Iran Varzeshi

ميهمان در خانه

12 امتياز در تهران پرید

-

جمعــه ،96/7/21 هفته نهم هفدهميــن دوره ليگ برتر، ورزشــگاه آزادي تهران، تماشاگر:03 هزار نفر، ساعت:71 استقالل: صفر فوالد: صفر داور: حسين زرگر، کمكها: محمدرضا ابوالفضلي، سعيد قاسمي اخطار:حامــد لــك (فــوالد)، روزبــه چشــمي (استقالل ) بازیكن برتر: روزبه چشمي (استقالل) استقالل: سيدحسين حســيني(4)، وريا غفوري(4)، روزبه چشــمي(6)، سيدمجيد حســيني(5/4)، ميالد زكيپور(5)، فرشــيد باقري(5)، اميدابراهي­مي(5) (سرور جباروف - ۷8)، داريوش شجاعيان(5/5)، حسن بيتسعيد(2) (اميد نورافكن ‪2۷)، )65‬ فرشــيد اسماعيلي ،)5( سجاد شــهباززاد­ه(2)(علي قرباني -

سرمربي: وینفرید شفر فوالد: حامد لك(5)، فرزاد جعفري(5/3) (هيثم هاشــمي زاده - 0۹)، پيمــان شــيرزادي(4)، ايوب والــي(4)، احمد عبدا... زاده(5/3)، ايمان مبعلي(3) علي اصغر عاشــوري(4)، ميالد بدرقه(5/3)، عبدا...ناصري(4)، آرش افشــين )2( (امير زليكاني -۱۷)، رحيم زهيوي(5/2) (فرشاد جانفزا- ۱6)

سرمربي: سيروس پور موسوي

استقالل نخســتين بازي خود با مربيگري شفر را روز گذشته در ورزشگاه آزادي مقابل فوالد تجربه كرد. تركيب اســتقالل چند تغيير داشت كه مهمترين آن به جابهجايي پست روزبه چشمي مربوط ميشد.

خيلي منطقي نيست كه بازي اول مالك ارزيابي مربي شــود اما اســتقالل در نيمه اول چندان خوب نبود و براي باز كــردن دروازه حريف راه به جايي نبــرد. تقريبا همان اشــتباهات در بازي بازيكنان اين تيم خصوصا مهاجمانش ديده ميشد و همين نكته شفر را در چندين نوبت عصبي كرد.

البته اســتقالل بازي را هجومي آغاز كرد و در دقيقه 3 صاحب موقعيت شــد. پاس شــهباززاد­ه با ضربه سر در موقعيت خوب به بيتسعيد رســيد اما ضربه او با اختالف زياد به بيرون رفت.

دقيقــه 4۱ ضربه ايســتگاهي داريوش شــجاعيان با اختــالف كم به بيرون رفت اما چند دقيقه بعد ضربه ســر ميالد بدرقه از روي نقطه كرنر با اختالف كم به بيرون رفت.

30 دقيقهاي از بازي گذشــت و دو تيم راه به جايي نبردنــد و حمالت نصفه و نيمــه خطراتي را روي دروازهها ايجاد نكرد. در دقيقه ۱3 اما اين اســتقالل بود كه صاحب موقعيت شد.

حــركات تركيبي بازيكنان از ســمت چــپ با ضربه فرشيد اســماعيلي همراه شد اما توپ با اختالف نسبتا كم به بيرون رفت. ســه دقيقه بعد سانتر داريوش شجاعيان به يك ضربه نياز داشت تا وارد دروازه فوالد شود اما ضربه سر شيرزادي اين فرصت را از استقالل گرفت.

دو تيــم كه در نيمه اول نتوانســتن­د تفكرات مربيان خود را به خوبي در زميــن پياده كنند بدون زدن گل و با نتيجه مســاوي به رختكن رفتند. نيمه دوم استقالل سعي كرد كه حمالتي را روي دروازه حريف ترتيب دهد.

دقيقه 05حركات تركيبي بازيكنان استقالل باعث شد توپ در موقعيت تك به تك به فرشيد اسماعيلي برسد اما ضربه او به بيرون رفت هرچند كه داور قبل از ضربه صحنه را آفســايد اعالم كرده بود. دقيقه ۹5 ســانتر شــهباززاد­ه ميرفت كه اســتقالل را صاحــب موقعيت خوب گل زدن بكند امــا توپ بلند بود و از روي ســر بيت ســعيد عبور كرد. در شــرايطي كه هيچ كدام از موقعيتهاي استقالل ثمري براي اين تيم نداشت و ســجاد شهباززاده نتوانست خواســتهها­ي مربي را در زمين اجرا كند در نهايت شــفر ترجيــح داد علي قرباني را با اينكه از ناحيه مچ مصدوم بود به زمين مسابقه بفرستد.

در مقابــل تيم فوالد نيز چنــدان حرفي براي گفتن نداشــت و اشــتباهات بازيكنان اين تيم در لو دادن توپ قابــل توجه بود. فوالد انگار به همين يك امتياز راضي بود، برخالف استقالل كه بايد از شرايط ميزباني استفاده ميكرد و اين فرصت خوبي بود تا اســتقالل قبل از بازي حســاس شهرآورد به سه امتياز بازي برسد اما استقالليها سراسيمه بودند و هنوز ترس در ساق پاي آنها ديده ميشد.

در دقيقه 0۷ و 4۷ اميد ابراهيمي كه بازيكن شوتزني هســت به طرف دروازه ميهمان شوت زد كه هيچ كدام در چارچوب نبود. در دقيقه ۷8 ســانتر رو به جلوي زكي پور قبل از اينكه به علي قرباني برســد توســط حامد لك مهار شد.

اينكه چرا جباروف در تركيب اســتقالل قرار نگرفت سوالي اســت كه پاسخ آن را مخاطب اين فوتبال نتوانست بگيرد. بهترين هافبك اســتقالل به صالحديد مرد آلماني روي نيمكت نشست و از دقيقه ۷8 وارد ميدان شد.

شــفر از دو مهاجم خود هــم ناراضي بود و هر دو نفر آنها را از زمين بيرون كشيد تا استقالل بتواند به گل برسد اما انگار شفر هم دواي درد تيم بيمار استقالل نبود. آبيها همچنان در گل زدن ناكام هستند و انگار راه دروازه حريف را بلد نيستند.

اســتقالل تاكنون 2۱ امتياز را در خانه از دست داده است كه در ادامه كار ميتواند اين امتيازهاي از دست رفته به ضرر اين تيم تمام شــود. ۹ هفته از ليگ گذشته است و در بين آمارهاي بدي كه استقالل از خود به جاي گذاشته اســت گل نزدن مهاجمــان اين تيم بدتريــن اتفاق براي استقالل خواهد بود و شايد در ادامه راه شفر به اين نتيجه برســد كه مهاجم جذب كند. مهمترين بازي نيم فصل اول براي اســتقاللي­ها در راه است و از نظر امتياز و نحوه بازي كردن آبيها به مراتب از تيم رقيب عقبتر هســتند و اين نكته ميتواند هواداران استقالل را نگران كند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran