Iran Varzeshi

رکوردگیري از وزنهبردارا­ن با سبك و سیاق جهاني

- رضا عباسپور ‪Reza Abbaspour‬

11 وزنهبــردا­ر مليپوش كشــورمان در فاصله زماني كمتر از 40 روز تا آغاز رقابتهاي جهاني 2017 آمريكا بــا صالحديد كادر فني قرار است امروز در ركوردگيري رسمي كه براي مشخص شــدن منتخبان اعزامي به مسابقات جهانــي تدارك ديده شــده روي تخته رفته و توان ركورديشان را محك بزنند.

اردوي ســه هفتهاي ســطح درياي تيم ملي وزنهبرداري بزرگساالن امروز (چهارشنبه ۳ آبان ماه) در شهرســتان بابلســر با برگزاري ركوردگيري رســمي از 11 مليپوش حاضر در تركيب اردويي تيم ملي به پايان میرسد. البته اين قطعــا پايان كار مليپوشــان وزنهبرداري كشورمان نيست زيرا محسن بيرانوند سرمربي تيم تصميم گرفتــه ركوردگيري ضمن محك فني وزنهبــردا­ران از لحاظ ركوردي شــرايط آمادگــي آنها را بعد از اتمام اين مرحله از اردو ســنجيده و در نهايت تركيــب اصلي تيم ملي وزنهبرداري ايران اعزامي به رقابتهاي جهاني 2017 آمريــكا را در فاصله زماني كمتر از 40 روز تا شروع اين مسابقات ببندد.

طبــق برنامهريــ­زي انجام شــده و براي گزينش نفرات اعزامــي به رقابتهاي قهرماني جهان در آمريــكا، ركوردگيري از ســاعت 5 بعد از ظهر در ســالن ورزشي «شهيد نوبخت» بابلســر برگزار ميشــود تا با خط خوردن يك مليپوش از جمع اردونشــين­ان تقريبا تكليف مسافران آمريكا مشخص شود. مجيد عسگري در دســته 69 كيلوگرم، كيانوش رســتمي و علي ميري در دســته 5۸ كيلوگرم، ســهراب مرادي و ســيد ايوب موســوي در دســته 94 كيلوگــرم، محمدرضا براري، علي هاشــمي و عليرضا ســليماني در دســته 105 كيلوگرم و در نهايت بهداد سليمي، سعيد علي حسيني و همايون تيموري در دسته +105 كيلوگرم 11 وزنهبرداري هســتند كه قرار است امروز بعد از ظهر روي تخته رفته و با مهار وزنههاي انتخابي از سوی كادر فني وضعيت آمادگي خود را قبل از اعزام به رقابتهاي جهاني در ميداني رسمي محك بزنند.

مليپوشان باقيمانده از جمع اردونشينان جهاني وزنهبــردا­ري فردا پنجشــنبه 4( آبان مــاه ) به تهران برميگردند و تــا روز اعزام به مســابقات قهرماني جهان، تمرينــات خود را در اردوگاه تيمهــاي ملي وزنهبرداري مجموعه ورزشي آزادي تهران ادامه ميدهند. بيترديد چهرههاي شــاخص اين ركوردگيري ســواي اينكــه ميتوانند جواز حضــور در رقابتهاي جهاني را كســب كنند با حفــظ آمادگي خود در زمان باقيمانده تا مســابقات قهرماني جهان ميتوانند جزو برترينهاي اين دوره از پيكارها بوده و خود را به عنوان مدعي كســب يكي از سكوهاي قهرماني جهان معرفي كنند.

رقابتهاي قهرماني جهان از تاريخ ششم آذر ماه در شــهر آناهيم آمريكا آغاز ميشــود؛ رقابتــي كه بــدون حضور 9 كشــور مدعي و عنوانــدار در رشــته وزنهبــردا­ري مثل چين، روسيه و قزاقستان اينگونه پيش بيني ميشود كه پديدههــاي نوظهوري از دلــش به دنياي وزنهبرداري معرفي شود. تيم ملي وزنهبرداري ايران نيــز البته به عنوان يــك مدعي در اين دوره از رقابتها حضور پيدا ميكند. مدعي كه امروز و بعد از مشخص شدن وضعيت ركوردي مليپوشان شرايطش براي حضور در اين دوره از مســابقات تقريبا نهايي و مشخص ميشود، هرچند ميشــود پيش بيني كــرد تفكر و نظر قطعي كادر فني در خصوص اســتخوانب­ندي اصلي تيم اعزامی به جهت كسب نتيجه ايدهآل در« آناهيم» بيشــتر حول و حوش اوزان 5۸، ‪105 49،‬ و +105 كيلوگــرم اســت، زيرا در اين اوزان مليپوشــان صاحبنــام و عنوانداري حضور دارند كه قطعا ميتوان به كســب مدال و درخشــش آنها در آمريكا با توجه به ســابقه و نتايــج خوبي كه در گذشــته و در اين اوزان كســب كردهاند براي كشــورمان اميدوار بود؛ چهرههايي شاخص در اوزان ذكر شده كه حتي ممكن اســت در همين مســابقه ركوردگيري نيمنگاهي هم به شكســتن ركوردهاي دنيا در اوزان خود داشته باشند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran