Iran Varzeshi

آخرین سال ماسکرانو در تیم ملی و بارسا

- پيت جانسن ‪Pete Johnson‬

خاویر ماســكرانو یك خبر مهــم را اعام كرد: «با توجه به صعود به جام جهاني و شرایط خوب بارســلونا امسال بهترین ســال بــراي خداحافظي من است.»

ســتاره آرژانتينــ­ي تيــم فوتبال باشــگاه بارسلونا گفت: «من زندگي خودم را با فوتبال گــره زدم، هميشــه از فوتبال لذت بردم اما به همين دليل از عرصههاي دیگر زندگي محروم شــدم. نميخواهــم بگویم كه مهره كليدي تيم ملي كشــورم یا باشــگاه بارســلونا بودهام اما هميشــه با تمام توانــم بازي كردهام. كم اشــتباه نبودم اما براي جبران اشــتباهات­م تاش كردم و فوتبال فلســفه زندگي مرا تشكيل داده است.»

او ادامــه داد: «امســال آخرین ســال ملي حضورم در بارسا اســت. از همه هوادارانم ممنونــم و اعــام ميكنم كه قســمت دوم زندگــي من در «بنيــاد ماســكرانو» در خاك آرژانتين و شعبه آن در كاتالونيا خاصه ميشود. در این مقطع از زندگــي خــود در خدمــت كــودكان بيمار خواهــم بود و همــه ثروتم را در این مســير هزینه خواهم كرد.»

ماســكرانو به احتمال زیاد تابستان آینده بارسا را به مقصد یــك باشــگاه كوچكتــر ترك می كند.

آ. اس- دختــر 20 ســاله روبرتو كارلوس يك پســر به نام پــدرو به دنيا آورده تا اســطوره رئال مادريــد و برزيل در سن 44 ســالگي پدربزرگ شــود. كارلوس 9 فرزند دارد.

ليونل مســي در صورت ماندن در بارسلونا پاداش بســيار هنگفت و بيســابقها­ي دریافت خواهد كــرد: 90 ميليون یورو. باشــگاه اميدوار اســت كه بتواند با فروش نام ورزشگاه نوكمپ از فصل بعد، این پول را فراهم كند.

براي باشــگاهها طبيعي است كه در هنگام تمدید قرارداد بازیكنان به آنها پاداش هم بدهند اما مبلغ پاداش مســي كه بين 80 تا 95 ميليون یورو است، باالترین مبلغي خواهد بود كه تاكنون به یك بازیكن براي تمدید قرارداد پرداخت شده است.

در حــال حاضر ميــزان دســتمزدي كه بازیكنان بارسلونا دریافت ميكنند 84 درصد كل درآمد باشگاه اســت، یعني حدود 485 ميليون یورو. مبلغ پاداش مسي در این حساب نميآید، چرا كه در طول ســالهاي قراردادهاي جدیدش پخش خواهد شد.

بارســا اميــدوار اســت كــه ســال آینده قرارداد جدیدي با نایكــي امضا كند. آنها تاش ميكنند درآمد باشــگاه را بيشتر كنند تا بتوانند دستمزدهاي بازیكنان را بپردازند و همچنين نام ورزشگاه هم براي فصل جدید تغيير خواهد كرد و نام یك حامي مالي را خواهد گرفت.

قرار اســت كار بر روي ورزشــگاه «نوكمپ نو» در ســال 2019 آغاز شــود اما این ورزشگاه احتماال در سال 2018 نام جدیدي خواهد گرفت و شــركت فانواگنر از همين حاال دارد شرایط را بررســي ميكند. باشگاه ممكن است در زمستان امسال، نام جدید ورزشگاه را اعام كند. قرارداد باشگاه احتماال 25 ساله خواهد بود و مبلغ آن تا 200 ميليون یورو ميرسد.

به دليل هتتریك مســي مقابــل اكوادور، آرژانتيــن به جــام جهاني صعود كــرد و دیگر در مــاه نوامبــر در پليآف بــازي نخواهد كرد. آرژانتين احتماال در پنجره دیدارهاي ملي بازي دوســتانها­ي انجام خواهد داد امــا این احتمال كاما وجود دارد كه مســي در آن زمان فرصت كافي را داشــته باشــد كه قرارداد جدیدش را با بارسلونا امضا كند. او طبق این قرارداد، هفتهاي 560 هزار پوند دستمزد خواهد گرفت.

قرارداد جدید مســي تا 2021 خواهد بود و خورخــه، پدر و رودریگو، بــرادرش آن را امضا كردهانــد اما هنوز جاي امضاي خود ليونل خالي است. مسي مایل نبوده با جوزپ بارتومئو، ریيس باشــگاه بنشــيند و مذاكره كند، چــرا كه او از عملكرد ریيس راضي نيست و این كار را به سود او ميداند. اینكه مسي در ماه آینده قراردادش را امضا كند و به گمانهزنيها خاتمه دهد مشخص نيســت اما در صورتــي كه او ایــن كار را انجام دهد، شــاید تصميم بگيرد كه از ورود عكاســان جلوگيري كند تا عكســي از او در كنار بارتومئو گرفته نشود.

قرارداد جدید مســي باعث آسودگي خيال طرفداران خواهد شــد، چرا كه مسي در صورتي كه تــا ژانویه قراردادش را امضــا نكند، ميتواند در ژانویه وارد مذاكره با دیگر باشــگاهها شــود. همچنين به این ترتيب ریيس نميتواند از امضاي قرارداد مسي بهعنوان یكي از موفقيتهایش نام ببرد.

از سوي دیگر، اســكار گرائو، مدیر اجرایي باشــگاه به دليل اینكه گفته بارسلونا پول خرید فيليپه كوتينيــو در ژانویــه را دارد مورد انتقاد قرار گرفته اســت. ژاویر بوش در روزنامه موندو دپورتيوو نوشــته: «مــن درك ميكنــم كه او ميخواســته پيامي مثبت به هواداران بدهد اما زماني كــه به بازار ميروید، اینكــه علنا بگویيد كه پول داریــد و ميتوانيد كوتينيو و دیگران را بخرید كار مناسبي نيست. حاال حتما ليورپوليها از ذوق دستانشان را به هم ميمالند.»

ماركا- سامي خديرا عكســي از خودش در بازي فيفا 2018 را روي توييتر گذاشت و نوشــت:«واقعا خوشحالم كه موي بلند من را دوست داريد اما دو ســال اســت كه موهايم را كوتاه نگه ميدارم». او اين طوري نارضايتياش را نشــان داده كه چرا براي بــازي فيفا، چهره قديمــي او را كار كردهاند.

 ??  ?? آ. اس- روزي كه كريستف كلمب قاره آمريكا را كشف كرد، در اسپانيا تعطيل رسمي است و سرخيو راموس كه براي قدم زدن بيرون رفته بود، اين پرچم بزرگ را ميبيند و فيلمي از آن را روي شبكههای اجتماعي ميگذارد. اين پرچم كه نزديك زمين تمرين رئال است، با 731 متر مربع...
آ. اس- روزي كه كريستف كلمب قاره آمريكا را كشف كرد، در اسپانيا تعطيل رسمي است و سرخيو راموس كه براي قدم زدن بيرون رفته بود، اين پرچم بزرگ را ميبيند و فيلمي از آن را روي شبكههای اجتماعي ميگذارد. اين پرچم كه نزديك زمين تمرين رئال است، با 731 متر مربع...
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran