Iran Varzeshi

برانكو بهترين گزينه براي تيم ملي کرواسی است

-

باالخره طلسم شکست و بازي كردي.

باالخــره بله و از اين بازي كردن حس خيلي خوبي دارم. خوشحالم كه يك بازي رسمي ديگر براي پرسپوليس انجام دادم و عملكرد خوبي هم داشتم. فکر ميكني نظر برانکو و پانادیچ هم همین باشد؟

بــه نظرم هم از مــن راضي بودنــد و هم از پيروزي تيم خوشــحالند. ميدانيد كه بازي خارج از خانه سختي داشتيم.

این نخستین بازيات در این فصل بود؛ در این مدت چطور خودت را آماده نگه داشتي كه روحیهات را نبازي؟

بازي نميكردم اما تمرينهاي سختي داشتم و هيچوقت هم نااميد نشدم. من يك بازيكن حرفهاي هستم و اين شغل من است. هرگز نااميد نشدم چون تيم خوب نتيجه ميگرفت و من هم از شرايط راضي بودم. فوتبال همين است. شما هميشه و در هر لحظه بايد براي بازي كردن آماده باشي. اما در ایــران خیلــي از بازیکنان اینقدر حرفهاي به این موضوع نگاه نميكنند.

من اين حرفتان را شــوخي برداشت ميكنم چون بــه نظرم يك بازيكن حرفــهاي نميتواند جور ديگري فكر كند. اگر بازي با قشقایي را نادیده بگیریم، باید بگوییم پرسپولیس با رادو نميبازد.

من اينطــور فكــر نميكنم چــون تيممان بازيهاي زيادي را نباختــه. به نظرم مهمترين چيز، روح تيم اســت و ما نشــان دادهايم كه روح قدرتمند پرسپوليس، قويترين اسلحهمان است. چيزي كه ما را در كنار هم نگه داشــته و باعث شده همگي دست در دست هم براي هر امتياز بجنگيم. این اسلحه در بازي برگشت برابر الهالل هم به كارتان ميآید؟

قبل از هر چيز بايد بگويم كه الهالل در بازي رفــت بهترين نتيجه را گرفت امــا همه ميدانيم كه فوتبال، دنياي معجزههاســ­ت. هيچكــس نميتواند رويــاي پيروزي برابر الهالل و صعــود به فينال ليگ قهرمانان را از ما بگيرد. شايد روي كاغذ شانس زيادي نداشته باشــيم اما چندين برابر بيشــتر از توانمان تالش ميكنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم و آخر بازي مشخص ميشــود كه آيا تالشمان براي صعود كافي بوده يا نه. بدون شــك اگر پروفســور تا این اندازه مقابل تغییرهــا مقاومت نميكــرد، رادو را خیلي پیش از اینهــا درون دروازه پرســپولیس ميدیدیم. اتفاقي كه باالخره رخ داد و پرســپولیس با بوژیدار رادوشــووی­چ به میهماني اســتقالل خوزســتان رفــت. در واقــع گل خوردنهاي علیرضا بیرانونــد براي برانکو چارهاي نگذاشــت جــز اینکه دروازه تیمــش را به هموطن خود بســپارد. در واقــع با یك تیر، دو نشــان زد؛ هم پیــش از بازي با الهالل بــه بیرانوند اســتراحت داد و هم با نیمکتنشــی­ن كردنش به او هشــدار داد كــه اگر زودتر به خودش نیاید، پیراهن شــماره یك پرســپولیس را از دســت خواهد داد. رادوشــووی­چ هــم البته بــا وجود انتقادهاي پیشکســوتا­ن از او، نمــره قبولي گرفت و حــاال حتي به بازي كــردن مقابل الهالل هم امیدوار اســت.

به نظرت پرسپولیس آنقدر قدرتمند هست كه بتواند با اختالف 4 گل الهالل را شکست بدهد؟

مــا تيم قدرتمندي داريم اما همانطور كه گفتم بايــد ببينيم قدرتمان براي صعود كافي هســت يا نه. االن تنها چيزي كه دربــاره اين بازي واقعيت دارد اين اســت كه الهالل بهترين نتيجــه را گرفته. ما ميتوانيم فوقالعاده بازي كنيم و شــايد هــم 2 بر صفر ببريم اما اين نتيجه به دردمان نميخورد. شك نكنيد كه ما براي زدن بيشــتر از 4 گل تالش ميكنيم اما يادتان باشــد الهالل تيمي نيست كه به راحتي 4 گل بخورد. انگار به پیروزي پرسپولیس امیدي نداري!

اينطور نيســت. همه ما اميدواريم و براي صعود ميجنگيم اما واقعيت اين اســت كه نســبت به الهالل شانس كمتري داريم.

براي بازي كردن خــودت مقابل الهالل هم شانسي قایل هستي؟

به اين ســوال، فقط برانكو ميتواند پاسخ بدهد. تا ببينيم چه ميشود. ماجراي تمدید قراردادت به كجا رسید؟

هنوز قرارداد جديدي امضا نكردهام اما در حال مذاكره هستيم و اميدوارم به توافق برسيم. من آيندهام را در پرسپوليس ميبينم و برايم ناراحتكنند­ه است اگر مجبور شوم بروم.

واقعا شــرط گذاشــتهاي كه بدون برانکو نميماني؟

برانكو مربــي من، بهترين مربي و يك جنتلمن واقعي است كه احترام زيادي برايش قايل هستم. حضور او نه فقط براي من، بلكه براي همه بازيكنان مهم است. همه بازيكنان تيم ميخواهند او بماند. خودتان ديدهايد كه پرسپوليس و بازيكنان تيم در اين چند سال چقدر با او پيشرفت كردهاند. به نظرم االن بزرگترين و مهمترين موضوع، ماندن يا نماندن برانكو است.

امــا ظاهــرا او جديترین گزینــه براي سرمربیگري تیم ملي كرواسي است.

درباره اين موضوع چيزي نشــنيدهام و االن هم داليچ سرمربي شده.

اما براي او دنبال جانشــین هستند و برانکو هم یکي از گزینههاســ­ت؛ به نظرت او ميتواند گزینه مناسبي براي تیم ملي كرواسي باشد؟

برانكــو يكي از بزرگترين مربيان در كرواســي اســت، شــايد هم بهترين مربي. او لياقت مربيگري در بهترين تيمهاي باشــگاهي و ملي دنيــا را دارد. از نظر من برانكو بهترين اســت و انتخاب خوبي خواهد بود اما در كشور ما فوتبال شرايط عجيبي دارد. داليچ هم قطعا

برانکو یکي از بزرگترین مربیان در كرواسي است، شاید هم بهترین مربي. او لیاقت مربیگري در بهترین تیمهاي باشگاهي و ملي دنیا را دارد. از نظر من برانکو بهترین است و انتخاب خوبي خواهد بود اما در كشور ما فوتبال شرایط عجیبي دارد.

مربي بزرگي اســت اما هرگز مربي من نبوده و فقط در تيم محبوبم هايدوك بــازي ميكرده. براي همين زياد نميشناسمش.

در عوض انتخاب برانکو شاید تو را هم به تیم ملي برساند!

حضور من در تيم ملي كرواسي به اندازه حضور بوفون در تيم ملي ايران عجيب و غيرممكن اســت. من ميتوانم روياي بازي در تيم ملي را داشــته باشــم اما به آن فكر نميكنم. كرواســي بازيكنان زيادي در رئال، بارسا، يوونتوس ...و دارد و همچنين دروازهباني دارد كه در موناكــو بازي ميكند. براي هميــن عجيب و دور از ذهن اســت كه از ليگ ايران بازيكني را دعوت كنند. نه اينكــه فكر كنيد ليگ ايران را بيكيفيت و بد ميدانند، منظورم اين است كه من اينجا خيلي از چشمشان دور هستم و شايد حتي فراموشم كرده باشند.

این باعث نميشــود كه لیگ ایران را ترك كني و به كشورت برگردي؟

من از حضور در ايران و پرســپوليس خوشحال هســتم و برنامهاي بــراي رفتن ندارم. اگــر بخواهم به تيمهاي اروپايي بروم بايد در تابســتان اين كار را انجام بدهم اما شــرايطم را حتي به خاطر حضور در تيمهاي اروپايي عوض نميكنم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran