Iran Varzeshi

آقاي ويسي درباره سپاهان چه توضيحی داری؟

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

«اينكه چه چيزي داده شــده و چه چيزي ميخواهند اهميت زيادي دارد. اگر تيــم قهرمان را تحويل گرفته بودم و در حال حاضر شرايطمان به اين شكل بود، خودم ميرفتم اما من يك تيم درهم و شلخته را تحويل گرفتم. همين تعداد امتياز را هم که گرفتيم با تالش بازيكنان بوده است که با همه وجود بازي کردند. مديرکل و استاندار ميدانند که ما نياز به بازسازي داريم. تيم ما ۰۲ تغيير داشته. به مغازهاي براي خريد رفتم که از من پرسيد چرا شرايط به اين شكل است، به او گفتم تو وقتي شاگردت را عوض کني، تا شاگرد جديد بخواهد مكان روغن و اجناس را به طور کامل ياد بگيرد، مدت زيادي زمان ميبرد. ما نياز به زمان داريم تا شــرايط مان بهتر شود.»

متن باال بخشــي از صحبتهاي عبدا... ويسي سرمربي اســتقالل خوزستان قبل از بازي با پرســپوليس بود. اين مدل صحبت كردن فقط انتقادها را نسبت به ويسي بيشتر ميكند چرا كه او از ابتداي فصل مسووليت اين تيم را برعهده داشت و با سليقه خودش تيم را بســت و از شرايط مالي باشگاه هم با خبر بود و از طرفي هم ميدانســت كه جدا شدههاي تيمش كدام بازيكنان هستند. البته برخي مربيان عادت دارند كه براي خودشان زمان بخرند. تيمهايي كــه ‪8 7،‬ هفته قبل از فصل تمرينات شــان را آغاز ميكنند بايد تا شــروع ليگ به آمادگي مطلوبي برســند و در جريان مســابقات هــم آن آمادگي را افزايش دهند. اينكه ويسي مدعي است تيم شلختهاي را تحويل گرفته اول بايد از خودش پرسيد كه آيا اجباري براي اين كار داشت يا اينكه اگر قبول مسووليت نميكرد شايد در ابتــداي ليگ بدون تيــم ميماند. پس حاال كه قبول كرده و 9 هفته هم گذشــته بيان اين صحبتها خيلي قانع كننده نيســت. به فصل قبل برگرديم كه ويسي بهعنوان مربي قهرمان ليگ به ســپاهان رفت و با يك تير دو نشان زد. اول اينكه به يكي از آرزوهايش رســيد و دوم اينكه در تيــم قهرمان نماند چون ميدانست كه حفظ قهرماني به مراتب ســختتر از قهرمان شدن است. از آن طرف ســپاهان خوشــحال از اين صيد وارد ليگ شانزدهم شــد. اما نتايج آن چيزي نبود كه انتظارش ميرفت. ويسي تا همين هفته نهم ليگ قبــل چهار پيروزي، چهار باخت و يك تســاوي را به دست آورده بود. نتايج ضعيف او در نيــم فصل دوم هــم ادامه پيدا كرد به طوري كــه از هفت بازي اول نيم فصل دوم فقط يك پيروزي داشت. حاال بايد اين سوال را از عبدا... ويسي پرسيد كه آيا سپاهان هم تيم شــلختهاي بود؟ البته كه نبود. سپاهان در همه ســالهاي حضــورش در ليگ برتر يكي از منظم ترين تيمها به لحاظ مديريت بود. آن تيم را هم كه خودتان بســتيد پس چرا يك فصل كامل دوام نياورديد و در پايان هفته بيست و چهارم با استعفايتان موافقت كردند؟

اما شــما در ليگ هفدهم چقدر زمان ميخواهيد؛ ليگي كه 9 هفته آن گذشته آيا زمان كمي براي هماهنگي اســت؟ اگر شما همچنان به زمــان نياز داريد پس تيمهايي مثل سپيدرودرشت، ســياه جامگان و نفت تهران چقدر زمان ميخواهند؟ اما پرســش ديگر اينكه در نتيجه نگرفتن تيم اســتقالل خوزســتان تا اينجاي ليگ سهم شما چقدر است؟ شما چقدر به زعم خودتان در شلخته بودن استقالل خوزستان سهيم هستيد؟ بعد از باخت به پرســپوليس ويسي مدعي شده كه: «حتي ميتوانســت­يم گل بزنيم و بازنده نباشيم.» شايد بهتر باشد كه ويسي يك بار ديگــر فيلم بازي را ببيند. تيم او ســه گل دريافت كرد و غير از پنالتي از دســت رفته منشا چند فرصت گل را هم پرسپوليسيه­ا از دســت دادند و البته كــه تيم 10 نفره او در 15-20 دقيقه ابتدايــي نيمه دوم بهتر از نيمــه اول بازي كرد. به هرحال ويســي و تيمــش اين ظرفيت را دارنــد كه بهتر از اين نتيجــه بگيرند اما اينكه ســرمربي به شــلخته بودن تيم اشــاره دارد به طور غير مســتقيم تاثيرش روي عملكــرد بازيكنان همان ميشــود كه تا دقيقه 26 سه گل از پرسپوليســ­ي دريافت ميكنــد كه مهدي طارمي، وحيد اميري، بيرانوند، ســيدجالل حســيني و فرشــاد احمدزاده را در اختيار نداشــت. در واقع در همان نيم ساعت اول و 20 دقيقه پاياني بازي شلخته بازي كردن تيم استقالل خوزستان مشهود بود كه البته بيارتباط به ادعاي سرمربياش هم نيست.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran