Iran Varzeshi

كالدرون‌از‌من‌گل‌مي‌خواهد

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

محمد طيبي اين روزها يكي از بهترين ايرانيهاي ليگ قطر است. مدافع بلندقامتي كه هم در دفاع القطر خيلي خوب كار ميكند و هم گل ميزند. طيبي كه همچنان بازوبند كاپيتاني تيمش را به بازو دارد، با گل زيبايي كه مقابل السيليه زد، حاال بيشتر از قبل مورد توجه رســانههاي قطري است. به صورتي كه در پوستر بازي مهم و حساس اين هفته تيمش مقابل السد قطر، او را مقابل ژاوي قرار دادند. محمد طيبي كه از اين مساله خيلي خوشحال است، در مورد گلي كه زد، شرايطش در قطر، بازي با السيليه و ... صحبت ميكند.

اين هفته يك گل زيبا و ارزشمند زدي كه باعث شد بيشتر از قبل ديده شوي... به خاطر گلي كه زدم خيلي خوشحالم. اين روزها خيلي روي ضربات سر و گل زدن كار ميكنم. در واقع كالدرون سرمربي تيم روي اين مســاله خيلي تاكيد دارد. بــه خاطر همين بعد از تمرين ميمانم و روي ضربات سر و گل زدن كار ميكنم. خود كالدرون هم ميماند؟

بلــه، او و يكي ديگر از مربيانمان ميمانند تا با من روي ايــن ضربات كار كنند. كالــدرون واقعا يك مربــي فوقالعاده و استثنايي است. شايد باور نكنيد اما او پا به پاي بازيكنان در تمام تمرينــات حضور دارد و مثل يــك بازيكن جوان، تالش ميكند. اين مســاله باعث ميشود بازيكنان هم انگيزه زيادي براي تمرين پيــدا كنند. كالدرون ميگويد ميخواهد بــا اين كار به بازيكنان ثابــت كند كه تالش حرف اول را ميزند و با انگيزه و تالش زياد ميتوان به موفقيت رسيد.

با وجود اينكه گفته بودي به خاطر محروميت كاپيتان اول القطر در 2 بازي ابتدايي ليــگ، فقط در اين 2 بازي كاپيتان خواهي بود اما همچنان ميبينيم كاپيتان هستي...

به خاطر اينكه در زميــن و تمرينات با بازيكنان صحبت ميكنم و آنها را راهنمايي ميكنم، ســرمربي تيم خواســت من كاپيتان باشم.

يعني با وجود اينكه كاپيتان اصلي برگشــته، باز هم كاپيتان هستي؟

نه، كاپيتان اصليمان كه در 2 بازي ابتدايي ليگ محروم بــود اما بعد از آن هم يــك بازي انجام داد و االن بيشــتر روي نيمكت است. به خاطر همين من باز هم كاپيتان هستم.

چرا با وجــود اينكه از حريف پيــش افتاديد اما در نهايت به تساوي رضايت داديد؟

خب حريف هم تيم خوبي بود اما ما همچنان به زمان نياز داريم تا هماهنگتر شــويم. فكر ميكنم تيممان در ادامه خيلي بهتر خواهد شــد. من هم تالش ميكنم تا روز به روز بهتر باشم و بهتــر كار كنم. فكر ميكنم حضور در القطر فرصت خوبي براي پيشرفت است.

يعني واقعا شــرايط اين تيم، به لحاظ تمريني و بازي بهتر از تيمهاي ايراني است؟

من قبال هم گفتم كه شرايط تمرين اينجا با ايران خيلي متفاوت است. ما در ايران تقريبا روزي 45 دقيقه تمرين داشتيم اما اينجا حداقل 1/5 ســاعت تمرين سخت داريم. اين در حالي است كه قطر واقعا گرم اســت و همچنان گرماي هوا ما را اذيت ميكند اما من خيلي سخت تالش ميكنم چون اهداف بزرگتري دارم كه بايد به آن برسم.

مثال رسيدن به تيم ملي؟

رســيدن به تيم ملي و حضور در جــام جهاني. من االن 31 ســال سن دارم كه ميخواهم حضور در جام جهاني را تجربه كنم. ميدانم رسيدن به تيم ملي با وجود مدافعان خوبي كه االن حضور دارند، خيلي سخت اســت اما من نااميد نيستم و هر روز تالشم را بيشتر از قبل ميكنم چون ميدانم اين جام جهاني تنها فرصتي اســت كه ميتوانم آن را تجربه كنم و در جام جهاني بعد سنم باال است و نميرسم.

براي بازي اين هفته تيمتان مقابل السد قطر، پوستري طراحي شده كه شما را مقابل ژاوي قرار داده...

بله، اين پوســتر را ديدم و خيلي خوشحال شدم كه من مقابل يك بازيكن بزرگ هســتم. ژاوي واقعــا هم به لحاظ فني بازيكن بزرگي اســت و هم به لحاظ اخالقــي. حضور او در ليگ قطــر، به خيلي از بازيكنان انگيزه داده تا به ليگ ســتارگان اين كشور بيايند. اميدوارم ژاوي هميشه موفق و سالمت باشد.

اما نكته مهم بازي اين هفته مقابل الســد، روياييات با مرتضي پورعليگنجي مدافع تيم ملي كشورمان است...

بلــه، مرتضــي در الســد هم مثــل تيم ملي بــه خوبي ميدرخشد و يكي از بهترين بازيكنان است كه حضورش در اين بازي باعث ميشود كار ما سختتر شود اما ما هم تالش ميكنيم تا از اين هفته به پيروزي برسيم و شرايطمان را در جدول بهبود ببخشــيم. البته به جز مرتضي كه جزو بهترينهاي تيم اســت، حضور ژاوي هم كار را خيلي سخت ميكند. اميدواريم بتوانيم از اين بازي سخت امتياز بگيريم.

در يكي، دو روز گذشــته خبر شكايت پارس جنوبي جم از شما هم جديتر شده. فكر ميكني اين شكايت به كجا ميرسد؟

مــن ترجيح ميدهم در مورد اين مســاله صحبتي نكنم چون وكيلم پيگير ماجرا است و اميدوارم دوستانه حل شود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran