــه از رقابتهاي ليگ برتر را به عهده گرفته بــود در حالي روي تشك حاضر شــد كه تركيبش نصف بود و نتوانست از نفرات اصلي خود استفاده كند. اين اتفاق عجيب و باور نكردني اســت چرا كه در رقابتهاي ليگ برتر وقتي ميزباني مســابقاتي را برعهــده ميگيرد ســعي ميكند با اســتفاده از تمام قــوا و توان در مقابل ديدگان تماشاگران خود حضوري شايسته در ميدان داشــته باشد اما ايزي پايپ با به همراه نداشــتن نيمي از تركيب خود نه تنها به حريفش احترام نگذاشــت بلكه به عالقهمندان به كشــتي در كاشان هم توهين كــرد. كاش ايــن تيم حداقل ميزباني مسابقات را قبول نميكرد. از ديگر نكات مهم مســابقات اين هفته ناكامي و شكست برخي از چهرههاي كشتي بود. به طور مثال مسعود اسماعيل پور در مصاف با مهران نصيري 8 بر 5 شكســت خورد تا ايزي پايپ تنها برد خود را به دست بياورد. اين دو كشــتيگير مدتي است با يكديگر كريخواني زيادي دارند كه اين بار مهران نصيــري برنده اين كريخواني شــد. تيم ايزي پايپ در مسابقه دوم خود هم مقابل رعد پدافند در حالي حاضر شــد كه در اين مســابقه نزديك با نتيجه 4 بر 4 برنده شد. در اين مسابقه هم در تركيب دو تيم چهار كشتيگير غيبت داشتند. تيم رعد پدافند در اوزان 65 و 125 كيلوگرم كشــتيگير نداشــت و تيم ايزي پايپ هم در اوزان 70 و 74 كيلوگرم نتوانسته بود كشتيگيري را روي تشك بفرســتد. حضور اين تيمها با تركيب ناقص نشان ميدهد كه تيمهاي حاضر در ليگ برتر به نــدرت ميتوانند از يك تركيب كامل برخوردار باشــند. اين ديدارها در حضور رســول خــادم رييس فدراســيون كشتي برگزار شــد كه شايد باعث شود تا او از اين به بعد نگاه بهتري به اين مسابقات داشته باشد. ديدارهاي نيمه نهايي؛ رده بندي و فينال رقابتهاي ليگ برتر كشــتي آزاد و فرنگــي روز 2 آبان ماه در كاشــان برگزار ميشود و اين شهر يكي از كانديداهــ­اي ميزبانــي چهارمين دوره رقابتهاي كشــتي آزاد جام باشگاههاي جهان در روزهاي 16 و 17 آذر است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran