Iran Varzeshi

راضي‌ام‌چون‌پول‌خوبي‌گرفته‌ام

سجاد استكي: پيشنهاد بارسلونا قطعي نشد

- آزاده پيراكوه ‪Azadeh Pirakouh‬

باز هم ترجيح داد در روماني بماند و حاال كه مدتي از اين تصميم گذشته، ميگويد شرايطش از پارسال هم بهتر شده و خوشحال است كه مانده اما اين رضايت دليلي براي ماندگارياش در ديناموبخار­ست و ليگ برتر هندبال روماني نيست. در برنامهاي كه براي خودش تعريف كرده، در پايان اين فصل از دينامو جدا ميشود و به تيم و ليگي بهتر ميرود. ترجيحش جايي است كه برادرش باشد اما اگر نشد، به اين جدايي تن ميدهد. سجاد استكي كه چند هفته قبل مصدوم شد؛ ميخواهد هفتههاي باقيمانده را خوب سپري كند تا باز هم پيشنهادهاي خوب از راه برسند. پايان دوران نقاهت بعد از مصدوميتي كه از ناحيه دست داشت، بهانهاي است براي تماس با برادر كوچكتر استكيها و صحبت درباره حال و هوايشان. دوران نقاهتتان را تمام كردهايد؟

حدود ســه، چهار هفتــه پيشا... كرم در يك بازي آســيب ديد و مــن هم در بازي بعد از ناحيه دســت آسيب ديدم كه براي من قدري جديتر بود چون استخوان دستم ترك برداشــت. در ايــن مدت درمانمــان را ادامه داديم. چند روزيست كه تمريناتمان را شروع كردهايم. خدا را شــكر، مشكل جدي نداريم و ميتوانيم بازي كنيم.

چرا خبر مصدوميتتان را دير اعالم كرديد؟

نميخواســت­م خيلي روي اين موضوع مانور كنيــم. بايد زودتر برميگشــتي­م و دلم نميخواست خبر مصدوميتمان خيلي بزرگ شود.

وضعيت تيمتان چطور اســت؟ ليگ امســال روماني برايتــان چطور پيش ميرود؟

تا اينجاي كار اول هســتيم. از نه بازي كه انجام دادهايم، هفت بــازي را بردهايم و با تفاضل گل اول هستيم. در ليگ اروپا هم يك برد داشــتهايم و چهار باخت كه همين نتايج نشــان ميدهد چقــدر كارمان براي امســال سختتر اســت. گروهي كه امسال در آن قرار گرفتهايم ســختتر از سال قبل است و امتياز گرفتن از آنها سخت شده است. حاال اميدمان به دور برگشــت اســت كه اگر بتوانيم نتيجه بگيريم. اگر هم نتوانستيم نتيجه بگيريم، ليگ امسال به خاطر تجربهاي كه به دست آورديم، برايمان خيلي خوب بوده است.

دفعه قبل كه با هم صحبت كرديم و زمان تصميمگيريت­ان براي فصل بعد بود، گفتيد در دينامو نميمانيد و به يك تيم بهتر ميرويــد. ميتوانيم بگوييم كه آن پيشنهادها خيلي جدي نبودند؟

پيشنهادهاي­ي داشتم اما بنا به داليلي رد كردم. يكي اينكه من قرارداد دو ســاله با دينامو داشــتم و اگر قرار بود جابهجا شــوم، بايد پيشــنهادي ميشد كه از لحاظ مالي باال بود و من ميتوانســت­م هم جدا شدن زودتر از موعد از دينامو را جبران كنم هم مبلغ خوبي برايم ميماند. ضمن اينكه در همين شــرايط دينامو پيشــنهاد مالي خوبي داد و براي سال دوم قراردادمان رقم خوبي پيشــنهاد كرد. در اين شــرايط بايد همه چيــز را كنار هم قرار ميدادم و انتخاب ميكردم. ضمن اينكه بودن كنار ...ا كرم برايم خيلي مهم بوده و هســت. وقتي در كشــور ديگري باشيد، مهم است كه يك عزيزي كنارتان باشــد. بــه همين دليل من منتظر بودم كه پيشــنهادي مطرح شود كه هر دويمان را بخواهد اما ســال قبل برخي تيمها من را خواســتند و برخي هما... كرم را ميخواستند.

يعنــي به خاطر برادرت پيشــنهاد بارسلونا را رد كردي؟

از طرف بارسلونا پيشنهادهاي­ي شد اما قطعي نشــد. البته االن هم از فرانسه و آلمان پيشــنهاد دارم اما بايد زمان بگذرد و در پايان فصل ببينم كه چقدر اين پيشــنهاده­ا جدي ميشــوند. فعال از حضــورم در دينامو راضي هســتم چون پول خوبي گرفتــهام. منتظرم ببينم در آينده چه اتفاقي ميافتد. انشــاءا... كه شرايط خوبي پيش بيايد. پس برادرت نقش تعيينكننده­اي در برنامهريزي و آينده ورزشيات دارد؟

صددرصــد. بودن كنــار ...ا كرم برايم خيلي مهم است اما همه دليلم اين نبود. براي پيشــنهاده­اي بعدي هم بايــد همه جوانب را بسنجم. خب همه تيمها به هر دوي ما احتياج ندارنــد. برخي از تيمها بازيكن در پســت من ميخواهند و برخي هم در پستا... كرم. قبول دارم كه به وجود آمدن اين شــرايط ســخت اســت. ما تالشمان را ميكنيم كه فصل بعد هم هر دو به يك تيم برويم اما اگر نشــد براي فصل بعد تصميم ديگري ميگيريم.

شــما همواره دربــاره اتفاقهاي فدراسيون هندبال نگران بوديد. در اين چند ماه اخير هــم اتفاقهايي افتاد كه باعث شــد آقاي رحيمي استعفا بدهند؛ اگرچه به نظر ميرســيد استعفايشــ­ان بيشتر صوري است.

اين چند وقت كلي شايعات پيش آمد. به نظرم آقاي رحيمي براي اقداماتي كه انجام داد، حق داشــت. روساي قبلي اين فدراسيون را داغون كرده و بدهي سنگيني گذاشته بودند كه پرداختش بســيار ســخت بود. من از لفظ صوري اســتفاده نميكنم. فكر ميكنم آقاي رحيمي به خاطــر اينكه خيلي تحت فشــار بودند، استعفا دادند كه البته بعد از آن ماجرا، شــرايط قدري تلطيف شد. شرايط هندبال به گونه ايست كه انتظار ميرود همه كمك كنند تا مســاله بدهيها تمام شــود و همه بتوانيم فدراسيون را باال بكشيم. من اميدوارم به زودي اين هجمه از روي فدراسيون برداشته شود.

اعزام تيم ملي به تونس لغو شــد، فكر نميكنيد اگر بچهها اعزام میشدند، هماهنگی بيشتری بين بازيكنان به وجود میآمد؟

تورنمنت تونس مسابقات خوبي است و از اين جهت كه بچهها بتوانند كنار هم باشند، ميتوانســت مفيد باشد اما از لحاظ فني تاثير خيلي مثبتي ندارد. بحرين، عربستان و تونس، تيمهايــي نيســتند كه بتوانند چيــزي به ما اضافه كنند. نميدانم فدراســيون به چه دليل تصميــم گرفت تيم نرود اما خيلي چيزي را از دست نميدهيم. ميدانم فدراسيون ميخواهد مســابقاتی را در اروپا بــراي تيم ملي در نظر بگيرد كه اگر ايــن اتفاق بيفتد، فرصت خوبي براي ملي پوشان فراهم ميشود. من اميدوارم اين اتفاق بيفتد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran