Iran Varzeshi

رسول خادم در كشتي بماند، بهتر است

-

«محمدحسين محبي» نايب قهرمان سال 1978 كشتي آزاد جهان و رييس هيات كشتي استان كرمانشاه اگرچه انتقاداتي را به رسول خادم رييس فدراسيون كشــتي وارد ميداند اما اعتقاد دارد رســول در حال حاضر بهترين گزينه براي ســكانداري و هدايت كشتي كشور اســت و اگر او در مسووليت خود باقي بماند، كشــتي در چهار سال آينده شــرايط بهتري از ايني كه هست، پيدا خواهد كرد.

محبي در گفت و گو با روزنامه ايران ورزشــي در اين خصوص گفت: «نمي دانم جز رسول خادم كه خود را كانديداي حضور در انتخابات رياست فدراسيون كشتي كرده، چه كسان ديگري قصد حضور در اين انتخابات را دارند اما ميدانم تا وقتي رسول در صحنه باشــد، افراد ديگر شانس زيادي براي به دست گرفتن زمام امور كشتي ايران نخواهند داشت. به نظرم رسول خادم فرد موجه و معقولي براي رياســت فدراســيون كشتي در چهار سال آينده اســت، گرچه او هم مثل خيليها بدون اشكال و ايراد نيست.»

دارنده مدال نقره مســابقهها­ي كشتي آزاد قهرماني ســال 1978 جهان در مكزيكوسيتي در وزن 74 كيلوگرم، انتقاد خود از رســول خادم را اينگونه مطرح ميكند: «روساي هياتهاي كشتي استانهاي كشور در انتخاب و معرفي كشتيگيران خود براي حضور در مسابقههاي مختلف داخلي و خارجي كوچكترين نقشي ندارند و هيچ تصميمي نميتوانند بگيرند و دســت آنها كامال بسته است. بنابراين آنها عمال هيــچ كارهاند و همه اختيارات در دست رييس فدراســيون كشتي، شوراي فني و كادر فنــي تيمهاي ملي اســت. بهعنوان مثال كشــتيگيري كه به خاطر آسيب ديدگي و يا هر مشكل ديگري نتوانسته در مسابقههايي همچون قهرماني كشور، رقابتهاي اوپن (آزاد) و يا رقابتهاي انتخابي تيمهاي ملي شركت كند، پس از بهبود يافتن حق حضور در هيچ يك از اين مســابقهها را ندارد و بايد يك ســال صبر كند تا زمان رقابتهاي ياد شــده دوباره فرا برســد و او بتواند در آنهــا حضور پيدا كند، اين كشــتيگير با چنين تصميمي، يك سال از ورزش قهرماني و زندگي خود عقب ميافتد و من اين مساله را حتي به خود رسول خادم هم گفته ام.»

محبي ادامه داد: «فدراسيون كشــتي بايد دست روساي هياتهاي كشتي اســتانها را در اين زمينه كامال باز بگذارد تا آنها بتوانند حداقل يك كشتيگير در هر يك از ردههاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگساالن را با انتخاب و تصميم خود در مســابقهها­ي ياد شده شركت دهند اما فدراســيون كشتي آن را قبول ندارد و رد ميكند. رســول ميگويد ما براي همه مســابقهها طبق قانون فرآيند رقابتهاي انتخابي عمل ميكنيم و اســتثنايي هم براي كشتيگيراني كه آسيب ديدهاند يا با مشــكل روبهرو بوده اند، وجود ندارد. براي همين روساي هياتهاي كشتي اســتانها شرمنده كشتيگيران خود ميشــوند. وقتي يك رييس هيات كشتي در يك اســتان نتواند حداقل يك كشتيگير را با نظر خود به فدراسيون كشــتي معرفي كند، بايد گفــت او عمال هيچ كاره اســت و اصال رييس هيات نيســت!» عضو شوراي فني تيمهاي ملي كشتي آزاد انتقاد و ايراد ديگري را هم به رسول خادم وارد ميداند: «رسول خادم، مسووليت انتخاب و معرفي سرمربيان و مربيان تيمهاي ملي را از خود ســلب كرده و اين كار را به گردن مديران فني تيمهاي ملي و اعضاي شوراي فني انداخته است و از آنجايي كه هميشه در بين اين افراد تشــتت آرا و اختالف نظر وجود دارد و امري طبيعي است، حق مربيان صاحبنام و بزرگ كشــتي ايران كه داراي تجربه و پيشــينه درخشاني هستند، براي حضور در كادر فني تيمهاي ملي از بين ميرود. من نميخواهم برادر خود محمدحســن محبي را مثال بزنم و نام او را ببرم كه بگويند چون حســن محبي برادرش است، فقط نام او را مطرح ميكند، مربيان كاركشته و داراي تجربه مثل محســن كاوه، اكبر فــالح ...و چنين وضعيتي را دارند و متاســفانه هرگز به كار گرفته نميشوند. رييس فدراسيون كشتي بايد شخصا وارد اين مساله شود و خود او از چنين مربياني براي كادر فني تيمهاي ملي دعوت كند.»

رييس هيات كشتي استان كرمانشــاه درباره حضور مربيان كرمانشاهي در كادر فني تيمهاي ملي كشــتي آزاد و فرنگي ايران اظهار داشت: «در حال حاضر شــهرام چايچي تنها مربي كرمانشاهي اســت كه در كادر فني تيم كشتي آزاد نوجوانان حضور دارد. متاســفانه بايد بگويم استان كرمانشاه به رغم آنكه به دليل در اختيار داشــتن نزديك به 150 مربي در ردههاي ســني نونهاالن، نوجوانان، جوانان و بزرگساالن در هر دو رشته آزاد و فرنگي با ترافيك مربيان روبهرو است، ليكــن مربيان فعال، كارآمد و با دانش فني كم داريم و نميتوانيم مثل اســتان مازندران باشيم. محمدحسن محبي، جعفر دليري، محسن رضايي، فرزاد غيبي، شــهرام چايچي، تيموري مرادي، مجتبي حســيني و دو، سه تن ديگر از جمله مربيان فعال و كارآمد استان كرمانشاه هستند.»

 ??  ?? برتري ايران در اين ديدارها ميتواند نشان دهنده روند رو به رشد تیم ايران هم باشد!
در دورهاي قبــل از بازيهاي ريو در مســابقات جهاني؛ به نظر ميرســید كه وقفهاي در برنامههاي تیم ملي ايجاد شده، نتايج دلخواه به دست نیامد اما مدتي بعد در ريو باز هم اين تیم...
برتري ايران در اين ديدارها ميتواند نشان دهنده روند رو به رشد تیم ايران هم باشد! در دورهاي قبــل از بازيهاي ريو در مســابقات جهاني؛ به نظر ميرســید كه وقفهاي در برنامههاي تیم ملي ايجاد شده، نتايج دلخواه به دست نیامد اما مدتي بعد در ريو باز هم اين تیم...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran