Iran Varzeshi

حسيني:بااوكتاويو­ميتوانيمقه­رمانشويم

-

پيمان حســيني، دروازهبــا­ن تيم ملي فوتبال ســاحلي تأكيد كــرد كه اين تيم در جــام بين قــارهاي قصد تكــرار قهرماني با ماركو اوكتاويو را دارد. او درباره شــرايط تيم ملي فوتبال ســاحلي پيش از مسابقات جام بين قــارهاي ميگويد: «شــرايطمان خيلي خوب اســت و تيم به مرز آمادگي رســيده. هرچنــد وقت براي آمادهســاز­ي بــا توجه به مســابقات ليــگ كم بود. بــا اين حال با توجه به شــناخت و اعتمــادي كه بازيكنان و كادرفني بــه همديگر دارنــد، خيلي زود هماهنگي ايجاد ميشــود. جام بين قارهاي هم كه هر ســال برگزار ميشود و تيم ما به خوبي از اين مسابقات و تيمها شناخت دارد. هدف ما هم در مســابقات بين قارهاي صعود به مرحله بعدي و ســپس قهرماني اســت و اميدوارم بتوانيم از اعتبــار فوتبال ايران در اين مسابقات دفاع كنيم.»

وي در خصــوص اينكه برگزاري چنين تورنمنتي پس از مسابقات فشرده ليگ برتر فوتبال ساحلي را چطور ارزيابي ميكند و آيا تمرينات اوكتاويو توانســته مليپوشان را از زير فشــار ليگ خارج كند، ميگويد: «ليگ فوتبال ســاحلي ايران، يكي از باكيفيتتري­ن ليگهاي دنيا اســت. بــا برنامهريزي خوب فدراســيون فوتبــال و دپارتمــان فوتبــال ســاحلي ليگي با كيفيت و منظم را پشــت سر گذاشــتيم كه اســتعداده­ا و جوانهاي خوبي شــناخته شــدند. همين ليگ باعث شد تيم ملي خوبي داشــته باشيم اما چون ليگ فرسايشــي و طوالني مــدت بود، يك مقدار مصدوميت و خستگي در بچهها وجود دارد. با اين حال به خوبي ريكاوري ميكنيم و اوكتاويو هم خودش يك بدنســاز و مربي خيلي حرفهاي است كه از بدنهاي بازيكنان شــناخت دارد. بنابراين با يك شرايط خوب در امارات حاضر خواهيم شد.»

دروازهبان تيم ملي فوتبال ســاحلي در پاسخ به اين ســوال كه كداميك از تيمهاي همگروه ايران (پاراگوئه، مكزيك و روســيه) ميتوانند در جام بين قارهاي براي تيم ملي مشكلساز شــوند، ميگويد: «روسيه رقيب سنتي ما اســت و مكزيك و پاراگوئه هم از تيمهاي خوب دنيا هستند. مسلما بازيهاي راحتي نداريم و هر بازي براي ما حكم فينال را دارد، چون خوب اســت كه بهعنوان تيم اول بــه مرحله بعد برويــم. برزيل در گروه ديگر، يك ســطح باالتر از همه تيمها است و بــه نفع ما خواهد بود كه بهعنوان تيم اول راهي مرحله بعدي شــويم. دوســت داريم مانند سال گذشته در فينال با برزيل روبه رو شــويم اما مانند سال گذشته نتيجه نگيريم. ميخواهيــم كه با برد خوب مقابل برزيل در فينال، قهرمان جام بين قارهاي شويم و اين قهرماني را كه براي نخســتين بار با اوكتاويو به دست آورديم، تكرار كنيم.»

حســيني در واكنش به اين مساله كه ايران تيم ســوم جام جهاني است و به نظر ميرسد بيدردسر راهي مرحله بعدي شود، ميگويد: «ســومي جهــان عنواني خوب و بزرگ بود اما نبايــد فراموش كنيم كه جام جهانــي براي ما شــرايط متفاوتي داشــت. ما قرعــه خوبي داشــتيم، بازيهاي حذفي خوب بود و در مرحله يك هشــتم نهايي هم با تيمهاي بزرگ رو به رو نشــديم. شــرايط ايدهآل بود كه بتوانيم ســوم جهان شويم و به نظرم با توجــه به تواناييهاي­ي كه در تيم ما وجود دارد، كف عنوان را كســب كرديم، چون حداقل حقمان فينال بود. با اين حال فكر ميكنم نبايد با اين عنوان مغرور شويم. به جز برزيل كه يك پله باالتر از همه است، بقيه تيمها در يك سطح قرار دارند. ما اكنون آمادگي خوبــي داريم و بايــد تالش كنيم. مقابل برزيل هم چيزي كم نداريم و امســال به دنبال شكســت آنها هستيم. ساير تيمها نيز در يك ســطح هســتند كه يك روز ما روسيه را شكست ميدهيم و يك روز روسيه ما را مغلوب ميكند. فكر ميكنم با روســيه سه برد، سه باخت هســتيم و براي پيروزي

هدف ما هم در مسابقات بین قارهاي صعود به مرحله بعدي و سپس قهرماني است و امیدوارم بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران در این مسابقات دفاع كنیم. فکر ميكنم با روسیه سه برد، سه باخت هستیم و براي پیروزي باید با تمركز به میدان برویم تا بتوانیم به موفقیت برسیم

بايد با تمركز به ميــدان برويم تا بتوانيم به موفقيت برسيم.»

حســيني كــه يكــي از بهتريــن دروازهبانه­ــاي فوتبال ســاحلي در جهان است، درباره حمايت از اين رشته ورزشي هم صحبت ميكند: «از حاميان فوتبال ساحلي تشــكر ميكنــم و اميدوارم باز هم بيشــتر حمايت كنند. اين درست كه تحوالت در اين چند ســال زياد بوده اما بچهها باز هم توجه بيشــتر ميخواهند. فدراســيون خوب عمل كرده است اما اميدواريم شــرايط ايدهآلتر شــود و پاداشهاي جام جهاني را پرداخت كنند تا تيم روحيه بيشتري بگيرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran