Iran Varzeshi

هامشيك به دنبال ركورد مارادونا

-

مارك هامشــيك كاپيتان ناپولي در بازي امشب برابر رم ميتواند به ركورد گلزني ديگو مارادونا برســد و حذف تلخ و دردناك اسلواكي از مقدماتي جام جهاني 2018 را به دست فراموشي بسپارد. ناپولي با كسب حداكثــر امتيازات يعني 21 امتياز از هفت بازي در صدر جدول ســري A قرار دارد و در اين بازيها 25 گل زده اما ديدار امشــب در اســتاديو المپيكوي پايتخت دشــوارتري­ن مســابقه آنها تا اينجاي فصل محسوب ميشود.

بــه جز پيروزي 4 بر يك در زمين التزيو، بقيه بردهاي ناپولي برابر تيمهايي بــوده كه انتظار ميرود فصــل را در نيمه دوم جدول يا حتي منطقه ســقوط به پايان برســانند؛ ورونا، آتاالنتا، بولونيا، بنونتو، اسپال و كالياري.

خود رم هم از شش بازياش در ليگ 5 تا را برده(بازي در سمپدوريا به دليل هشدار هواشناسي برگزار نشد) از جمله پيروزي فوقالعاده 2 بر صفــر در زمين ميالن در آخرين ديــدار قبل از تعطيالت بازيهاي ملي كه باعث ميشود بازي فرداشب ميالن و اينتر اهميت بيشتري پيدا كند.

هامشــيك يازدهمين فصل خود در ناپولي را پشــت سر ميگذارد و بــا اين تيم دو نايب قهرماني و دو رده ســوم را در پنج فصل اخير به دســت آورده. اين تيم از نظر بســياري زيباترين و جذابترين فوتبال را در ســري A به نمايش ميگذارد. هافبك 30 ساله اهل اسلواكي در اين مدت 114 گل در رقابتهاي رســمي زده. اســطوره فوتبال، مارادونا در سالهاي 1984-1991 توانست 115 گل براي ناپولي بزند و اين تيم را به دو قهرماني تاريخش در ليگ ايتاليا برساند.

هامشــيك در عرصه ملي روزهاي ســختي را پشــت سر گذاشته. اسلواكي اگرچه در گروهش پشت سر انگليس دوم شد اما بدترين ركورد را در ميان تيمهاي دوم گروههاي 9 گانه اروپا به دســت آورد و تنها تيم در ميان آنها بود كه نتوانســت به پليآف برسد. او گفت:«ما در يك گروه ســخت دوم شديم و دست كم شايستگي صعود به پليآف را داشتيم، به هر حال بايد به آنچه در گروههاي ديگر رخ داده تســليم شويم و حذف خود را قبول كنيم.»

ناپولــي پنج بازي آخر فصل قبل خود را هم برده و فرمش نشــان ميدهــد ميتواند باالخره به ســلطه يوونتوس كه در شــش فصل اخير قهرماني ســري A را مال خود كرده ، پايان دهد. هامشــيك ادامه داد: «هفت پيروزي در هفت مسابقه فوقالعاده است. اين قويترين و بهترين تيمي است كه من در آن بازي كردهام چون ما به نقاط ضعف و قوت خود آگاهي داريم و ميتوانيم تا آخر براي قهرماني بجنگيم.»

مثل بازي فصل قبل، به اهالي ناپــل براي اين بازي بليت فروخته نشــده تا در اين بــازي كه ظرفيــت درگيري و جنجال زيــادي دارد، مشكالت كمتر شود.

يوونتــوس كه همراه با اينتر با دو امتياز اختالف نســبت به ناپولي در رده دوم قرار گرفته، در ديگر بازي امشــب ميزبان تيم رده چهارمي التزيو است كه در ســوپرجام شگفتي آفريده و پرافتخارتر­ين تيم ايتاليا را 3 بر 2 برده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran