Iran Varzeshi

تغييرات تركيب به ضرر انصاري به سود ماهيني

-

شواهد و قرائن نشان ميدهد برانكو با همان نفرات اصلي و تركيب كامل مقابل نفت تهران بازي خواهد كرد تا با كمترين ريسك ممكن فقط به فكر صعود و تقويت روحيه تيمش در آســتانه ديدار حســاس با استقالل باشــد اما اين تركيب احتمالي نكاتي خواهد داشت.

با همان آرايش ؟ با بيرون گذاشتن محسن مسلمان از فهرست بازي خود برانكو صراحتا اعالم كرد بشــار رســن در تركيب اصلي بازي خواهد كرد اما آيا پرسپوليس با همان سيستمي كه مقابل الهالل و استقالل خوزستان به ميدان رفت مقابل نفت تهران بــازي خواهد كرد. برانكو در دو بازي گذشــته از آرايش 4-4-2 خطي به جاي 4-4-2 لوزي اســتفاده كرد تا دو هافبك تدافعي در ميانه ميدان حضور داشــته باشــند. از تصاوير تمرين ديروز حضور كمال كاميابينيا در تركيب قطعي به نظر ميرســد و از آنجايي كه احتماال ربيعخواه باز هم در ارنج يازده نفره خواهد بود بعيد نيســت دو هافبك تدافعي در زمين باشــند. اگر اين مساله رخ ندهد برانكو ميتواند از ســيامك نعمتي در تركيب استفاده كند و او يا بشار رسن را در پست 10 بازي دهد كه احتمال اين كار ضعيف به نظر ميرسد.

بازگشت انصاري به دفاع چپ؟ محمد انصاري مثل بازي با ســياه جامگان در ديدار برگشــت با الهالل در دفاع چپ بازي كرد و در فاز حمله خوب بود. او بارها از اين جناح نفوذ كرد و ارســالهاي بدي هم نداشــت تا نشان دهد در بازگشــت به پست اصلياش ميتواند كارآيي الزم را هم داشــته باشد. گفته ميشــود بعد از بازي الهالل برانكو به اين فكر فرو رفته كه انصاري را در همان دفاع چپ نگه دارد و براي بازي با اســتقالل ميدان دهد كه اگر اينگونه باشد حسين ماهيني با بازگشــت به تركيب در پست اصلياش بازي خواهد كرد و صادق محرمي كه امســال فراز و فرود زيادي داشــته و نتوانسته كيفيت فصل گذشته را بروز دهد بايد بيرون بنشــيند كه البته اينگونه ماهيني راضي خواهد بود. البته تصميم براي حفظ انصاري در چپ غير از مساله فني مربوط به پست دفاع چپ و راضي شــدن ماهيني و ضعف محرمي، به مدافعان ميانی و سيدجالل حسيني هم ارتباط پيدا ميكند. بعد از حضور سيدجالل حسيني در تركيب اصلي بازي الهالل و نمايش نســبتا قابل قبول او خيلي سخت اســت كه بتوان كاپيتان را از تركيب بيرون گذاشت و از آنجا كه شجاع خليلزاده بازيكــن مورد عالقه برانكو اســت و هيچ وقت روي نيمكت ننشســته پس به احتمال فراوان مقابل نفت هم زوج سيدجالل و شجاع بازی ميكنند تا انصاري به صورت اجبــاري به دفاع چپ بــرود و اينطوري موقعيتــش در تيم ملي را هم از دســت بدهد. اين اتفــاق البته در حالي ميافتد كه برانكو در اين فصل هنوز تركيب موفق ميانه خط دفاع با حضور انصاري - ســيدجالل را امتحان نكرده، در حاليكه اين تركيب فصل گذشته فوقالعاده عمل كرد و بخش زيادي از عناوين بهترين خط دفاع ليگ مرهون درخشــش اين زوج در خط دفاع سرخها بود.

دومين بازي بشار در تركيب اصلي برانكو نخســتين تغييرش نســبت به بازي قبلي را لو داد و گفت بشار رسن در تركيب اصلي به ميدان خواهد رفت. اين براي دومين بار اســت كه بشــار در تركيب اصلي پرسپوليس بازي ميكند. نخستين بار اين اتفاق در بازي با پيكان افتاد اما بشار نتوانســت كيفيت خود را در آن مسابقه نشــان دهد. بشار به احتمال فراوان به جاي مســلمان و در پست هافبك راســت بازي خواهد كرد اما شايد در پست شماره 10 كيفيت باالتري از خود نشان دهد. اين شرايط البته در صورتي رقم خواهد خورد كه برانكو تغيير سيســتم بدهد و دوباره از آرايش 4-4-2 لوزي استفاده كند تا با ميدان دادن به ســيامك نعمتي در پست هافبك راست بشار را پشت سر دو مهاجم تيمش بازي دهد كه البته امكان اين تغيير زياد هم نيست. اميد به منشا

عليپور در اين فصل خودش را پيدا كرده اما منشــا هم مقابل الهالل نشان داد كم كم به همان مهاجمي تبديل ميشود كه هواداران پرسپوليس انتظار داشتند. اگر منشا همان كيفيت بازي الهالل را ارائه دهد مدافعان نفت روز سختي خواهند داشت و البته خط دفاع استقالل هم بايد براي مهار او به فكر چاره باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran