Iran Varzeshi

عصر رونالدو و مسي تازه شروع شده است!

-

زیدان جایزهاش را از رانیري گرفت كه پارسال اول شد بوفون جایزهاش را از پیتر اشمایکل، دروازهبان سابق منچستر گرفت

كريستيانو رونالدو، ستاره رئال مادريد توانست با پيشــي گرفتن از ليونل مسي و نيمار، جايزه بهترين بازيكن ســال فيفا را براي دومين سال پياپي از آن خود كند.

رونالــدو كه ســال گذشــته هم اين عنوان را كســب كرده بود، در لندن جايزه را دريافــت كــرد. رونالدو در يك ســال گذشته با رئال مادريد براي سومين بار در چهار ســال اخير فاتح ليگ قهرمانان شد و براي نخســتين بار در پنج سال گذشته هــم قهرمان الليگا شــد. او همچنين جام باشگاههاي جهان را كسب كرد.

رونالدو در فينال ليــگ قهرمانان دو گل به يوونتــوس زد و كمك كرد تيمش 4 بــر يك پيروز شــود. او همچنين با 12 گل بهترين گلزن اين رقابتها شــد. براي اين جايــزه، عملكرد بازيكنان از 20 نوامبر 2016 تا 2 جوالي 2017 بررسي ميشود و مربيــان و كاپيتانهــ­اي تيمهاي ملي، خبرنگاران و طرفداران كشورهاي مختلف ميتوانند در آن راي بدهند. مسي و رونالدو كاپيتانهاي آرژانتين و پرتغال هســتند و امســال هم مانند سال گذشته، به هم راي ندادند.

رونالــدو 43/16 درصــد آرا را از آن خود كرد و ليونل مســي با 19/25 درصد و نيمار بــا 6/97 درصد در ردههاي بعدي قرار گرفتند. رونالدو پس از دريافت جايزه گفت: «از شما كه به من راي داديد خيلي ممنونم. ميخواهم از لئو و نيمار كه اينجا هســتند نام ببرم. همچنيــن از طرفداران رئــال مادريــد، همتيميهايـ­ـم، مربيام و رييس باشــگاه اســم ببرم كه در سالي كه گذشــت از من حمايت كردند. پس تشكر از همه شــما! من دو سال اســت كه اين جايزه را ميبرم. ايــن لحظهاي عالي براي من است.»

اين بازيكن رئال مادريد اميدوار است كــه توپ طالي 2017 را هــم از آن خود كند و به ركورد 5 توپ طالي مسي برسد. پيشتر جوايز تــوپ طال و بهترين بازيكن فيفــا با هم ادغام شــده بود اما دو ســال است كه اين دو جايزه به صورت جدا داده ميشوند، چراكه فيفا همكارياش با مجله فرانسفوتبا­ل را قطع كرده است.

رونالدو درباره رقابتش با مسي بر سر جوايز انفــرادي گفت: «من بــا لئو رقابت نميكنم. ما در يك دوره با هم هســتيم. او پنج بار اين جايزه را برده و من هم پنج بار. من خوشحالم. در بهترين باشگاه دنيا بازي ميكنم و ميتوانــم ثابت كنم كه هنوز در سطحي باال هستم.»

او ســپس به شــوخي گفت كه دوره كريستيانو و مسي تازه شروع شده است.

زينالدين زيــدان، مربي رئال مادريد هــم جايزه بهترين مربي ســال را دريافت كرد. او توانست بر ماســيميلي­انو آلگري از يوونتوس و آنتونيو كونته از چلســي غلبه كند. هر سه مربي فاتح ليگ شده بودند.

آراي قاطع بوفون از امســال همچنين جايــزه بهترين دروازهبان هم داده ميشــود كه اين جايزه را جيانلوييجي بوفون به دســت آورد. او همچنين براي نخســتين بار در يك دهه گذشــته، توانســت در فهرســت بهترين بازيكنان فيفا حضور پيدا كند.

بوفــون يوونتــوس را بــه ششــمين قهرماني در ســري آ رســاند و توانست در ليــگ قهرمانان 600 دقيقه متوالي را بدون گل خورده سپري كند. اين بازيكن 93ساله در رقابــت با كيلور نابــاس دروازهبان رئال مادريد و مانوئل نوير دروازهبان بايرن مونيخ اين عنوان را كســب كــرد. بوفون 42/42 درصد آرا را به دســت آورد، يعني به ميزان مجموع آراي مانوئل نويــر و كيلور ناباس. نويــر 32/32 درصد راي را كســب كرد و نابــاس 10/2 درصد. تيبو كورتوا هم 9/09 درصد به دست آورد. جيانلوييجي دوناروما از ميالن هم حتي يك راي كسب نكرد.

بوفون گفت: «خيلي خوشحالم. برايم افتخار بزرگي اســت كه ايــن جايزه را در اين سن به دست بياورم. فكر ميكنم سال گذشــته فصلي رويايي بــراي يوونتوس و من بود. اميدوارم امسال عملكرد بهتري با يوونتوس و تيم ملي داشته باشم.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? سال بیست و یکم چهارشنبه 3 آبان ‪5 1396‬ صفر 1439
سال بیست و یکم چهارشنبه 3 آبان ‪5 1396‬ صفر 1439

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran