Iran Varzeshi

روانخواه:چرادرموترا­اخراجنميكن­ند؟

- مهديه دريابيگي ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

استقالل با هدايت شفر هم نتوانست انتظار هواداران را برآورده كند و در نهايت به مساوي بدون گل در بازي خانگي رضايت داد تا همچنان دغدغههــاي هواداران در آستانه بازي شهرآورد ادامه داشته باشد. شكل بازي كردن استقالل و همچنين نوع چيدن اين تيم تفاوت چنداني با استقاللي كه منصوريان هدايت ميكرد، نداشت. اميد روانخواه يكي از كارشناسان فوتبال مشكل اصلي استقالل را نقش درموت در اين تيم ميداند و معتقد است كه اين مربي بايد از استقالل برود.

چرا اســتقالل اينطور بــازي كرد و نتوانست نتيجه الزم را بگيرد؟

اگــر بخواهم صادقانه بگويــم نميتوانم با يك بازي در مورد اســتقالل و كار شــفر نظر بدهــم. نميتوانم بگويم كه شــفر در اين مدت كوتاه اســتقالل را به كمال ميرساند. من همان موقــع هم گفتم كه اســتقالل نياز به يك مربي مــدرن و جوان دارد چرا كه مربيان جوان با علم روز دنيا پيش ميروند. االن در آلمان هم شــفر را يك مربي ســنتي ميدانند و مربيان ســنتي نميتوانند تغييرات چنداني در تيم ايجاد كنند. البته اطمينان دارم شرايط استقالل از اين خيلي بهتر ميشــود اما نميتوانيم توقع داشته باشيم كه شفر ما را قهرمان ليگ بكند.

مهاجمان استقالل همچنان مشكل گل زدن دارند.

دقيقا همينطور اســت و اين بزرگترين مشكل استقالل است. اســتقاللي­ها نميتوانند ايجاد موقعيت كنند و ايــن بدترين اتفاق براي استقالل اســت اما در اينجا من يك سوال دارم. مك درموت در اســتقالل چــه كار مي كند؟ از ابتــداي فصل تاكنون اين مربــي تمرين دهنده بوده اســت. چطور منصوريــان را اخراج كردند اما مك درمــوت را نه؟ صرف اينكه قرارداد دارد كه نميشــود بماند. اگر كمك كننده منصوريان بود چرا نتوانســت به اين مربي كمك كند؟ بايد شــفر مربي بياورد. شفر نميتواند بگويد من تيم را نبستم و عهدهدار مسووليت نباشد. هواداران از اين نتيجه گرفتنهاي اســتقالل اعصابشان خرد ميشود. به شخصه اعتقاد دارم شفر مربي خوبي است اما سنش باالست و مساله بعدي اين است كه بايد دستيار بياورد. دســتياري كه بتواند به او مشــاوره خوبي بدهد. استقالل مربيان خوب كم ندارد. ســوال من اين اســت درموتي كه در اســتقالل كاري نكرده ميماند اما چطور مقابل آمدن ســيروس دين محمــدي و بيژن طاهري موضع ميگيرند؟ فقط اشــتباهي كه اين دو نفر كردند اين بود كه در كميته فني حضور داشتند بعد به عنوان دستيار به شفر معرفي شدند.

اينطور كه شما صحبت ميكنيد تمام تقصيرها گردن مك درموت است؟

بله به نظرم مقصر اصلي ناكامي استقالل درموت است چون درموت تمرين دهنده است و االن با آمدن شــفر هم فعال كارها دست او است. پس چرا تاكنون نتوانســته كمكي به اســتقالل بكند؟ به نظرم بايد درموت جوابگو باشد.

بازي شــهرآورد در راه است و مسلما هواداران استقالل نگران اين بازي هستند. با توجه به شــرايط دو تيم به نظر ميرسد پرسپوليس براي شكســت استقالل كار سختي نداشته باشد.

باور ميكنيد كه من براي بازي شهرآورد از همين حاال اســترس دارم چون اگر استقالل نتواند نتيجه بگيــرد من حتي نميتوانم از خانه بيرون بروم اما به نظر من بازي شــهرآورد بازي اســت كه بازيكنان نقش اصلــي را دارند و بعد مربيان. بازيكنان استقالل توانايي بااليي دارند و حتي استقالل در بعضي از پستها از نظر بازيكن قويتر از پرســپوليس اســت. مــن از بازيكنان اســتقالل ميخواهم در اين بازي كار خودشان را انجــام دهند و بــا توجه به شــناختي كه از تواناييهاي آنها دارم اطمينان دارم كه ميتوانند به نتيجه برسند. فصل پيش هم استقالل بعد از بازي شــهرآورد از بحران بيرون آمد و همان برد به اســتقالل كمك كرد و در فصل جاري همين مساله ميتواند به آنها كمك كند.

نكته اينجا اســت كه استقالل چهار بازيكن در پســت هافبك دفاعي دارد كه جزو بهترينها هستند و در پستهاي ديگر هم بازيكنان خوبي دارد پس چرا اين تيم نميتواند نتايج الزم را بگيرد.

بايد اين سوال را پرسيد كه در تمرينات اســتقالل چه اتفاقي افتاده كه با آمدن سرمربي جديــد هم اتفاق خاصي در تيم نيفتاده اســت. اطمينان دارم كه شــفر هنوز ســوار كار نشده است و از طرفي هم درموت تمرين دهنده خوبي نيست و اطالع درســتي به اين مربي نميدهد. باز هم ميگويم شــفر نياز دارد دستياران خوبي دركنارش باشند. تا اينجاي كار استقالل امتيازات زيادي را از دســت داده اســت و هواداران ديگر طاقت باخت ندارند. مــن اگر كمك منصوريان بودم و ايشان ميرفت من هم با او ميرفتم.

منظورتان اين اســت كه درموت هم بايد با منصوريان ميرفت؟

بلــه او هم بايد بــا منصوريان ميرفت . مگر تمرين دهنده او نبــود پس بايد با خودش ميرفت. من نميخواهم زياد وارد بحث شوم اما اين آقا بهعنوان بدنســاز به استقالل آمده است اما فعال تمام مســائل فني را دست گرفته است و هيچ كس اعتراضي نميكند كه اگر او مســائل فني دستش است پس تا حاال چه كاري كرده.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran