Iran Varzeshi

باخت بحث برانگيز مهرام در ثانيه آخر

ایران ورزشــی- ليگ برتر بسكتبال روز پنجشنبه هفته دوم خود را پشت سر گذاشــت. هفتهاي كه اتفاق مهم آن باخت عجيب مهرام در خانه بود و البته شكســت سنگين نفت آبادان در شــهرآورد جنوبي ها. مهرامي كه در هفته گذشته تيم خوب تبریز را از پيش رو برداشــته بود، این بار

-

ديدار جنوبيهاي مدعي ليگ مهمترين بازي هفته دوم بود. مسابقهای كه در دو دوره گذشته ليگ، در فينال هم تكرار شده و يكي از حســاس ترين رقابتهاي دو دوره گذشته ليگ برتر بوده است. جابجايي چندين بازيكن از دو تيم به يكديگر هم مزيد بر علت شــده بود تــا پيش بيني ديــدار هيجانانگيز تري صورت بگيــرد. اتفاقي كه بــه هيچ وجه به حقيقت نپيوســت و نفتيها بــه غير از آغاز خوبشــان در كوارتر اول، نتوانســتن­د مقابل قهرمان دو دوره گذشــته ليگ نمايش خوبي داشته باشند.

پتروشــيمي كه در خانه نفت آبادان به ميدان رفته بــود، تا پايان كوارتر دوم و نيمه اول، با شــانزده امتياز اختــاف و نتيجه 41 بــر 25 از حريــف پيش افتــاد. اختافي كه نشان ميداد، روز روز نفت نيست و شاگردان سامري در خانه هم حرفي براي گفتن مقابل پتروشيمي ندارند! نمايش نفتيها اگرچه در ابتداي بازي خوب بود و بازيكنان برجســته اين تيم يعني زنگنه، حســن زاده و اصاني امتيازهاي خوبي را براي تيمشــان كســب كردند اما در ادامه با آمدن مشايخي و اصاني به تركيب پترو، روند بازي به ســود شاگردان شــاهين طبع تغيير كرد و ماهشهريها تيم برتر ميدان شــدند. به طوري كه كوارتر دوم با برتري مطلق پتــرو و با نتيجه 20 بر 8 به پايان رسيد. نفتيها كوارتر سوم را بهتر آغاز كردنــد و اختاف را در امتيــاز 49 بر 41 به عدد هشــت هم رســاندند اما چهار خطايي شدن حسن زاده و پس از آن گل شدن پشت ســر هم توپهاي پتروشيمي باز هم بازي را از شــاكردان ســامري گرفت و اين بار ديگر بازيكنان پتروشيمي اجازه بازگشت به بازي را به آنها ندادند. در نهايت هم با همان شــانزده امتياز اختاف نيمه اول، بازي به پايان رسيد و پتروشيمي با نتيجه 80 بر 64 پيروز ميدان شد. در ديگر شهرآورد اين هفته اما مهرام در تهــران رو در روي نيروي زميني قرار گرفت. مهــرام كه در هفته اول، شــهرداري تبريز را از پيش رو برداشــته بود بــه مصاف نيروي زميني رفت كه در هفته اول استراحت داشت و نخســتين ديدارش در ليــگ برتر را تجربه ميكرد. همين نبودن نيروييها در شــرايط مســابقه، اختاف قابل توجهي را در ابتداي بازي ايجاد كرد. محمدرضا اسامي البته يكي از بازيكنان كليدياش را هم در ابتداي بازي از دست داد اما در ادامه توانست تيم جوانش را به بازي برگرداند و هيجان بسيار زيادي را به انتهاي بازي ببخشد. آنجايي كه از قضا به پرتاب موفق شاگردانش و پيروزي 76 بر 74 تيمش انجاميد و آنها را در نخستين مسابقه به نخستين برد هم رساند.

مهرام مدعي هــم خيلي زود و در هفته دوم، برابر تيمي كه شايد كمتر كسي فكرش را ميكرد شكســت خــورد و باخت را تجربه كرد. در ساير ديدارها هم نمايندههاي گرگان برابر رقباي خود شكســت خوردند. يس آل گــرگان تيم تــازه وارد ليگ برتر نخســتين شكســت خانگي فصل را مقابل شــهرداري تبريز تجربه كرد و 88 بر 58 نتيجه را واگذار كرد. تبريزيها هفته قبل شكســت خانگي را تجربه كرده بودند.

پدافند رعد خوزســتان ديگــر تيم تازه وارد ليــگ برتــر ديگر شكســت نمايندگان گــرگان را رقــم زد. پدافنديها در اين بازي خانگي 77 بر 65 شهرداري گرگان را مغلوب كردند. دانشــگاه آزاد در ايــن هفته با قرعه استراحت روبهرو بود. به اين ترتيب در پايان ديدارهاي هفته دوم، پتروشيمي تنها تيم دو برده لقــب گرفت و با چهــار امتياز در صدر جدول قرار گرفت. پس از پترو كه به تنهايي در صدر قرار گرفته، شش تيم يك برده ديده ميشــوند كه دوم تا هفتماند. دو تيم گرگاني يعني شــهرداري و آل يس هم تنها تيمهاي بدون برد جدول به حساب ميآيند كه هشتم و نهم هستند. ديدارهاي هفته سوم دوشنبه برگزار خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran