Iran Varzeshi

بخت برابر پروفسور با بيليچ آخر فصل يا بعد از پلي آف؟

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

وقتي برانكو گفت همه گزينهها روي ميز اســت و هر اتفاقي ممكن است بيفتد بايد به اين مســاله بيشتر و جديتر فكر ميكرديم كه ممكن است اين فصل آخرين فصل حضور پروفســور روي نيمكت پرسپوليس باشد و فصل بعد او را باالي سر يكي از بهترين پرسپوليسها­ي بعد از انقالب نبينيم. يادمان نرفته سال قبل و در فروردين ماه سال 95 علي اكبر طاهري چطور بي سر و صدا و حتي بدون مطلع كردن برخي اعضاي هيات مديره پروژه تمديد قرارداد با مرد كروات را كليد زد و پيش برد. اتفاقي كه قصد داشت اين بار هم كليد بزند (كه البته هفته قبل تركاشوند كليد خوردن اين ماجرا را با خبر برگزاري جلســه اوليه طرفين لو داد) اما در اين خصوص ظاهرا همه چيز آنطور كه مديرعامل باشــگاه پرســپوليس و غالب هواداران اين تيم ميخواهند پيش نميرود.

برانكو قبل از بازي آخر هفته گذشــته در نخســتين اظهارنظــر درباره تمديد قــراردادش همه چيــز را به آينده موكول كــرد و البته به صورت كامــال ناگفته اما مشــخص شانس ماندن و جدايياش از پرسپوليس را برابر دانست. در واقع اين جمله كه همه گزينهها روي ميز اســت بيانگر شرايط بين ايوانكوويچ و باشگاه پرسپوليس بود. شــرايطي بين ماندن و رفتن كه هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. از طرفي او در ادامه صحبتهايش به هيچ وجه تاكيدي روي شــرايط پرسپوليس و اينكه ميتواند اولويت را با اين تيم قرار دهد نداشت و از اينكه كامال راضي است چيزي نگفت.

برانكو ميداند كه تا پايان فصل با پرســپوليس قرارداد دارد اما شايد بعد از اين زمان يعني از خردادماه 96 به بعد با پرسپوليس نباشد. همانطور كه خود برانكو اشاره كرده بود او در حال حاضر چند پيشــنهاد از كشورهاي مختلف دارد كه مهمترينش هدايت تيم ملي كرواســي است. واقعيت اين است كه بعد از بركناري آنته كاچيچ از رهبري تيم ملي كرواسي در آستانه بازي حساس با اوكراين با برانكو براي هدايت تيم ملي كرواســي صحبت شد اما داشتن قرارداد با پرسپوليس و البته حضور در مقطعي حساس و خاص با اين تيم اجازه نداد برانكو به تيم ملي كرواسي برود و زالتكو داليچ جاي او را گرفت.

داليچ دوســت صميمي برانكوســت و هر دو نفر رابطه بسيار گرمي با هم دارند اما در كرواســي اهالي فوتبال خيلي خوب ميدانند كه اين دو نفر را نميتوان با هم مقايسه كرد. برانكو در كرواسي و آسيا چند قهرماني دارد و همين حاال بهعنوان يك مربي موفق شــناخته ميشود اما داليچ مربي متوســطي است كه بيشتر مربي نايب قهرمانيهاس­ــت و افتخاراتش در قهرماني جامهاي حذفي و ســوپرجامه­اي دو ســه كشوري كه در آنها مربيگري كرده خالصه ميشود.

همين مســاله باعث شــد تا ماميچ پدرخوانده فوتبال كرواسي برانكو را يكي از دو گزينه اصلي هدايت تيم ملي كرواســي بداند و در كنار اســلووان بيليچ سرمربي فعلي وســتهام قرار دهد. بيليچ همســن و سال داليچ است و شــاگرد برانكو در تيم رويايي كرواســي 98 بود اما برخالف دوران بازيگري هنوز مربي بزرگ و پرافتخاري شــناخته نميشود. او در مقطعي شــش ســاله و بعد از حضور كرانچار در جام جهاني 2006 هدايت تيم ملي كرواســي را به عهده گرفت اما در حال حاضر شــرايط خوبي در وستهام ندارد و هر روز درباره اخراج او و گزينههاي جانشينياش صحبت ميشود. بيليچ هم مثل برانكو تا آخر فصل جاري با باشــگاهش قرارداد دارد و اگر قرار بر انتخاب در آن مقطع باشد رقيب جدي برانكو براي در دســت گرفتن هدايت تيمي ملي كشورش خواهد بود. باشگاه پرسپوليس ميگويد اگر برانكو با فدراسيون فوتبال كرواسي مذاكره كند بايد تحت نظر اين باشــگاه باشد اما اگر قرار به وصلت نيمكت كرواسي و برانكو باشد باشگاه پرسپوليس آخرين نفري اســت كه مطلع ميشود. برانكو به شدت عالقهمند است كه سرمربي تيم ملي كرواسي شود اما حتي اگر فدراسيون فوتبال اين كشور و داور شــوكر بهعنوان رييس فدراسيون(كه او هم شاگرد برانكو در تيم 98 بوده)بعد از بازي پلي آف، داليچ را كنار بگذارند دنبال سرمربي جديد براي جام جهاني يا ساختن تيمي نو بــراي يورو 0202ميگردن­د كه در آن صورت شــايد برانكو مجبور به ترك پرسپوليس در ميانه راه شود. البته فوتباليها ميگويند برانكو چنين مربي نيست كه به قراردادش پشت كند و حداقل تا پايان فصل جاري در پرسپوليس ميماند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran