Iran Varzeshi

مهدويكيا: ايران استعداد دارد، آلمان نظم و برنامهريزي

-

مهدي مهدوي كيا اين روزها بيشــتر زمانــش را صــرف آكادمي فوتبــال كيا و نوجوانان ايــن تيم ميكند و ســعي دارد در آينده فوتبال ايران نقشــي ايفا كند. او ميخواهــد تيمي براي آينده بســازد و به همين دليل اســتعداده­اي نوجــوان را در آكادمي كيا دور هم جمــع كرده. مهدوي كيا كــه ســالها در فوتبال منظــم آلمان بازي كــرده درباره شــرايط و كمبودهاي فوتبال ايران و مقايســه آن با فوتبال آلمان ميگويــد: «از نظر امكانــات فوتبال ايران با آلمان قابل مقايســه نيست. آنجا در هر شــهر و محله چندين زمين فوتبال هست كه بچهها هر زمــان بخواهند ميتوانند در آنجا بــازي كنند. در دوران ما يا يك زمين خاكــي بود يا بچهها داخــل كوچه با توپ پالستيكي فوتبال بازي ميكردند كه امروز اين امكانات هم نيســت و بايد براي گرفتن زمين پول بپردازند.»

ســتاره ســابق فوتبال ايــران و تيم هامبــورگ در ادامه گفت: «مشــكالت در ورزش ايران زياد است اما به جرات ميگويم اگر ســرمايهگذ­اري الزم انجام بشود ما در همــه ورزشها اســتعداده­اي فوقالعادها­ي داريــم. مــن در مملكت خــودم دارم كار ميكنم و از نزديك همه چيز را ميبينم. از نظر استعداد فوتبال ما با آلمان قابل مقايسه نيســت اما آنها به دليل برنامهريزي، دقت، ســرمايه گذاري و نظم از ما جلوتر هستند. به همين خاطر اســت كه اگر نوجوانانشا­ن از مــا ۴ گل ميخورند، در بــازي بعدي ۵ گل ميزنند چــون از نظر ذهني و فرهنگ فوتبالي شرايط خيلي خوبي دارند.»

شــفر در يك كنفرانس مطبوعاتي در پاســخ به ســوالي راجع به فرهاد مجيدي گفته بود كه او را نميشناســد. البته به نظر ميرســد صحبتهاي او را اشــتباه ترجمه كردهاند. مهدوي كيا هم همين نظر را دارد: «فرهاد مجيدي در امارات با شفر كار كرده و معتقدم كه اين موضوع را اشــتباه ترجمه كردهاند. آقاي شــفر مربي مجيدي بوده و مطمئن باشــيد كه او را كامال ميشناســد. درست است كه از بچگي پرسپوليسي بودهام اما هميشــه رابطهام با بازيكنان استقالل و هواداران اين تيم دوستانه و محترمانه بوده است. ما هميشه داخل زمين رقيب هستيم اما بيرون زمين همه چيز كامال دوســتانه و محترمانه است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran