Iran Varzeshi

توریستها امروز در شیراز و کرمان به ورزشگاه بروند

- زهرا نیكبخت ‪Zahra Nikbakht‬

در هفته نهم لیــگ یک که امروز آغاز ميشــود شاهد بازيهاي حساسي خواهیم بود. مســابقاتي که هر کدامش ميتواند تغییراتــي را در جدول ایجاد کند. تیم صدرنشین نفت مسجدسلیمان کــه بعــد از بازي بــا ملوان بــه دلیل جدایي موقت محمــود فکري تمرینات منظمي در هفته گذشــته نداشــت به زمین شــهرداري تبریز ميرود. میزبان به هیچ وجه شــرایط خوبي در جدول ندارد و از این بازي فقط ســه امتیازش را ميخواهد. از آن طرف مسووالن تیم نفت مسجدسلیمان نیز اگر ميخواهند همچنــان روند خــوب خــود را ادامه دهند باید از حواشــي و بهوجود آمدن اختالفات درون تیمي پرهیز کنند. نکته جالب دو تیم در تعداد گلهاي خورده شــان است که نشان ميدهد شهرداري تبریز به لحاظ ساختار دفاعي اشکاالتي دارد. اما بدون شک یکي از مهمترین و حساسترین بازيهای امروز به میزباني کرمان خواهد بــود. جایي که تیم مس از نساجي مازندران پذیرایي ميکند. هر دو تیم 16 امتیازي هستند و این بازي براي شــان به اندازه شش امتیاز ارزش دارد. کرمانيها هفته گذشته در خانه با یک گل از سد تیم مدعي اکسین البرز گذشتند و نســاجي هم در قائمشهر با دو گل شــهرداري تبریز را شکست داد. برنده این بازي ميتواند به صدر جدول بــرود اگر دو تیم نفت مسجدســلیم­ان و برق شــیراز در بازيهاي شان برنده نشوند.

دومین بازي حســاس امــروز در شیراز برگزار ميشــود. تیم برق جدید شــیراز که با داود مهابادي نتایج بسیار خوبي را کسب کرده و در جمع مدعیان قرار دارد به مصاف یکي دیگر از مدعیان یعني بــادران تهران ميرود. نتیجه این بــازي هم در سرنوشــت دیگر تیمهاي باالي جدول اهمیت بســیاري دارد. اما تیم خونه به خونه بابل که هفته گذشته یک امتیاز از بادران گرفت حاال در خانه از ماشین سازي تبریز پذیرایي ميکند. جواد نکونام با شــناخت بیشــتري که از تیمش پیدا کــرده نتایج بهتري هم نسبت به ابتداي فصل کسب ميکند اما تیم تبریزي با هدایت رســول خطیبي همچنــان روي نــوار ناکامــي حرکت ميکنــد. این بــازي براي هــر دو تیم سخت است و شــاید نباختن هم براي ماشین سازي نتیجه بدي نباشد.

آلومینیــو­م اراك که چند هفتهاي اســت با مربي- بازیکــن بومي جوانش خوب نتیجه گرفته به انزلي رفته است. تیم ملــوان که پیــروزي 2 بر صفر در زمین نفت مسجدســلیم­ان را با تساوي 2 بــر 2 عوض کــرد حــاال در حضور هوادارانش به چیــزي جز پیروزي فکر نميکنــد چرا که در صورت از دســت دادن امتیاز فاصلهاش با تیمهاي مدعي بیشــتر و نزدیک شدن به آنها به مراتب سختتر ميشود. نادر دست نشان شاید فکرش را هم نميکرد که پس از هشت بازي، تیمش در جایــگاه دوازدهم قرار بگیرد.

اکســین البرز با علــي لطیفي تیم غیرقابــل پیش بیني اســت. آنها هفته گذشته در کرمان مغلوب اکسین شدند و امروز میزبان شــاگردان علي ســامره هســتند. تیم مس رفسنجان از معدود تیمهایي اســت که فوتبال خوبي را به نمایــش ميگذارد و اگــر بازیکنان این تیم مثــل بازي با راه آهن باشــند روز سختي را براي اکسین رقم ميزنند. تیم راهآهن تهران چند هفتهاي است خوب بازي ميکند اما همچنان در حســرت پیروزي به ســر ميبرد. به نظر ميرسد دست محسن بیاتي نیا براي استفاده از بازیکن خالي اســت و اگر ميتوانستند بازیکنان جدیــدي را به خدمت بگیرند شــرایط شــان فرق ميکرد. آنها هنوز گلي نزدهاند و این مســاله فشار رواني زیادي را روي تیم ایجاد کرده است. راه آهنيها امروز میزبان صباي قم هستند که البته آنها هــم حال و روز خوبي در جدول مسابقات ندارند. این بازي را هم ميتوان یکي از بازيهاي حســاس در انتهاي جدول نامید. گلگهر ســیرجان هم نتایجش با نوســان همــراه بوده و بگوویچ هنوز نتوانســته از این تیم یک مدعي بسازد البته آنها هفته گذشته یک پیروزي شیرین را در زمین فجرسپاسي به دست آوردند. ســیرجانيه­ا امروز با ایرانجوان بوشهر روبه رو ميشوند. تیمي که در انتهاي جدول شرایط خوبي ندارد و شاید مساوي هم برایش نتیجه خوبي باشد اما گل گهر براي مدعي شدن فقط باید سه امتیاز را به دست آورد.

دو تیم همسایه شهرداري ماهشهر و فجرسپاسي شیراز هم بازي حساسي را برگزار ميکنند. فجر هفته گذشــته در خانــه باخت و حــاال اصغر کالنتري ســرمربي این تیم ميخواهــد امتیاز از دســت رفته در حافظیه را در ماهشهر جبــران کند. در عوض تیم شــهرداري ماهشــهر یک تســاوي را در قم مقابل صبا به دســت آورد. به هرحال با توجه بــه بازيهاي امروز و جایگاه تیمها باید انتظار داشــت که تغییــرات زیادي در جدول ردهبندي به وجود آید مگر اینکه همه بازيها با نتیجه تســاوي به پایان برسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran