Iran Varzeshi

سجاد از استقالل ميرود؟

-

اگر بخواهيم ســتارههاي استقالل در شــهرآورد اخير را نــام ببريم، اميد نورافكن بي شــك يكــي از اين مردان تاثيرگذار اســت. بازيكني كه ســهم و نقشــي انكارناپذي­ر در پيــروزي 3 بر 2 فصل پيش آبيها داشــت و توانســت بســياري از حمالت پرســپوليس را در ميانه زمين خنثي كند و به سدي رسوخ ناپذير در ميانه ميدان بدل شود.

نورافكن پس از برد بزرگ استقالل از ســوي بســياري از كارشناسان مورد تحســين قــرار گرفــت و در آناليزها مشــخص شــد كه وي تا چه اندازه در انجام مسووليتهاي فنياش موفق بوده و توانسته تمام دستورات تاكتيكي را مو به مو انجام دهد.

نورافكــن، همان هافبــك دفاعي ســختگير شــهرآورد 84 اما به احتمال 09درصد در بازي عصر پنجشنبه غايب است و استقالل بار ديگر در غياب او گام به ميدان بازي با رقيب ســنتي خواهد گذاشت.

دليل اينكه نورافكن تنها 01درصد شانس براي رســيدن به اين بازي دارد اين اســت كه با مصدوميت مواجه شده و خيلي بعيد اســت كه پــس از انجام آزمايشهاي تازهاي كه امروز روي پايش انجام ميشود، بتواند به بازي پنجشنبه برسد.

به احتمال 09درصد وينفريد شفر بايــد تركيب اســتقالل را در غياب اين بازيكن چيدمان كند. البته شــفر عالقه چنداني هم به اميد نشــان نميداد. اين مربــي آلماني از وقتي ســكان هدايت اســتقالل را به دست گرفته روي خوش به اين بازيكن نشــان نداده است. گرچه نورافكن بــا مصدوميتهاي­ي هم مواجه بوده اما بعيد به نظر ميرســد كه اگر او به شــرايط ايدهآل برسد جزو بازيكناني باشد كه شــفر روي او به شدت حساب كنــد. بنابر ايــن نورافكــن را نه فقط مصدوميت از بازي بزرگ با رقيب سنتي دور كــرده، بلكه هميــن بيعالقگيها را بايــد دليــل دور شــدن او از جدال ســنتي هشــتاد و پنجم دانست. شايد اگــر نورافكن مصدوم نبود و در تفكرات آقاي شفر جاي داشــت، ميتوانست به يكي از اهرمهاي كسب موفقيت در اين بازي بدل شود. اما استقالل با زوج اميد ابراهيمي و فرشــيد باقــري گام به اين بازي خواهد گذاشت.

ســجاد شــهباززاد­ه احتمــاال از استقالل ميرود. يكي دو هفته قبل نام سجاد در فهرست كســاني قرار گرفت كه گويا وينفريد شفر عالقهاي به ادامه همكاري با آنها ندارد اما آن فهرست را نه كسي تاييد كرد نه تكذيب.

حاال امــا روايت جديــدي درباره شــماره 10 اســتقالل وجــود دارد و گفته ميشود چون ســجاد امسال هم در اســتقالل شــرايط خوبي نداشته و تبديل به يك نيمكتنشــي­ن شده است از وضعيت خود در تيم استقالل راضي نيست. به اين ترتيب به نظر ميرسد او در صورت ادامه ايــن روند بايد به فكر جدايي از استقالل باشد.

كارشناســا­ن فوتبال معتقدند كه استقالل نياز به يك بازيكن تمام كننده دارد و هيــچ كــدام از بازيكنان فعلي اســتقالل اين خصوصيــت را ندارند به همين دليل شايد بازيكنان ناراضي كه مورد تاييد شفر هم نيستند از استقالل بروند و به جــاي آنها در نيم فصل دوم استقالل بازيكني را جايگزين كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran