Iran Varzeshi

01‌بازیکن‌اولین‌شهرآورد‌را‌تجربه‌م ‌یکنند

پنجشــنبه اين هفته شهرآورد 85 برگزار میشــود. رقابتی كه با تمام بازیهای ليگ فرق دارد چون نتيجهاش برای تيمها تبعاتی حداقل به لحاظ روانی خواهد داشــت. هر چقدر هم در 84 شــهرآورد قبلی تالش شد تا از حساسيت بازی كم شود اما به محض به صدا در آمدن سوت داور به نشـ

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

اولين بازی حسينی و نيمكتنشينی رحمتی از درون دروازه آغاز كنيم. قرمزهای پايتخت با عليرضــا بيرانوند وارد زمين میشــوند كه در آخرين شــهرآورد سه مرتبــه دروازهاش بــاز شــد. البته آنها روی نيمكــت رادوشــووي­چ را هم دارند كه سابقه نيمكتنشينی در اين بازی را دارد. اما حكايت دروازه اســتقالل فرق میكند. ســيدمهدی رحمتــی از هفته ششــم به روی نيمكــت رفت و حتی با آمدن شفر هم فرصت بازی را به دست نياورد. ديروز هم در بازی حذفی مقابل نســاجی هم نيمكتنشين بود. اينكه تا چه زمانی رحمتی بايد تماشــاگر باشد مشــخص نيســت و اصال با اين شرايط میماند يــا تصميم به جدايی میگيرد؟ سيدحسين حسينی در همه بازیهايی كه رحمتی نيمكتنشين بوده از دروازه اســتقالل محافظت كرده و خيلی بعيد اســت كه مرد آلمانی پس از استفاده از حسينی در چهار بازی ليگ و يك بازی حذفی حاضر به تغيير مرد شــماره يك تيمش شود. اگر حسينی روز پنجشنبه به ميدان برود در واقع اولين شهرآوردش را تجربه كرده است.

منشا و خليلزاده فيكس

برانكو ايوانكوويچ تا پايان هفته نهم از 20 بازيكن استفاده كرده كه در ميان آنها شجاع خليلزاده تنها بازيكن بدون تعويض پرسپوليســ­یها اســت. ظاهرا سرمربی قرمزهای پايتخت بدجوری به لحاظ فنی به مدافع تيمش اعتقاد دارد كه او را به ســيدجالل حسينی ترجيح میدهد. به همين دليل قرار گرفتن اين بازيكن در تركيب اصلی هم كار سختی نيســت. خليلزاده روز پنجشنبه اولين شــهرآوردش را تجربه میكند. او حتما میداند كه كوچكترين اشــتباه در اين بازی خاص تا مدتها از ياد هوادارانش نخواهد رفت.

گادوين منشا هم پس از محروميت مهدی طارمی به بازيكن ثابت پرسپوليس تبديل شــد. بدون شــك اگر آن اتفاق برای طارمی نمیافتاد منشا میتوانست اميدوار باشــد كــه به عنــوان بازيكن تعويضی به ميدان بيايد اما او بعد از آن ســه گلی كه در دو بازی مقابل الهالل عربستان به ثمر رســاند آمادگیاش را نشان داد تا خيال هواداران پرسپوليس راحت باشــد اما اينكه او میتواند مثل ايمون زايد خاطرهســاز باشــد يا مثل خيلی از خارجیهای ديگر پرسپوليس بیتاثير در شهرآورد به عملكرد خودش بستگی دارد.

تعويضیهای پرسپوليس

بايد منتظر بود و ديد كه برانكو چه تصميمی در خصوص محســن مسلمان میگيرد. البته بــا صحبتهايی كه اين مربــی روز گذشــته انجــام داد خيلی بعيد اســت كه از مسلمان در بازی روز پنجشنبه استفاده نكند چون میخواهد باخت قبلی به اســتقالل را جبران كند و اينكه از رقبايــش عقب نماند. اما اگر مرد كروات از مســلمان استفاده نكند شانس بشــار رسن برای قرار گرفتن در تركيب اصلی پرســپوليس زياد میشود در غيــر اين صورت و بــه احتمال زياد يكــی از تعويضهــای تيمــش خواهد بود. اما ســيامك نعمتی و شايان مصلح شانس زيادی برای فيكس بودن ندارند. البته حضور آنها در زمين هم بســتگی به شرايط بازی دارد اما به احتمال زياد يكی از ايــن دو نفر هــم فرصت بازی مقابل استقالل را به دست میآورند. به هر حال اگر بشار رسن، نعمتی و مصلح به ميدان بروند اولين شهرآوردشــ­ان را تجربه خواهند كرد.

شجاعيان فيكس غير از مربی آلمانی اســتقالل كه بعــد از هموطنــش رولند كــخ اولين شــهرآورد تهران را تجربه میكند چند بازيكــن ايــن تيم هم شــرايطی مثل او دارنــد كه به نظر میرســد داريوش شــجاعيان و تــا حدود زيادی حســن بيت ســعيد دو بازيكنی هســتند كه روز پنجشــنبه از ابتــدا در تركيب قرار میگيرند. شــجاعيان غيــر از دو بازی كه مصدوم بــود فقط در يك بازی 45 دقيقه در زمين حضور داشت و در ساير بازیهــا 90 دقيقه بــرای تيمش بازی كرد. حسن بيت سعيد هم در يك بازی

هفتــه دهــم ليگ يــك امــروز آغاز ميشود. شايد از معدود هفتههايي باشد كه تمام بازيها حساســيت و اهميت بسياري دارد. تيم صدرنشــين نفت مسجد سليمان در خانــه ميزبــان گل گهر اســت. وينكو بگوويچ سرمربي سيرجانيها هفته گذشته در خانه مغلوب ايرانجوان بوشهر شد و حاال كه حمايت مسووالن باشگاهش را پشت سر خود ميبيند بايد برنده از زمين خارج شود حضور نداشــت و در هفته ششم مقابل پارس جم به عنوان بازيكن تعويضی به ميدان آمد. او در بقيه بازیها در تركيب اصلی قرار داشت.

البته برای اســتقالل تــا حدودی شرايط فرق میكند و خيلی مهم است كه تا روز بازی چه كسانی به او مشورت میدهند و خــودش هم تا چه اندازهای مشورتپذير است. البته سرور جباروف هم شرايطی شبيه به بيتسعيد دارد و از آنجايی كه روز گذشته از ابتدا مقابل نســاجی به ميدان رفت اين شــانس را دارد كه روز پنجشنبه هم فيكس باشد.

سرنوشت نامعلوم قائدی پس از تنبيه انضباطی كه شفر برای مهدی قائدی در نظــر گرفت و مهاجم تيمش را به تمرينات تيم اميد فرســتاد مجموعه باشــگاه خيلی تالش كردند تا رضايت مرد آلمانی را برای بازگشــت او به تمرينات و آماده شدن برای شهرآورد بگيرند اما تا امروز هيچ كس موفق نشده.

مهــدی قائدی كــه در همه بازی هايش بــه عنوان بازيكــن تعويضی به ميــدان رفته و در هيچ مســابقهای هم بيشــتر از 26 دقيقــه در زمين حضور نداشته بعيد نيست. چرا كه در غير اين صورت شــرايطش براي ادامه كار سختتر ميشود. البته كه محمود فكري هم سايه دو رقيب جدي را كنار خود احســاس ميكند و شايد تســاوي در اين بازي هم باعث از دست دادن جايگاهش در جدول شــود. اما بادران كــه در چند هفته اخير پيروزي نداشــته و با روزهاي خوبش فاصله گرفته در خانه از شهرداري ماهشهر پذيرايي ميكنــد. بــادران ميداند كه در

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran