Iran Varzeshi

برانكو: پيروزي نيم بر صفر هم خوب است

شفر ميخواهد تهاجمي بازي كند؟ دمش گرم

-

در اين چند روز بارها و بارها پاي صحبتهاي ســرمربي پرســپوليس نشســتيم و او هر بــار بيآنكه به پيشبيني تن بدهد، از حساســيتها و جذابيتهاي شــهرآورد گفت. اين همصحبتي در سالن كنفرانس سازمان ليگ و با پيام تسليت برانكو به مناسبت درگذشت زندهياد ابراهيم آشتياني آغاز شد: «درگذشت مرحوم آشــتياني را تسليت ميگويم. اين اتفاق تلخ براي ما يك فقدان بزرگ در آستانه بازي با استقالل است.» پروفسور سپس از پرسپوليس و شــهرآورد و رويارويي دوباره با وينفريد شفر آلماني گفت؛ اين بار در ليگ برتر ايران، نه بوندسليگاي دو.

*** بازي با اســتقالل: همه ما براي ايــن بازي هيجان داريــم و بيصبرانه منتظرش هســتيم. اين بزرگترين شــهرآورد آسياســت و همه مــا از حضور در آن خوشــحاليم. ميدانيم كه اين بازي چقدر براي هواداران ما بزرگ و بامعني اســت و خيلي وقتها نتيجهاش از قهرماني هم مهمتر ميشود.

پيشبيني نتيجه: بارها گفتهاند كه شــهرآورد يك بازي خاص اســت و برنده آن از قبل مشــخص نيســت. نتيجهاش هم ارتباطي با جايگاه تيمها در جدول ندارد. اين بازيكنان هستند كه با روح تيمي و بازي تيمي در زمين تصميم ميگيرند. من مطمئن هســتم بازيكنانم لحظهاي كمكاري نميكنند و به فكر شــاد كردن دل هواداران هستند. بهعنوان يك مربي افتخار ميكنم كه در اين بازي حضور دارم.

غايبان پرسپوليس: در شهرآورد مصدوميت و سردرد و پا درد معنا نخواهد داشــت و همه با تمام وجود سالم و سالمت هســتند. طارمي را كه محروم است، در ايــن بازي نداريم، احمدزاده به دليل عمل جراحي حضور ندارد و احمد نوراللهي هم هنوز حق بازي ندارد. بقيه بازيكنان سالم و سالمت و در رقابت با يكديگر هستند.

بازي تهاجمي: طبيعي اســت كه به پيروزي فكر ميكنيم. ميدانيم سخت اســت اما فقط براي برد، برد و بــرد به زمين ميرويم. البته بــازي مقابل هر تيمي سختيهاي خودش را دارد اما شهرآورد انگيزههاي خاص خودش را ميطلبد. در اين بازي بايد قلبها داغ و ذهن و مغز خنك باشد.

بــازي پرگل: نميتوانم پيشبيني كنم كه چنــد گل ميزنيم اما مطمئن باشيد فقط به پيروزي فكر ميكنيم و تعداد گلها مهم نيست. حتي اگر نيم بر صفر هم برنده شويم، خوب است.

شكست در شهرآورد قبل: در آن بازي ما در 5 دقيقه شكست خورديم و موقعيتهای زيادي را از دســت داديم. آن 5 دقيقه در نيمه اول بود و شــايد اين بار 5 دقيقه در نيمه دوم رقم بخورد. طبيعي اســت كه روي اين مسائل كار ميكنيم و من تمركز و آرامــش را همين حاال بين بازيكنان ميبينم اما ميدانيد كه انگيزه و هيجان بين بازيكنان و هواداران چقدر باالســت و مقابل صد هزار تماشاگر نميتوان با آرامش زياد كار كرد.

ستارههاي پرســپوليس: براي اين بازي روي تجربه سيدجالل، شجاع و ماهيني حساب كردهام و اطمينان دارم ضعفهايي كه قبال بود، ديگر اتفاق نميافتد. غافلگيري: خواهيد ديد كه پرسپوليس چطور غافلگيرتان خواهد كرد. برانكو باتجربهتر از شفر: شايد بگوييد شفر تا حاال در شهرآوردهاي ايران نبــوده و در اين مورد تجربهاش از من كمتر اســت اما من اين موضوع را اصال قبول ندارم. شــفر تجربه زيادي دارد و ســالها در آلمان، تايلند و امارات مربيگري كرده. او تيم كامرون را قهرمان آفريقا كرد و شــهرآورده­اي بزرگ و مختلفي را تجربه كرده. من كه فكر ميكنم او تجربيات زيادي دارد.

استقالل تهاجمي: شفر يك مربي آلماني اســت و فلســفه فوتبال آلمان، تهاجمي. او بهعنوان يــك مربي واقعي روي همه فازهــاي بازي از جمله دفــاع، ميانه زمين و خط حمله حســاب ميكند و حتما ميخواهد با بيشترين تعداد ضربه آخر را بزند كه بايد بگويم دمش گرم.

ســهم برابر ميزبــان و ميهمان: شــهرآورد ايــران زيباتر از حد معمول اســت. طبيعي اســت كه طبق قانون ميزبان بايد 90 درصــد و ميهمان 10 درصد تماشــاگر داشته باشــد اما چيزي را هم كه در بازي پرسپوليس و استقالل ميبينيم، زيباســت. پرســپوليس و اســتقالل قبول كردهاند كه سكوهاي تماشاگران نصف نصف باشد و هر چند ميدانيم كه ميتواند طور ديگري هم باشد اما اين خيلي خوب است كه پرسپوليس و استقالل در كنار فدراسيون چنين تصميمي گرفتهاند. آنها اين تصميم را به خاطر هواداران گرفتهاند كه به نظرم خيلي خوب است.

 ??  ?? چپ و راســت پرسپوليس در بازي فردا شــرايط ويژهاي خواهند داشت. ماهيني كه در شــهرآورد قبلي هافبك دفاعي بــود حاال ميخواهد در پســت خودش بدرخشــد و به اندازه كافي انگيزه شخصي دارد. انصاري هم كه در بازي برگشــت فصل قبل دريبل بــدي از كاوه رضايي خورد و روز...
چپ و راســت پرسپوليس در بازي فردا شــرايط ويژهاي خواهند داشت. ماهيني كه در شــهرآورد قبلي هافبك دفاعي بــود حاال ميخواهد در پســت خودش بدرخشــد و به اندازه كافي انگيزه شخصي دارد. انصاري هم كه در بازي برگشــت فصل قبل دريبل بــدي از كاوه رضايي خورد و روز...
 ??  ?? از بازي نكــردن نوراللهي اطمينــان داريم اما وقتي ربيــع خواه كاور سفيد ميپوشد بايد به تركيب برانكو شــك كرد. از اين تصوير ميتوان
نتيجــه گرفت ربيعخواه روي نيمكت مينشــيند و احتماال برانكو با يك هافبك دفاعي بازي ميكند اما شــايد در آيتمهــاي تاكتيكي...
از بازي نكــردن نوراللهي اطمينــان داريم اما وقتي ربيــع خواه كاور سفيد ميپوشد بايد به تركيب برانكو شــك كرد. از اين تصوير ميتوان نتيجــه گرفت ربيعخواه روي نيمكت مينشــيند و احتماال برانكو با يك هافبك دفاعي بازي ميكند اما شــايد در آيتمهــاي تاكتيكي...
 ??  ?? اين بهترين عكس تمرين آخر پرســپوليس قبل از شهرآورد است. منشا مثل ورزشــكارا­ن رشته كيكبوكسينگ به سمت مسلمان يورش برده و غير از ترس مسلمان چهره ماهيني كه به وجد آمده از انگيزه و شوق منشا براي درخشش در بازي امروز حكايت ميكند. مسلمان هم تنها بازيكني است كه...
اين بهترين عكس تمرين آخر پرســپوليس قبل از شهرآورد است. منشا مثل ورزشــكارا­ن رشته كيكبوكسينگ به سمت مسلمان يورش برده و غير از ترس مسلمان چهره ماهيني كه به وجد آمده از انگيزه و شوق منشا براي درخشش در بازي امروز حكايت ميكند. مسلمان هم تنها بازيكني است كه...
 ??  ??
 ??  ?? كمال كاميابي نيا شهرآورد برگشت فصل قبل را از دست داد و خيليها او را به خاطر آن اخطار بچگانه و محروميتش شماتت كردند. آن محروميت با شكست پرسپوليس مقتدر فصل گذشته مقابل تيم منصوريان خيلي به چشم آمد اما حاال كمال آماده جبران مافات است.
كمال كاميابي نيا شهرآورد برگشت فصل قبل را از دست داد و خيليها او را به خاطر آن اخطار بچگانه و محروميتش شماتت كردند. آن محروميت با شكست پرسپوليس مقتدر فصل گذشته مقابل تيم منصوريان خيلي به چشم آمد اما حاال كمال آماده جبران مافات است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran