Iran Varzeshi

لوییز: همیشه نقش قصاب را بازي ميكنم

-

فيليپه لویيز اعتراف ميكند براي اینكه بتواند ليونل مسي را مهار كند، به ناچار باید «نقش قصاب» را قبــول كند. مدافع كناري برزیلي در طول ســالهاي اخير بارها در تيم ملي و باشگاهي با فوقستاره آرژانتيني روبهرو شــده. او به این نتيجه رسيده كنترل مهاجم بارســلونا در حرف آســان اســت چون این بازیكن 30 ساله توانایيهاي متنوعي دارد كه بسيار نادر است.

لویيــز به ال موندو دپورتيوو گفت: «من هميشــه نقش قصــاب را دارم چون تنها راه متوقف كردن مســي در نبردهاي نفر به نفر خطاكردن اســت. در غير این صورت، از هر 20 رویارویي یكي را ميبرم. مجبورم از ابزار دیگر استفاده كنم. بهترین راه متوقف كردن او را بلدم. ميدانم دوســت ندارد پشــت به دروازه بازي كند، شــما باید درست مقابلش قرار بگيرید. اگر احســاس راحتي كند، شما مردهاید. احســاس ميكنم مقابل او عملكرد خوبي داشــتهام هرچند هميشه توانسته گل بزند. با آنكه هميشه پسر بد داستان بازي ما بوده اما او هيــچ وقت اهميتي نداده و بعد از بازي با هم دست دادهایم.» مسي در 34 بازي با اتلتيكو 27 گل زده.

لویيز برابر مســي مشكاتي داشته و در بازي دو تيم در نوكمپ در سال 2016 اخراج شــد. او ادامه داد: «مســي آنقدر خوب است كه ميتواند با یك تيم متوســط هم الليگا را ببرد. بارسا هر سال به خاطر او در اوج است و به نظر ميرسد از این شرایط رضایت دارد.» مسي در 11 بازي این فصل 14 گل زده.

لویيــز همچنيــن به حمایــت از پيكه پرداخت: «من طرفدار پيكه هســتم هرچند با نظرش موافق نيســتم. او جرات دارد مثل آلوارو آربلوا كه نظرش را بيان ميكند و پشت شــهرتش مخفي نميشود. این قابل تحسين اســت و اميدوارم فوتباليســ­تهاي بيشتري مثل آنها بشوند.»

او كه بيشتر 12 سال اخير را در اسپانيا سپري كرده درباره اســتقالطل­بي اسپانيا گفــت: «هر روز ایــن موضــوع را پيگيري ميكنم اما نميتوانــم بفهمم. به آن احترام ميگذارم اما در دنيایي كه گرایش به اتحاد دارد و مرزهــا را بــاز ميكند، بــه نظر من درست نيســت كه یك جامعه بخواهد خود را ببنــدد. شــاید به این دليــل اینطور فكر ميكنم كه یك برزیلي هستم و در برزیل با تمام اختافات و تفاوتها وقتي ســرود ملي نواخته ميشود، مردم به آن افتخار ميكنند. نميدانم چرا در اسپانيا این اتفاق نميافتد؟ چرا ميخواهيد جدا شوید؟ فكر ميكنيد چه چيز بهتر ميشود؟»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran