Iran Varzeshi

هت تريك سهراب؛ کري بهداد و سعید

کوالك در رکوردگیري تیم ملي وزنهبرداري

- محسن وظیفه ‪Mohsen Vazifeh‬

رکوردگیري تیم ملي وزنهبرداري براي مسابقات جهاني آمریکا با حضور پر شور عالقهمندان به این رشته در اردوي تیم ملي در بابلســر برگزار شد. در این رکوردگیري سهراب مرادي رکورد یک ضرب، دو ضرب و مجموع دنیا را شکست تا هتتریک کند. کري بهداد سلیمي و سعید علي حسیني در سنگین وزن و همچنین غیبت کیانوش رستمي از دیگر نکات مهم این رکوردگیري بود.

در این رکوردگیری بهداد سلیمي، سعید علي حسیني، ســهراب مرادي، محمدرضا براري، علي هاشــمي، علیرضا ســلیماني، علــي میري، مجید عســگري، ایوب موســوي و همایون تیموري حضور داشــتند و تنهــا غایب آن طبق معمول کیانوش رستمي بود. کادر فني قبل از رکوردگیري اعالم کرده بود که هر 11 وزنهبردار در رکوردگیري شرکت ميکنند و از بین آنها هشت نفر اعزامي به مسابقات قهرماني جهان مشــخص ميشــوند که در هنگام رکوردگیري تمام وزنهبردارا­ن به غیر از رستمي وزنه زدند.

در دســته ۴9 کیلوگرم کلي اتفــاق عجیب رخ داد و ســهراب مرادي ابتدا با ثبت وزنه 190 کیلوگرم به طور غیر رســمي رکورد یک ضرب دنیا را شکست. رکورد یک ضرب دنیا با 188 کیلوگرم در اختیار آکاکیوس از یونان است که سهراب مرادي در رکوردگیري تیم ملي دو کیلوگرم بیشتر از رکورد دنیا و 3 کیلوگرم بیشتر از رکورد المپیک را باالي ســر برد. رکورد یک ضرب دسته ۴9 کیلوگرم در بازيهاي المپیک با 187 کیلوگرم در اختیار کوروش باقري اســت. او در ادامه در دو ضرب هم وزنه 235 کیلوگرم را باالي سر برد که 3 کیلوگرم بیشــتر از رکورد دنیا است. سهراب مرادي با ثبت 52۴ کیلوگرم در مجموع، 12 کیلوگرم رکورد مجموع دنیا که در بازيهاي داخل سالن خودش آن را شکسته بود ارتقا داد تا در رکوردگیري تیم ملي هتتریک کرده باشــد. در این دســته سید ایوب موسوي هم ۴71 کیلوگرم در یک ضرب و 217 کیلوگرم در دو ضرب را باالي سر برد.

در دسته فوق ســنگین هم کريخواني بهداد سلیمي و سعید علي حســیني در نوع خود جالب توجه بود. بهداد ســلیمي در یک ضرب در حالي وزنه 208 کیلوگرم را باالي ســر برد که بعد از او سعید علي حسیني با 210 کیلو گرم آمادگي باالي خود را براي مســابقات جهاني آمریکا نشــان داد. در دو ضــرب هم هر دو قهرمــان پوالدین ایران روي وزنــه 253 کیلوگرمي توقف کردند تا بهداد با مجموع 16۴ کیلوگرم و ســعید علي حسیني با مجموع 36۴ کیلوگرم به کار خود پایان بدهند. همایون تیموري هم در فوق سنگین وزنه 200 کیلوگرمي را ثبت کرد.

کیانــوش که در ایــن اردو هم براســاس برنامهریزي خــودش و برادرش حضور دارد، صالح ندید در رکوردگیري تیم ملي براي مسابقات جهاني حضور پیدا کند اما در دسته 85 کیلوگــرم علي میــري 160 کیلوگرم را در یک ضرب و 202 کیلوگرم را در دو ضرب باالي سر برد.

در دسته 105 کیلوگرم علیرضا سلیماني 183 کیلوگرم در یک ضرب و 222 کیلوگرم در دو ضرب و علي هاشــمي در یک ضــرب 185 کیلوگرم و در دو ضرب 228 کیلوگرم را باالي ســر بردند. محمد رضا براري هم در این دسته در یک ضرب 183 کیلوگرم را در هر ســه حرکت رها کرد اما در دوضــرب 220 کیلوگرم را باالي ســر برد تا در مجموع رکوردي برایش ثبت نشود.

مجید عسگري هم در دسته 77 کیلوگرم در یک ضرب 3۴1 کیلوگرم و در دو ضرب با ثبت 179 کیلوگرم و مجموع 322 کیلوگرم آمادگياش براي مســابقات جهاني آمریکا را نشان داد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran