Iran Varzeshi

دفاع آلماني

- آیسان سعیدی ‪Aisan Saeedi‬

نخســتين دستپخت وينفريد شفر در ليگ برتر مالل آورتر از آني بود كه انتظار داشــتيم. استقالل مدل شفر به سياق گذشته، كند، بدون شــور، فاقد هيجان، كمي تا قسمتي بيبرنامه و بيكيفيت بود و در همان مســيري طي طريق ميكرد كه پيش از آن تيــم منصوريان افتان و خيزان رفت و به بيراهه زد و ســرانجام ســقوط را تجربــه كــرد. از مرد كاركشــتها­ي همچون شــفر با چمداني از تجربه البته انتظار بيشتري داشــتيم اگرچــه او فرصت كافي بــراي اصالح غلطهــاي رفتاري و حركتي تيمش نداشــته و قرار نيست تيم ورشكســته منصوريان را ظرف 0۱ روز دگرگون كند. شــفر قرار نيست معجزه كند چه آنكه فوتبال اساســا جايي براي معجزه نيست و تنها با صبر و شكيبايي ميتوان به كرانه خوشبختي و موفقيت رسيد.

با وجود اين در البهالي تمام نااميدیهاي موجود پيرامون استقالل، يك نكته اميدواركنن­ده مستتر شــده. نكتهاي كه بيترديد در ميان آوار اخبــار منفي و بــازي بيكيفيــت و مالل آور استقالل برابر فوالد كمتر كسي به آن توجه كرد اما ميتواند نقطه شــروع اســتحاله در استقالل تلقي شــود و دورنمايي هر چند كمرنگ از اميد باشد.

استقالل در برابر فوالد در خط دفاعي يك نمايش موفقيتآميز داشت. نمايشي كه كمترين دستاوردش بســته ماندن چارچوب دروازه اين تيم بود. اســتقالل در برابر فوالد در خط دفاعي روز كم اشــتباهي را ســپري كــرد و حتي يك موقعيت طاليي و صددرصــدي به حريف نداد. مدافعان اســتقالل با يك بــازي منظم و بدون اشــتباه تمامي حمالت فــوالد را مهار كردند تا دروازهبان اســتقالل بيكارترين مرد زمين باشد. ايــن نمايش موفق، بدون خطا و بدون ريســك از ســوي مدافعان اســتقالل بيترديــد تفاوت آشــكار با روزهاي گذشته داشــت. روزهايي كه دفاع استقالل نامنظم، شلخته و پراشتباه آبيها موقعيتهــا­ي فراواني تقديــم مهاجمان حريف ميكرد. خط دفاعي استقالل با روزهاي گذشته تفاوت بارز و اساســي داشت و اين نشان ميداد كه ترميم اين خط كليدي اولويت شــفر در بدو نشستن روي نيمكت آبيها بوده. سرمربي آلماني همانند هر مربي ديگري به فراست دريافته با اين خط دفاع متالطم و متشتت هرگز رنگ آرامش و موفقيــت را نخواهد ديد بنابراين اولويت خود را به بازسازي و ترميم اين خط گذاشته كه نتيجه آن يك 0۹ دقيقه بدون اشــتباه و موفق در برابر فوالد بود؛ يك دفاع آلماني.

شــفر حاال بايد اين اصالحات را به خطوط ديگر هــم تعميم دهــد تا اســتقاللي متفاوت ببينيم؛ اســتقالل مطمئن در دفاع و البته برنده در حمله.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran