Iran Varzeshi

مهندس هم از چشم پروفسور افتاد؟

محســن مسلمان بايد سرنوشــت رامين رضاييان را يك بار ديگر به ياد بياورد و پيش از آنكه از چشم پروفســور بيفتد، خودش را جمع و جور كند. او حتما بهتر از همه ما ميداند كه برانكو به اندازه نرمخويياش مقابل اشــتباهها­ي فني، از بيانضباطيه­ا نميگذرد و فرقي هم نميكند

- زهرا اسدی ‪Zahra Asadi‬

اينكــه برانكو به خاطر شــهرآورد بــه بازيكنان اصلياش اســتراحت بدهد، از آن اتفاقهايي اســت كه هرگــز رخ نداده. دو فصل پيــش هم كه طارمي دوكارته را يك هفته پيش از شــهرآورد از فهرســت بازي با ملوان خط زد به خاطر بيانضباطي او بود، نه نگه داشتنش براي بازي با استقالل.

پروفســور اين بار محسن مســلمان را خط زده و كم نيســتند خوشــبينها­يي كه اين تصميم او را استراحت پيش از شهرآورد براي مهندس پرسپوليس تعبير كردهاند. حال آنكه برانكو اگر ميخواست بازي را پيش پاي شــهرآورد قرباني كند، فصل پيش ســه امتياز بازي برگشــت بــا تراكتورســ­ازي را بيخيال ميشــد و كاميابينيا­ي دوكارته را كه هر لحظه بيم محروم شدنش ميرود، به ميدان نميفرستاد كه براي شهرآورد از دستش بدهد.

گذشــته از اين، خود برانكو هــم بارها گفته كه هيچ بازي را به خاطر بازي بعد از آن ناديده نميگيرد و اين يعني كه تصوراتمان در مورد اســتراحت دادن به محسن مســلمان به خاطر شــهرآورد آخر هفته، آنقدرها هم قابل اعتماد نيســت. آقاي ســرمربي بعد از تنها يك جلســه تمرين، هافبك طراح تيمش را از فهرست بازي حذفي برابر نفت خط زده و با شناختي كه از او داريم اين تصميمش را بايد واكنشــي بدانيم به رفتار ســرد محسن مسلمان بعد از تعويض شدنش در بازي با الهالل.

البته اعتقاد و اعتماد آقاي سرمربي به مهندس را نميتوان ناديده گرفت اما برانكو با خط زدن مسلمان در واقع با يك تير دو نشــان زده؛ هم به طراح خسته تيمش استراحت داده و هم او را به خاطر رفتارش بعد از تعويض در بازي با الهالل تنبيه كرده است.

اين ماييم كه به اشتباه تصور ميكنيم پروفسور كروات مقابل بيانضباطها كوتاه ميآيد وگرنه به قول خودش: «خوب ميدانم كه چطور و چه وقت بازيكنانم را تنبيه كنم اما دليلــي نميبينم كه اتفاقهاي دروني تيمم را فرياد بزنم.» حاال هم از حرفهايش بوي تنبيه ميآيد: «مســلمان در فهرست بازي امروز نيست و فعال استراحت ميكند تا ببينيم بعدا چه تصميمي بايد براي او بگيريــم.» وقتي هم خبرنگاران براي شــنيدن يك توجيه درباره رفتار ســرد او با ســرمربي بعد از تعويض در بازي با الهالل كنجكاوي كردند، پاســخ داد: «ما اگر مشكلي هم داشــته باشــيم آن را درون خانهمان حل ميكنيم نه از طريق رســانهها. مســائل داخل رختكن، هميشــه در رختكن ميماند.» پروفســور گفت كه به جاي مسلمان، از بشار رسن بازي ميگيرد. حاال پرسش اين اســت كه اگر اين تغيير در بــازي امروز برابر نفت نتيجه بدهد و تنبيه مسلمان طوالني شود، آيا برانكو در شهرآورد هم به او بازي نخواهد داد يا اصال براي همين بازي به او استراحت داده است؟ در نبود بازيكن خالقي همچون مسلمان، ميتوانيم براي شهرآورد نگران شويم امــا واقعيت اين اســت كه او با وجود صدرنشــيني در جدول بهترين پاســورهاي ليگ برتر، درخشــش فصل پيش را نداشــته و تعويضش در بازي بــا الهالل را هم ميتوان يكي از بهترين تصميمهاي برانكو برشمرد.

مســلمان در بازي بــا الهالل به خاطــر عملكرد فنياش تعويض شــد و حاال به دليل رفتار ســردش با سرمربي بعد از تعويض، خط خورده است. راستي، اقدام ديروز محســن مســلمان را كه بعد از غيبت در تمرين همه پستهاي اينستاگرام­ياش را پاك كرد، ميتوان به حذف شدنش از تركيب پرسپوليس ربط داد؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran