Iran Varzeshi

از اعطاي مجوز باشگاهداري تا مربيگري در غرب تهران

-

نظر شــما براي ما قابل احترام است اما وقتي حمید باوفا پــس از موفقیت و قهرماني تیم كشــتي فرنگي جوانان ايران در مسابقههاي جهاني فناند براي ســرمربیگر­ي تیم جوانان زير 23 سال انتخاب ميشود، چنین برداشت ميشود كه حتما تقي اكبرنژاد توانمندي الزم را براي رهبري تیم جوانان نداشته و براي همین هم براي هدايت تیم زير 23 سال ايران برگزيده نشده.

نبايد باوفا را با اكبرنژاد مقايســه كرد. باوفا چندين سال است در كادر فني تيمهاي نوجوانان، جوانان و بزرگساالن حضور دارد اما اكبرنژاد مدتها با تيمهاي كشــتي همكاري نكرده بود و چند سال كنار رفته بود و دوباره به تيم ملي بازگشــت و همانطــور كه گفتم زمان خيلي كمي هم در اختيار داشت.

وزن كشــي از كشتي گیران در روز برگزاري مســابقهها كــه قانون جديد اتحاديه جهاني كشــتي است، مخالفان زيادي دارد، شــما چه نظــري در اين خصوص داريد؟

مــن از مخالفان سرســخت اين قانون هســتم. وزن كشــي در روز مســابقهها در ســالهاي گذشــته و دور هم وجود داشت و كشــتي گيران ما و از جملــه خود من از اين نوع وزنكشــي بسيار صدمه و لطمه خورديم. قانــون مزخرفي اســت. در قانــون قبلي كه كشــتي گيران يك روز قبل از مسابقهها وزن كشــي ميكردند، بالفاصله پس از وزنكشي مشغول خوردن و آشــاميدن ميشدند تا قوا و وزن از دســت رفته خود را دوباره بازيابند و شب را راحت ميخوابيدند اما در قانون جديد هيچ كشــتي گيري ديگر نميتواند شــب تا صبح راحت بخوابد!

چند روزي از انتشــار خبر دستفروشي آتوسا عباســي كه از قهرمانان دوچرخه سواري بوده، ميگذرد كه ميبينيم فدراسيون حكم مربيگري او را صادر ميكند. بعد از انتشــار اين خبر بود كه مســووالن فدراسيون كه البته تاكيد داشتند «موضوع آنطوري كه توسط همسر آتوسا عنوان كرده، نبوده،» به اين مساله ورود كردند و قول مجوز باشگاهداري را به او و همسرش دادند. ايــن در حالي بود كه همســر آتوســا به دليل دوپينگ محروم شــده بود و فدراسيون تاكيد داشت كه اظهاراتش همه واقعيت نيست. با اين حال بعد از اينكه فدراسيون اين قدم را در حل مشكل اين بانوي ركابزن برداشت، ميبينيم كه هيات تهران هم ايــن ركابزن را بهعنوان مربي منصوب كرد. بر اساس حكمي كه منتشر شده، رييــس هيات دوچرخه ســواري تهران در اين حكم عباسي را بهعنوان مربي غرب شهر تهران منصوب كرده و اين در حالي است كه تا پيش از بازيهاي داخل سالن آسيا، عباسي بهعنوان ملــي پوش در اردوي تيم ملي بوده و به خاطــر اينكه ركوردهاي الزم را به دست نياورده، از كاروان اعزامي بيرون مانده بود.

درخشش نخستين دختر لژیونر دوچرخهسوار­ي

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran