Iran Varzeshi

رونالدو و «بهتريني» كه هنوز در راه است

- پیتر استانتون ‪Peter Staunton‬

كريستيانو رونالدو يك بار ديگر بهترين بازيكن دنيــا لقب گرفت. ايــن يك واقعيت است حتي اگر در حال حاضر اينگونه به نظر نرسد. چشــمتان را دور اروپا بچرخانيد و آن وقت شــايد بگوييد كه ليونل مسي يا كورين دبروين، دريس مرتنس، تياگو آلكانتارا، نيمار، هري كين، روبرت لواندوفســ­كي يا ادينسون كاواني به خاطر وضعيت فعليشان شايستگي بيشتري براي كسب اين جايزه دارند اما اين رونالدو و شــايد تنها مسي باشند كه بتوانند ادعا كنند بهترين هستند، بدون آنكه در واقع در بهترين دوران حرفهشان باشد.

نونو گومژ، همتيمي سابقش در پرتغال ميگويــد: «رونالــدو تا اين مقطــع از فصل به اندازه مســي گل نزده اســت اما او فصلي حيرتآور داشــت و ليگ قهرمانان را برد. در ابتــداي فصل او محروم بود و به همين دليل بازيهاي زيادي را از دســت داد اما من فكر ميكنم كه او دارد برميگردد. فكر ميكنم كه اين فصل هم دوباره برايش فصلي فوقالعاده شــود. براي ما پرتغاليها اينكه كريستيانو در چه وضعيتي به جام جهاني برسد بسيار مهم است.»

شكي نيســت كه آمار تنها يك گل در 5 بازياش در الليگا تأثير بســزايي در شروع نه چندان ايدهآل رئــال مادريد در اين فصل داشته است. يكشنبه شب كريس يك نمايش ضعيــف ديگر در الليگا برابــر ايبار ارائه كرد و نتوانســت دروازهبان حريف را به دردســر بينــدازد. آمــار او در اروپا بهتر بــوده و با 4 گل در صدر جدول برترين گلزنان اســت اما آزمونهاي ســختتري پيش روي رئال قرار دارد. چيــزي كه رونالدو در ســالهاي اخير بارهــا و بارها آن را نشــان داده اين بوده كه هرچــه بازي بزرگتر باشــد، احتمال اينكه او در آن موفقتر باشــد بيشتر است. اين مسي اســت كه بــا 36 گل زده در ســال ،2017 بهترين گلزن جهان محســوب ميشــود اما گلهــاي او در نهايت چه ارزشــي خواهند داشــت؟ زماني كه مسي گل ســوم بارسلونا را در الكالســيك­وي فصل گذشته در برنابئو زد و پيراهن شــماره 10 خود را رو به سمت هواداران رئال مادريد گرفت، لحظه نماديني شــد. با اين حال اين رونالدو بود كه قهرمان ليگ شد و نخستين قهرمانياش در الليگا از سال 2012 و نخســتين دوگانه رئال مادريد در اروپا و اســپانيا بعد از 60 ســال را تجربه كرد.

عــالوه بر ايــن رونالدو در طول ســال 2017 لحظــات نمادين بيشــتر و به مراتب مهمتري داشته اســت. او مشابه شادي پس از گل مسي را در ســوپر جام اسپانيا با زدن گلي تماشــايي در نوكمپ تكرار كرد كه اين گل دراماتيكتر بود. عالوه بر اين او هر ســه گل برد تيمش در شهرآورد مادريد در آخرين مصاف با اتلتيكوماد­ريد در ويسنته كالدرون را به ثمر رساند. او در ماه دسامبر هم در فينال جام باشــگاهها­ي جهان مقابل كاشيما آنتلرز هتتريك كرد. با ايــن حال گلزني در فينال ليگ قهرمانان اروپا بود كه سبب شد رونالدو براي دومين سال متوالي بهترين بازيكن دنيا شود. او فصل گذشــته در هشت بازي اولش در ليــگ قهرمانــان تنهــا 2 گل زده بود اما بدون شــك بزرگترين عامل در رسيدن رئال به قهرمانی بود. رونالدو در بازي رفت مرحله يك چهارم نهايي برابر بايرن مونيخ دو گل زد و در بازي برگشت همان مرحله سه گل زد.

در بازي رفت مرحلــه نيمه نهايي برابر اتلتيكوماد­ريد دوباره هتتريك كرد. در نهايت در فينالي كه خيليها آن را زماني براي پايان انتظار طوالني مدت يوونتوس براي فتح اروپا ميدانســتن­د، رونالدو دو گل ديگر زد. شايد در ابتداي فصل گذشــته مسي بيشتر گل زد و ديگــر بازيكنان رئال بخصوص لوكا مودريچ عملكرد بهتري داشتند اما نبايد اين واقعيت را فراموش كرد كه جامها و افتخارات باارزش تا ماههاي مه و ژوئن داده نميشود.

پس امسال هم نبايد فريب شروع ضعيف رئال را خــورد. اين تيم مســتعد اوجگيري دوباره در فصل بهار است و نبايد تعجب كرد اگر رونالدو اين فصل هم تمام تحليلهايي كه اكنون دربارهاش انجام ميشــود را به سخره بگيرد و نشــان دهد «بهتريــن» هنوز در راه است. منبع: سایت گل

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran