Iran Varzeshi

رقابتستاره­هایورزشبرا­یصندلیمدیر­یتی

- محسن وظیفه ‪Mohsen Vazifeh‬

نخستين نفر از ووشو آمد كشتي كم كار در روز اول

ثبتنام از نامزدهاي انتخابات كميسيون ورزشكاران از ديروز آغاز شد كه در همان روز نخست با استقبال گرم ورزشكاران روبهرو شد و 10 نفر از قهرمانان در نخستين روز ثبتنام كردند. افرادي كه در ميادين ورزشي هميشه حرف براي گفتن داشتهاند حاال ميخواهند آرام آرام وارد عرصه انتخابات شوند و حضور در كميسيون ورزشكاران بهترين فرصت ميتواند باشد براي اينكه ورزشكاران داشتههاي خود را در عرصه مديريت محك بزنند. در اين بين برخي از چهرهها سابقه مديريت در عرصههاي ديگر را دارند اما برخي هم وارد اين انتخابات شدند كه همچنان در دنياي قهرماني حضور دارند اما در كنار فعاليت در دنياي ورزش ميخواهند دنياي مديريت را هم تجربه كنند.

ثبتنام نامزدهاي انتخابات كميســيون ورزشــكارا­ن از روز گذشــته در كميته ملي المپيك آغاز شــد و ورزشــكارا­ن رشتههاي مختلف با عناوين و افتخارات زياد وارد عرصه انتخابات شــدند كه در نوع خود جالب توجه بود. بررسي ثبت نامها در روز نخست به خوبي نشان ميدهد كه شوق و عالقه در ورزشكاران بــراي ورود به عرصه مديريــت موج ميزند. همچنين در ثبت نام روز اول مشخص شد كه دسته بنديهاي جالبي هم در اين كميسيون ميتواند شــكل بگيرد. از ووشــو، تكواندو و كشــتي گرفته تا اسكي و دو و ميداني در روز نخســت ثبت نام نماينده داشتند. حضور 10 ورزشــكار نامي و مطرح در روز اول ثبت نام نويد از يك رقابت پر ستاره را ميدهد.

حميدرضــا قلي پور قهرمان ووشــوي جهان و آسيا بهعنوان نخستين كانديدا براي شــركت در انتخابات كميسيون ورزشكاران كميته ملــي المپيك ثبت نام كــرد. از 10 نفري كه در روز نخست ثبت نام كردند، يك نفر از فدراســيون ووشو بود كه آن هم كسي نبود به غير از حميد رضا قليپور. ورزشكاري كــه چند روز پيش در مســابقات جهاني در فينال مغلوب شــد و با نقره به ايران برگشته بود. البته به طور كلي رشــتههاي رزمي در روز نخست كم براي ثبت نام مراجعه كردند و بعد از ووشو نوبت به تكواندو رسيد كه مطابق با پيشبينيها هادي ســاعي پر افتخارترين ورزشكار المپيكي ايران و عضو سابق شوراي شهر تهران با حضور در كميته ملي المپيك براي انتخابات كميسيون ورزشكاران بهعنوان تنها نماينــده تكواندو ثبت نام كرد. البته در تكوانــدو بايد منتظر برخي افــراد ديگر هم باشــيم چرا كه در اين روزهــاي اخير بارها ورزشكاران اعالم آمادگي كردهاند. بــه نظر ميرســيد كــه در انتخابات كميسيون ورزشكاران در روز نخست كشتي گيران حضور چشــمگيري داشته باشند اما در روز نخســت اين اتفــاق رخ نداد و فقط كميل قاســمي بود كه با حضور در كميته ملي المپيــك ثبت نام كــرد. در حاليكه همگان منتظر حضور قاسم رضايي، حسن يزدانــي و از همه مهمتر حميد ســوريان هم بودنــد. اين كمكاري بــه احتمال زياد در روزهــاي آينــده جبران خواهد شــد و كشتي كرســيهاي زيادي را در كميسيون ورزشكاران به خودش اختصاص خواهد داد.

رابين هود هم آمد

در روز نخست تير و كمان دو نماينده در بين ثبتناميها داشت. اسماعيل عبادي كــه پس از طــالی بازیهای آســيايی به رابينهود مشهور شد و حجت ...ا واعظي دو ورزشكار فعلي و قديمي تيم ملي تيروكمان بودند كه براي حضور در انتخابات ثبت نام كردند. تيــر و كمان در روزهاي اخير بيش از گذشــته مشخص شــده كه با مشكالت مديريتي روبهرو است. ورود نفرات جوان و با انگيزه به كميسيون ورزشكاران شايد آنها را با ساز و كارهاي مديريتي آشنا كند.

بانوان فعال براي كميسيون

مهمترين نكته روز نخست ثبت نام از كانديداهاي انتخابات كميسيون ورزشكاران ورود ســه بانــوي مطــرح ورزش ايران به عرصه انتخابات بود. گلنوش ســبقتالله­ي، الهه احمــدي و نجمه خدمتي هر ســه از تيرانــداز­ي با هم در كميتــه ملي المپيك حاضر شــدند و براي حضور در كميسيون ورزشــكارا­ن ثبت نام كردند. حضور اين سه بانــوي افتخار آفرين باعث شــده تا رقابت براي كميســيون ورزشــكارا­ن جديتر از گذشــته هم باشد. آنها كه در سالهاي اخير در ورزش تيراندازي درخشش بسيار زيادي را داشتهاند ميخواهند نشان بدهند كه در اين عرصه هــم ميتوانند حرفهاي زيادي براي گفتن داشته باشند.

اسكي و دو و ميداني هم نماینده دارند

شــايد عجيــب ترين حضــور در روز نخست هم متعلق به عليداد ساوهشمشكي عضو ســابق تيم ملي اسكي و البته احسان حدادي تنهــا مدالدار المپيكــي در دو و ميداني باشد. شايد هيچكس انتظار نداشت در روز نخســت كســي از ورزش اسكي كه معمــوال در هيچ جــا حضور نــدارد، براي انتخابات ثبــت نام كند اما عليداد ســاوه شمشــكي اين طلســم را شكست. احسان حــدادي هــم كــه در دو و ميدانــي تنها ورزشــكار مدالدار دووميداني در المپيك اســت با حضــور و ثبت نــام در انتخابات كميســيون ورزشــكارا­ن حاال تنها نماينده اين ورزش در كميســيون ورزشكاران البته در روز نخست اســت. ثبتنام از نامزدها از ديروز آغاز شــده و تا 26 مهــر ادامه دارد. انتخابات نيز 12 آبان برگزار ميشود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran